Ansemusen skriver:
Hvor er det rart at høre, at man ikke er den eneste med "svendende fondant" *griner*
Jeg prøvede at duste en masse med flormelis og efterfølgende majsmel - det gjorde det vist desværre kun værre. Og så skal man også vente med at tage den opsmurte kage ud af køleskabet til fondanten er rullet ud og klar til at komme på, ellers smelter smørcremen og fondanten laver bobler og andet "sjovt"
Og så er det vel også bedst at tage kagen så få gange ind og ud af køleskabet som muligt, eller?
Beklager stavefejlene... skrev fra min tlf, og den er ikke altid så samarbejdsvilig med ordene

Jeg gør det at jeg køler kagen helt ned til 0-1 grader, (her skal den stå på serveringsfadet) og så når jeg tager den ud for at pynte, så står den på et stykke flamingo, det holder på temperaturen i kagen, og så er det bare med at få pynten på i et ruf...
Sætter altid pynten klar i den rækkefølge jeg vil sætte det på, og så skal den gerne pyntes indenfor 10-15 min...
Alt pynt skal være færdiglavet, så ikke noget med at stå og nusse med bogstaver og lignende, de skal ligge klar på et skærebræt lige til at sætte på

Håber det hjalp lidt
Anmeld