Rådhuset og derefter kirken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Nessie skriver:

Jeg har ikke læst alle de andre svar, har bare forholdt mig til det du skriver, og svarer mig, og det burde jo også være fint.

Når jeg læser dine svar til mig, lyder det som om det at blive gift er en nødløsning, fordi I ellers ikke kan låne til et hus, fordi I skal have et barn.

Vi sad i banken med stor mave på, og de var altså temmelig ligeglade med, hvor mange børn der skulle komme, bare vi havde en god økonomi.

Det jeg prøver at sige, men som åbenbart (også) bliver misforstået er, at hvis den store drøm er et kirkebryllup, så synes jeg da det er lidt ærgerligt at lægge ud med et rådhusbryllup, men selvfølgelig kan I da altid spare sammen og blive viet i kirken senere, det er ikke noget problem.

Jeg fortalte bare min mening, og og hvordan vi gør

Nej fordi havde du forbeholdt dig til hvad jeg skriver så ville du stadig ikke kunne få ind i hovedet at det hele handlede om babyen og kun babyen og kun en nødløsning - fordi det er ikke sådan det er.

Ja ja, men vores bank havde egentligt sagt ja til hus, men nu hvor vi skal have baby vil de gerne have vi er gift eller i hvert fald noget sikkert.
Og vi havde det sådan at nu hvor vi skal have baby at så vil vi gerne blive i vores lejebolig da vi så ikke står med uforudsete udgifter de næste par år - altså er vi er sikre og har en god økonomi. 

Så vi tænkte at vi kunne tage rådhuset og så blive gift senere - for os er det lige meget bare kirkebrylluppet en dag kommer.

Vi vil rigtig gerne giftes, men vi vil gerne have hus inden da da det er 2 store udgifter og vi vil ikke vente 10 år. Hvis vi tager på rådhuset kan vi gøre det til en rigtig hyggelig dag og så stadig se frem til et kirkebryllup.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Babymamma skriver:

Nej fordi havde du forbeholdt dig til hvad jeg skriver så ville du stadig ikke kunne få ind i hovedet at det hele handlede om babyen og kun babyen og kun en nødløsning - fordi det er ikke sådan det er.

Ja ja, men vores bank havde egentligt sagt ja til hus, men nu hvor vi skal have baby vil de gerne have vi er gift eller i hvert fald noget sikkert.
Og vi havde det sådan at nu hvor vi skal have baby at så vil vi gerne blive i vores lejebolig da vi så ikke står med uforudsete udgifter de næste par år - altså er vi er sikre og har en god økonomi. 

Så vi tænkte at vi kunne tage rådhuset og så blive gift senere - for os er det lige meget bare kirkebrylluppet en dag kommer.

Vi vil rigtig gerne giftes, men vi vil gerne have hus inden da da det er 2 store udgifter og vi vil ikke vente 10 år. Hvis vi tager på rådhuset kan vi gøre det til en rigtig hyggelig dag og så stadig se frem til et kirkebryllup.

Må holde med Nessie her! Synes også det er lidt mærkeligt at man skal giftes 2 gange?

Og det med banken hm... lyder mærkeligt hvis de synes i skal giftes , og "presser" jer til det - de kommer da til at stå med håret i postkassen hvis i så skal skilles en dag, fordi i blev gift pga. dem?? altså jeg mener, så ender begge parter da i kæmpe gæld de måske ikke kan komme ud af, det er banken vel heller ikke interesseret i???

Jeg respekterer hvis i vil giftes 2 gange - det er helt op til jer! Men jeg synes ingen grund der er til at lægge "undskyldningerne" over på andre, såsom baby, bank og hvad der nu ellers er blevet nævnt Banken kan sq ikke bestemme sådan noget over nogen

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Frk P. skriver:

Må holde med Nessie her! Synes også det er lidt mærkeligt at man skal giftes 2 gange?

Og det med banken hm... lyder mærkeligt hvis de synes i skal giftes , og "presser" jer til det - de kommer da til at stå med håret i postkassen hvis i så skal skilles en dag, fordi i blev gift pga. dem?? altså jeg mener, så ender begge parter da i kæmpe gæld de måske ikke kan komme ud af, det er banken vel heller ikke interesseret i???

