Rådhuset og derefter kirken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Mumto3 skriver:

Jeg ville klart gå på rådhuset. det er nemt og billigt ocg mere effektivt end at gå til en advokat og få lavet papirer. så kan I altid senere gå i kirken og holde "rigtig" bryllup.

Ja, det tror jeg også at vi gør så  Syntes bare der er så mange ting der gør at der er smartere at blive gift inden for et par år end at vente.

Men når vi skal have barn så vil banken helst ikke låne til hus før vi er gift, og vil jo gerne snart have hus så jeg ikke skal blive ved med at være i en lejlighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Nessie

Man kan sagtens gå på rådhuset først, og så i kirken senere, men jeg har nu altid syntes at det var lidt fjollet.

Skal man så holde 2 bryllupsdage?

Jeg ville personligt spare pengene sammen, og i mellemtiden finde nogle gode tilbud.

Hilsen fra hende med 1 barn på knap 3 år, der har været forlovet i 6 år

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Nessie skriver:

Man kan sagtens gå på rådhuset først, og så i kirken senere, men jeg har nu altid syntes at det var lidt fjollet.

Skal man så holde 2 bryllupsdage?

Jeg ville personligt spare pengene sammen, og i mellemtiden finde nogle gode tilbud.

Hilsen fra hende med 1 barn på knap 3 år, der har været forlovet i 6 år

Nej, vi skal jo ikke holde noget når turen går til rådhuset, det er bare for os selv og så hygger vi lidt.

Så du ville venter med alt hvad du ønskede fordi du skulle spare op til et bryllup? Vi skal have en baby og jeg skal starte på uddannelse igen bagefter, pengene er alt for små til at vi kan blive gift inden for nogle år - i hvert fald til at vi kan  nå og spare sammen til det.

Men hver sin smag 

Anmeld

9. juli 2012

cdinesen

Min mand og jeg blev viet på rådhuset sidste efterår, efterfølgende inviterede mine svigerforældre venner og familie på frokost. Om aftenen holdte vi min mands 30 års fødselsdagsfest/bryllupsfest herhjemme, meget uformelt og super hyggeligt. Vi gav ca 8000 for den fest.

Planen er så, at vi om nogle år vil velsignes i kirken med hvad alt dertil hører.

Vi er begge superglade for den måde det blev gjort på, og kunne ikke ønske noget bedre!

Anmeld

9. juli 2012

Nessie

Babymamma skriver:

Nej, vi skal jo ikke holde noget når turen går til rådhuset, det er bare for os selv og så hygger vi lidt.

Så du ville venter med alt hvad du ønskede fordi du skulle spare op til et bryllup? Vi skal have en baby og jeg skal starte på uddannelse igen bagefter, pengene er alt for små til at vi kan blive gift inden for nogle år - i hvert fald til at vi kan  nå og spare sammen til det.

Men hver sin smag 

Ja, vi venter.

Har planer om at skulle giftes inden for de næste par år, men vi skal lige have sparet pengene sammen og gjort haven og huset klar til fest.

Ting tager tid, men vi venter gerne, og bliver altså ikke gift på en nødløsning, "bare" fordi vi har et barn

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Nessie skriver:

Ja, vi venter.

Har planer om at skulle giftes inden for de næste par år, men vi skal lige have sparet pengene sammen og gjort haven og huset klar til fest.

Ting tager tid, men vi venter gerne, og bliver altså ikke gift på en nødløsning, "bare" fordi vi har et barn

Det er sku da ikke fordi vi har et barn, det er fordi der er så mange andre ting vi gerne vil. vi vil f.eks. gerne have et hus, men vi kan kun låne penge hvis vi er gift fordi vi nu skal have et barn.

Jeg vil hellere have et hus end jeg vil giftes, så der skal jo ligesom en løsning til.

Jeg vil overhovedet ikke låne penge til et bryllup, men kan nok ikke lige spare så meget sammen de næste år - ergo skal hus også vente

Vi vil gerne giftes inden for rimelig tid så vi kan nå og få en mærkedag også - f.eks. sølvbryllup. Åndssvag? Måske, men sådan noget syntes vi er hyggeligt.

Vi vil have mere styr på hinanden i praksis hvis der skulle ske noget, nu hvor vi skal have en baby.

osv.

