Går du fast til tandlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Plysbjørnen

Kloster skriver:

Hej.

Går du fast til tandlæge ell går du kun, når det er nødvendigt?

Jeg er en af dem, der kun går, når det er nødvendigt. Lidt ligesom til lægen. Jeg hader at gå til tandlæge og nu vil skæbnen så, at jeg har ondt i en munden. Det er faktisk ved tandkødet og sikkert pga tandtrådet, der er kommet til at "skære" i tandkødet. Avs...

Jeg synes, tandlægen er mega dyr bare ved alm tandrensning og jeg kan ikke helt se ideen i at tage forebyggende til tandlæge, når man ikke gør det til en alm læge. Også ville jeg rigtig gerne, at tandlæger blev offentlige, som alm læger. Så kom jeg der nok liiiidt oftere...

Nej... Jeg tager ikke til tandlæge... Heller ikke selvom det gør ondt... Jeg skal vitterlig mangle en halv tand før jeg gør...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

samantha1986

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er en af dem, der kun går, når det er nødvendigt. Lidt ligesom til lægen. Jeg hader at gå til tandlæge og nu vil skæbnen så, at jeg har ondt i en munden. Det er faktisk ved tandkødet og sikkert pga tandtrådet, der er kommet til at "skære" i tandkødet. Avs...

Jeg synes, tandlægen er mega dyr bare ved alm tandrensning og jeg kan ikke helt se ideen i at tage forebyggende til tandlæge, når man ikke gør det til en alm læge. Også ville jeg rigtig gerne, at tandlæger blev offentlige, som alm læger. Så kom jeg der nok liiiidt oftere...

jeg går til tandlæge hvert halve år. For mig er det vigtigt at holde det ved lige. Faktisk skal jeg til tandlæge i dag.

Anmeld

9. juli 2012

Kloster

Ina33 skriver:

Jeg går til tandlæge en gang om året fast.

Jeg får kun meget sjældent tandrensning, da jeg lige pludselig ikke danner tandsten længere, meget underligt..

Ved et normalt eftersyn kommer jeg af med ca. 130 kr., når jeg får tandrensning, mener jeg det plejer at være ca. 250 kr..

Jeg fik for nylig ondt i en tand, der var jeg forbi tandlægen, og jeg fik taget et røntgenbillede, der kom jeg af med 130,-. Så jeg synes faktisk ikke det er dyrt...

Ja det er ikke så dyrt for dig så.

Sidst jeg var ved tandlæge (noget tid siden) kom jeg af med omkring 300,- for en tandrensning også skal det filme altid noget andet oven i. Kommer nemt af med 5-700,- pr gang. Det gad jeg ikke mere, så nu går jeg der kun, hvis det er en grund til det

Anmeld

9. juli 2012

Karo

Ja, jeg går til tandlægen fast 1 gang om året.

Her får jeg renset tænder samt og kigget efter huller. Når det bare er almindelig tandrensning er det ikke fordi det er så dyrt, og er der noget der skal fikses kan det hurtigt løbe op.

Det skal lige siges at jeg HADER tandlæger og ikke er specielt meget for at gå der, men jeg gør det for at passe på mine tænder og får at få ordnet de små ting undervejs så det ikke hober sig op. Så står man pludselig i en situation hvor man skal igennem en ordentlig omgang og det ønsker jeg ikke.

Anmeld

9. juli 2012

.....

Mortil2tiloktober skriver:

Du har da godt nok en billig tandlæge ..

Ved alm tandrensning koster det ca 360 kr for mig. Jeg har haft 2 forskellige i 2 forskellige steder i landet. Og prisen var den sammen .

Synes også at det er rimelig billigt , jeg giver også de 350-400 kr. for sådan en behandling..

Anmeld

9. juli 2012

mortilnoahogmelina

Strawberry skriver:

Synes også at det er rimelig billigt , jeg giver også de 350-400 kr. for sådan en behandling..

Ja ..
Jeg synes godt det kan blive ret dyrt at tage til tandlæge. Men jeg vælger nu at gøre det alligevel . Da jeg ser det som en vigtig del af at ved ligeholde mig selv

Anmeld

9. juli 2012

.....

Mortil2tiloktober skriver:

Ja ..
Jeg synes godt det kan blive ret dyrt at tage til tandlæge. Men jeg vælger nu at gøre det alligevel . Da jeg ser det som en vigtig del af at ved ligeholde mig selv

Jeg synes at det er "billigt" sluppet når det nu kun er én gang om året, jeg går til tandlæge. Hellere give lidt til en omgang tandrensning, end aldrig at gå til tandlæge og opdage at man har fået tandkødsbetændelse eller andet

Anmeld

9. juli 2012

Jupiter

Som tidl. klinikassistent kan jeg kun anbefale at overholde de faste eftersyn, da det i sidste ende kan komme til at koste meget mere hvis man lader være

Anmeld

9. juli 2012

.....

Jupiter skriver:

Som tidl. klinikassistent kan jeg kun anbefale at overholde de faste eftersyn, da det i sidste ende kan komme til at koste meget mere hvis man lader være

Anmeld

9. juli 2012

jydeinden

Kloster skriver:

Hej.

nej jeg går ikke fast til tandlæge mere, jeg ved jeg minimum har et hul, og sikkert også to. Men når man nu er så "heldig" at man ikke kan være medlem af danmark, så koster den slags en mindre formue, og jeg har måtte skønne hvad jeg synes jeg har råd til, så længe det ikke gør ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.