Jeg respekterer hvis i vil giftes 2 gange - det er helt op til jer! Men jeg synes ingen grund der er til at lægge "undskyldningerne" over på andre, såsom baby, bank og hvad der nu ellers er blevet nævnt Banken kan sq ikke bestemme sådan noget over nogen

Det er også helt fint. Men nu bad jeg heller ikke om jeres personlig mening men om et ja eller nej til om det kunne lade sig gøre 

Anmeld

9. juli 2012

Mutti2B

Babymamma skriver:

Ja men som skrevet venter vi en lille en og jeg skal starte på uddannelse bagefter igen, så pengene bliver nok ikke lige store nok til at vi på max 4 år kan spare mindst 60.000 sammen til et bryllup.

Så ventet er så nemt sagt, det er jo netop derfor jeg spørger efter den anden mulighed her.

Det var bare fordi du selv skrev at I så kunne giftes i kirken om et par år

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Mutti2B skriver:

Det var bare fordi du selv skrev at I så kunne giftes i kirken om et par år

Nej nej, vi vil bare gerne giftes om et par år  Men det kan ikke blive kirke da vi ikke kan nå og spare alle de penge sammen til et kirkebryllup.

Derfor vi fandt på at alle drømme kunne gå i opfyldelse så alt passede hvis vi tog en tur på rådhuset. Og for os er det lige meget om vi skal på Rådhuset først, så længe at vi bare oplever kirkebrylluppet engang inde i fremtiden 

Anmeld

9. juli 2012

Nemesis

blev hemmeligt gift på rådhuset. Der var ingen der vidste noget og manden og jeg havde en meget speciel dag. Meget intim og meget egoistisk..men helt speciel. vi var ude og spise frokost bagefter, på dette her fancy sted hvor Eran DD sad ved bordet overfor.

Vi blev senere velsignet i kirken, og holdt fest hjemme bagefter. Også en helt fantastisk dag og lige som vi ønskede den. uformel, hyggelig og intim. vi var ca 20 og en del unge/børn.

Vi blev velsignet i august og den dag var den varmeste det år...så vi sad på terrassen hvor vi havde sat pavilioner op.

vi har altså haft to helt fantastiske dage - men på hver sin måde.

Vores bryllupsdag er den dag vi reelt blev gift på rådhuset!

i kan jo evt. planlægge det så i bliver viet på rådhuset og fx. 5 år efter er den samme dag en lørdag hvor i så kan blive velsignet i kirken..så har i begge dage på samme dato. Det vil også give jer et mål for opsparingen og hvornår i ellers skal i kirken.

Jeg ved der er rigtig mange der starter med samme ide, men bare aldrig kommer til kirken, fordi der så lige kommer det ene og det andet der skal bruges penge på.

Jeg tænker på begge mine dage som noget særligt.

:-) Sisse

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Nemesis skriver:

blev hemmeligt gift på rådhuset. Der var ingen der vidste noget og manden og jeg havde en meget speciel dag. Meget intim og meget egoistisk..men helt speciel. vi var ude og spise frokost bagefter, på dette her fancy sted hvor Eran DD sad ved bordet overfor.

Vi blev senere velsignet i kirken, og holdt fest hjemme bagefter. Også en helt fantastisk dag og lige som vi ønskede den. uformel, hyggelig og intim. vi var ca 20 og en del unge/børn.

Vi blev velsignet i august og den dag var den varmeste det år...så vi sad på terrassen hvor vi havde sat pavilioner op.

vi har altså haft to helt fantastiske dage - men på hver sin måde.

Vores bryllupsdag er den dag vi reelt blev gift på rådhuset!

i kan jo evt. planlægge det så i bliver viet på rådhuset og fx. 5 år efter er den samme dag en lørdag hvor i så kan blive velsignet i kirken..så har i begge dage på samme dato. Det vil også give jer et mål for opsparingen og hvornår i ellers skal i kirken.

Jeg ved der er rigtig mange der starter med samme ide, men bare aldrig kommer til kirken, fordi der så lige kommer det ene og det andet der skal bruges penge på.

Jeg tænker på begge mine dage som noget særligt.

:-) Sisse

Mange tak 

Og det er også derfor at nogle af de meninger (som jeg ikke har bedt om) i den her tråd er ret irriterende for mig. Folk syntes det er åndssvagt med 2 dage og bla bla. - Jamen det er da lige meget så længe det bliver helt perfekt og som man havde ønsket  Og det er jo netop det vi ønsker, 2 helt specielle dage så vi kan få alt hvad vi drømmer om. Vi har været kærester i mange år og mangler bare det næste skridt, et skridt vi har talt om længe, men som ikke lige passede ind i uddannelse, hus og baby - så det her er jo bare perfekt 

Og mange tak for din gode historie, når man hører sådan noget så kan man også kun selv tro på at det hele skal blive et dejligt "eventyr" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.