Rådhuset og derefter kirken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.187 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Hej alle sammen,

Ja vi snakkede herhjemme og vi vil selvfølgelig gerne giftes, hvilken tøs vil ikke det 

Men nu er det sådan at jeg er under uddannelse og vi havde egentligt snakket om at vi skulle giftes under min uddannelse. Men pengene er jo lidt mindre der og tænkte det måske var sværere at spare op så.

Vi vil gerne giftes inden der går for mange år både pga af den lille og fremtiden med hus, for at sikre hinanden og for at vi forhåbentligt engang kan nå at runde sølvbryllup og sådan noget  

Vi snakkede så om at vi måske kunne runde Rådhuset bare for at blive gift og få vores drømme og så får et rigtig bryllup når vi kan få sparet op til nogle år efter.

Men så siger han: Kan man overhovedet det?

-Ja kan man det? Altså blive gift og så blive gift igen? Folk fornyer jo deres løfter overfor en præst osv, så kan man egentligt ikke det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Dot D

i kan sagtens tage rådhuset først... men det hedder så "bare" en velsignelse, når i kommer i kirken.  det kender jeg mange, der har gjort inkl. mine forældre, så det kan fint lade sig gøre...

vi er selv viet på rådhus, men man kan jo aldrig vide, om vi gør det andet en dag ungerne især den store mener i hvert fald, at vi skal en tur i kirken også, hi hi

Anmeld

8. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Dot D skriver:

i kan sagtens tage rådhuset først... men det hedder så "bare" en velsignelse, når i kommer i kirken.  det kender jeg mange, der har gjort inkl. mine forældre, så det kan fint lade sig gøre...

vi er selv viet på rådhus, men man kan jo aldrig vide, om vi gør det andet en dag ungerne især den store mener i hvert fald, at vi skal en tur i kirken også, hi hi

Jeg vil så gerne giftes/velsignes i en kirke, det har altid været min tøsedrøm at skulle giftes i en kirke. Rådhuset siger mig absolut intet, men når man gerne vil giftes og har andre drømme så må man jo gøre tingene anerledes 

Men super, tak for svar. 

Anmeld

8. juli 2012

Dot D

Babymamma skriver:

Jeg vil så gerne giftes/velsignes i en kirke, det har altid været min tøsedrøm at skulle giftes i en kirke. Rådhuset siger mig absolut intet, men når man gerne vil giftes og har andre drømme så må man jo gøre tingene anerledes 

Men super, tak for svar. 

det var så lidt...

ja, nogle gange må man lave lidt om på sine planer, for at få det hele til at lykkedes...

men når nu du ved, at det kan lade sig gøre bagefter, tror du så ikke, du klare en lille tur på rådhuset først

så kan i få tid til at spare op til en ordentlig fest med kirke og det hele

Anmeld

8. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Dot D skriver:

det var så lidt...

ja, nogle gange må man lave lidt om på sine planer, for at få det hele til at lykkedes...

men når nu du ved, at det kan lade sig gøre bagefter, tror du så ikke, du klare en lille tur på rådhuset først

så kan i få tid til at spare op til en ordentlig fest med kirke og det hele

Jo og det var jo lige præcis det der var planen, at vi så kunne få den tid vi havde brug for til at spare op. Ville hellere have et hus end jeg vil have kirkebryllup, så må vi jo se hvad der bliver råd til 

Det ville i hvert fald være træls at skulle låne 60.000 til et bryllup, det er jeg slet ikke interesseret i, så prøver jo at tænke rationelt og fornuftigt 

Anmeld

8. juli 2012

Mutti2B

Kunne I ikke bare gå til en advokat og få lavet alle de der vigtige papirer nu og så blive gift i kirken senere?

Anmeld

8. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Mutti2B skriver:

Kunne I ikke bare gå til en advokat og få lavet alle de der vigtige papirer nu og så blive gift i kirken senere?

Jo, men vi vil jo også gerne giftes inden vi bliver alt for gamle, han vil gerne giftes inden han bliver 30 og han er altså 26 nu..

Anmeld

8. juli 2012

Mutti2B

Babymamma skriver:

Jo, men vi vil jo også gerne giftes inden vi bliver alt for gamle, han vil gerne giftes inden han bliver 30 og han er altså 26 nu..

Jamen så har I da også nogle år endnu til at spare sammen . Hvis din drøm er kirke så vent da de par år.

Hilsen hende den gamle på 35 der ikke er gift endnu

Anmeld

8. juli 2012

Mumto3

Jeg ville klart gå på rådhuset. det er nemt og billigt ocg mere effektivt end at gå til en advokat og få lavet papirer. så kan I altid senere gå i kirken og holde "rigtig" bryllup.

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Mutti2B skriver:

Jamen så har I da også nogle år endnu til at spare sammen . Hvis din drøm er kirke så vent da de par år.

Hilsen hende den gamle på 35 der ikke er gift endnu

Ja men som skrevet venter vi en lille en og jeg skal starte på uddannelse bagefter igen, så pengene bliver nok ikke lige store nok til at vi på max 4 år kan spare mindst 60.000 sammen til et bryllup.

Så ventet er så nemt sagt, det er jo netop derfor jeg spørger efter den anden mulighed her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.