Går du fast til tandlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

anynom

Jeg har ikke været ved tandlægen i 5-6 år nu - selvom jeg har huller Jeg HADER tandlæger og er panisk angst bare ved tanken om at ringe og få en tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Carina:-)

Jep hver 8 måned.

Giver omkring 250- for alm tjek.

Ser alt for mange ,også unge mennesker med meget dårlige tænder.

Og en uplejet mund er knap så appetitlig

Desuden så går de fleste til frisør flere gange om året,og smider gerne 1000- til det....Og i min verden er tandpleje lige så vigtig som hårpleje

Anmeld

9. juli 2012

Carina:-)

JulieWH skriver:

Jeg har ikke været ved tandlægen i 5-6 år nu - selvom jeg har huller Jeg HADER tandlæger og er panisk angst bare ved tanken om at ringe og få en tid.

Mange tandlæger har et "program" til folk med angst.

Det bliver kun værre af at vente,og i værste fald så ender du jo med store prob. så du skal have gebis .

Forstår godt du er bange,men sig det som det er -så vil de hjælpe dig med samtale inden og masser af bedøvelse

Anmeld

9. juli 2012

Tanjadamgaard

Jeg går også til tandlæge hvert halve år, men vil ændre det til 1. gang om året, da jeg aldrig for lavet noget  (også er det jo lidt "spild" af penge) 

Anmeld

9. juli 2012

frkanonym

Kloster skriver:

Hej.

Går du fast til tandlæge ell går du kun, når det er nødvendigt?

Jeg er en af dem, der kun går, når det er nødvendigt. Lidt ligesom til lægen. Jeg hader at gå til tandlæge og nu vil skæbnen så, at jeg har ondt i en munden. Det er faktisk ved tandkødet og sikkert pga tandtrådet, der er kommet til at "skære" i tandkødet. Avs...

Jeg synes, tandlægen er mega dyr bare ved alm tandrensning og jeg kan ikke helt se ideen i at tage forebyggende til tandlæge, når man ikke gør det til en alm læge. Også ville jeg rigtig gerne, at tandlæger blev offentlige, som alm læger. Så kom jeg der nok liiiidt oftere...

ja, jeg går fast til tandlæge. gerne 2-3 gange årligt. jeg har ikke haft huller i tænderne siden jeg var 10-11 år. dog får jeg tit renset tænderne og får flour på. jeg elsker at holde mine tænder rene og pæne, hvilket også betyder, jeg kan børste tænder tusind gange om dagen ..

Anmeld

9. juli 2012

Kloster

Mange tak for alle jeres svar og begrundelser på hvorfor og hvorfor ikke fast tandlæge.

Ville nok også gå til tandlæge noget mere, hvis det ikke kostede en herregård hver gang til alm vedligeholdelse.

Anmeld

9. juli 2012

Clisolka

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er en af dem, der kun går, når det er nødvendigt. Lidt ligesom til lægen. Jeg hader at gå til tandlæge og nu vil skæbnen så, at jeg har ondt i en munden. Det er faktisk ved tandkødet og sikkert pga tandtrådet, der er kommet til at "skære" i tandkødet. Avs...

Jeg synes, tandlægen er mega dyr bare ved alm tandrensning og jeg kan ikke helt se ideen i at tage forebyggende til tandlæge, når man ikke gør det til en alm læge. Også ville jeg rigtig gerne, at tandlæger blev offentlige, som alm læger. Så kom jeg der nok liiiidt oftere...

Jeg går fast til tandlægen - nu 

Jeg har tandlægeskræk, så mine tænder har ikke set en tandlæge i et par år, men nu har jeg taget mig sammen! Jeg har fundet den sødeste tandlæge som jeg har fået tillid til, så hende beholder jeg. 

Og ja, det er pænt dyrt at gå til tandlægen  

Anmeld

9. juli 2012

Maja_4000

Jeg har ikke været siden kort før jeg blev 18 .. Bliver 23 i næste uge

Jeg VED at det bliver dyrt næste gang , skal bl.a. have opereret en visdomstand ud .. Og vi har sgu ikke pengene til det lige nu 

Anmeld

9. juli 2012

come2

Kloster skriver:

Hej.

Jeg går der fast hver 8 måned ca

Anmeld

9. juli 2012

Clisolka

JulieWH skriver:

Jeg ved hvordan du har det 

Jeg tog mig sammen for et par måneder siden og ringede! Jeg havde den vildeste tandpine og kunne ikke holde det ud længere... Det har resulteret i, at jeg har fundet den sødeste tandlæge der tænker meget på at fortælle mig hvad hun gør og stopper hvis jeg har brug for det osv. 

Jeg har i mange år haft tandlægeskræk, men jeg arbejder med det for hver gang jeg sidder i stolen 

Kan kun sige at det er en god ting at ringe, for det bliver dyrere og dyrere - og ris til egen r*v, hvilket det er for mig nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.