Anmeld

9. juli 2012

Nessie

Babymamma skriver:

Det er sku da ikke fordi vi har et barn, det er fordi der er så mange andre ting vi gerne vil. vi vil f.eks. gerne have et hus, men vi kan kun låne penge hvis vi er gift fordi vi nu skal have et barn.

Jeg vil hellere have et hus end jeg vil giftes, så der skal jo ligesom en løsning til.

Jeg vil overhovedet ikke låne penge til et bryllup, men kan nok ikke lige spare så meget sammen de næste år - ergo skal hus også vente

Vi vil gerne giftes inden for rimelig tid så vi kan nå og få en mærkedag også - f.eks. sølvbryllup. Åndssvag? Måske, men sådan noget syntes vi er hyggeligt.

Vi vil have mere styr på hinanden i praksis hvis der skulle ske noget, nu hvor vi skal have en baby.

osv.

Rolig nu, du blev bare selv ved med at fremhæve at det var vigtigt fordi I har et barn, prøver bare at sige at nogle gange kan man ikke få det hele, men må vente til rammerne og økonomien er til det.

Kan sagtens forstå I gerne vil have det hele nu, men der er jo så heller ikke ret mange penge at betale husleje med, når du skal læse igen, og det kigger banken jo også på.

Men du har jo bestemt dig for en løsning, så den skal du da bare holde fast ved

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

cdinesen skriver:

Min mand og jeg blev viet på rådhuset sidste efterår, efterfølgende inviterede mine svigerforældre venner og familie på frokost. Om aftenen holdte vi min mands 30 års fødselsdagsfest/bryllupsfest herhjemme, meget uformelt og super hyggeligt. Vi gav ca 8000 for den fest.

Planen er så, at vi om nogle år vil velsignes i kirken med hvad alt dertil hører.

Vi er begge superglade for den måde det blev gjort på, og kunne ikke ønske noget bedre!

Mange tak  Og ja, det lyder da også helt perfekt.. 

Det er lige præcis sådan noget vi gerne   Så er jeg da ikke helt dum hehe

Anmeld

9. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Nessie skriver:

Rolig nu, du blev bare selv ved med at fremhæve at det var vigtigt fordi I har et barn, prøver bare at sige at nogle gange kan man ikke få det hele, men må vente til rammerne og økonomien er til det.

Kan sagtens forstå I gerne vil have det hele nu, men der er jo så heller ikke ret mange penge at betale husleje med, når du skal læse igen, og det kigger banken jo også på.

Men du har jo bestemt dig for en løsning, så den skal du da bare holde fast ved

Nej, min tråd fortæller også om andre ting en baby, alle andre jeg har svaret fortæller om andre ting en baby.

Det er vist kun dig der har fået ind i hovedet at det er pga af baby.

Jamen du skal da ikke skrive nødløsning og "bare baby" i samme sætning, du har jo overhovedet ikke forstået hvor jeg vil hen.

Fint nok at du vil gøre det anerledes, men når du ikke følger med i min tråd og svare til højre så er det da irriterende at skal rette dig.

Anmeld

9. juli 2012

Nessie

Babymamma skriver:

Nej, min tråd fortæller også om andre ting en baby, alle andre jeg har svaret fortæller om andre ting en baby.

Det er vist kun dig der har fået ind i hovedet at det er pga af baby.

Jamen du skal da ikke skrive nødløsning og "bare baby" i samme sætning, du har jo overhovedet ikke forstået hvor jeg vil hen.

Fint nok at du vil gøre det anerledes, men når du ikke følger med i min tråd og svare til højre så er det da irriterende at skal rette dig.

Jeg har ikke læst alle de andre svar, har bare forholdt mig til det du skriver, og svarer mig, og det burde jo også være fint.

Når jeg læser dine svar til mig, lyder det som om det at blive gift er en nødløsning, fordi I ellers ikke kan låne til et hus, fordi I skal have et barn.

Vi sad i banken med stor mave på, og de var altså temmelig ligeglade med, hvor mange børn der skulle komme, bare vi havde en god økonomi.

Det jeg prøver at sige, men som åbenbart (også) bliver misforstået er, at hvis den store drøm er et kirkebryllup, så synes jeg da det er lidt ærgerligt at lægge ud med et rådhusbryllup, men selvfølgelig kan I da altid spare sammen og blive viet i kirken senere, det er ikke noget problem.

Jeg fortalte bare min mening, og og hvordan vi gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.