Går du fast til tandlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.277 visninger
32 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Kloster

Hej.

Går du fast til tandlæge ell går du kun, når det er nødvendigt?

Jeg er en af dem, der kun går, når det er nødvendigt. Lidt ligesom til lægen. Jeg hader at gå til tandlæge og nu vil skæbnen så, at jeg har ondt i en munden. Det er faktisk ved tandkødet og sikkert pga tandtrådet, der er kommet til at "skære" i tandkødet. Avs...

Jeg synes, tandlægen er mega dyr bare ved alm tandrensning og jeg kan ikke helt se ideen i at tage forebyggende til tandlæge, når man ikke gør det til en alm læge. Også ville jeg rigtig gerne, at tandlæger blev offentlige, som alm læger. Så kom jeg der nok liiiidt oftere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Ina33

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er en af dem, der kun går, når det er nødvendigt. Lidt ligesom til lægen. Jeg hader at gå til tandlæge og nu vil skæbnen så, at jeg har ondt i en munden. Det er faktisk ved tandkødet og sikkert pga tandtrådet, der er kommet til at "skære" i tandkødet. Avs...

Jeg synes, tandlægen er mega dyr bare ved alm tandrensning og jeg kan ikke helt se ideen i at tage forebyggende til tandlæge, når man ikke gør det til en alm læge. Også ville jeg rigtig gerne, at tandlæger blev offentlige, som alm læger. Så kom jeg der nok liiiidt oftere...

Jeg går til tandlæge en gang om året fast.

Jeg får kun meget sjældent tandrensning, da jeg lige pludselig ikke danner tandsten længere, meget underligt..

Ved et normalt eftersyn kommer jeg af med ca. 130 kr., når jeg får tandrensning, mener jeg det plejer at være ca. 250 kr..

Jeg fik for nylig ondt i en tand, der var jeg forbi tandlægen, og jeg fik taget et røntgenbillede, der kom jeg af med 130,-. Så jeg synes faktisk ikke det er dyrt...

Anmeld

9. juli 2012

mortilnoahogmelina

Jep jeg går fast til tandlæge ..
Men jeg synes skisme os det er dyrt ..

Anmeld

9. juli 2012

.....

Jeg kommer automatisk til alm. tandlæge tjek 1 gang om året, og det har jeg det egentlig helt fint med . Synes godt at man kan ofre de omkring 400 kr. om året, for at være sikker på at tænderne/tandkødet er som det skal være

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

Kloster skriver:

Hej.

jeg går til tandlæge fast hvert halve år

Anmeld

9. juli 2012

mortilnoahogmelina

Ina33 skriver:

Jeg går til tandlæge en gang om året fast.

Jeg får kun meget sjældent tandrensning, da jeg lige pludselig ikke danner tandsten længere, meget underligt..

Ved et normalt eftersyn kommer jeg af med ca. 130 kr., når jeg får tandrensning, mener jeg det plejer at være ca. 250 kr..

Jeg fik for nylig ondt i en tand, der var jeg forbi tandlægen, og jeg fik taget et røntgenbillede, der kom jeg af med 130,-. Så jeg synes faktisk ikke det er dyrt...

Du har da godt nok en billig tandlæge ..

Ved alm tandrensning koster det ca 360 kr for mig. Jeg har haft 2 forskellige i 2 forskellige steder i landet. Og prisen var den sammen .

Anmeld

9. juli 2012

Masig

Kloster skriver:

Hej.

Der kan være rigtig mange ting du ikke kan mærke før det er for sent, så derfor synes jeg det er rigtig smart at forebygge fremfor at behandle, og jeg vil med glæde give de 4-500 kr hver 6. eller 9. måned (afhængig af hvilken tandlæge man bruger), og så undgå at skulle gennem rodbehandlinger og diverse til mange tusind kr og med mange smerter til følge....

Jeg bliver indkaldt hver 9. måned mener jeg det er, og kommer altid til tjek... Til gengæld kan jeg godt nogle gange udskyde hvis jeg har et lille hul der godt kan vente med at blive lavet, men det er kun af økonomiske årsager, hvis der ikke lige er penge til det den pågældende måned... Så bliver det måneden efter eller ved næste tjek...

Anmeld

9. juli 2012

FruK

Ja, det gør jeg. Jeg bliver indkaldt - en til to gange om året.

Jeg får renset - og kigget efter, at der ikke er huller eller andet på vej, som jeg ikke selv har mærket endnu.

Det koster vel 300-400 kr. Til gengæld fanger hun nogle gange noget i opløbet, så det ikke bliver så dyrt som ellers.

Og så synes jeg det er meget rart med en grundig rensning ind i mellem.  

Anmeld

9. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg går fast til tandlægen 1 gang om året - hellere forebygge end at helbrede.

Hvis man skal til et almindeligt eftersyn koster det ca. 400 kr. om året - det er 33,33 kr. om måneden. Det synes jeg bestemt ikke er dyrt.

Anmeld

9. juli 2012

KittyCatta

Jeg gør det fast hvert halve år, og betaler kun 150 kr. for et almindelig tandeftersyn. Så det er slet ikke fordi det er særlig dyrt.

Og hvis det nu skulle ske, at jeg får brug for tandlægen til et dyrt projekt, har jeg heldigvis en forsikring der betaler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.