Dåbskage til Chalalas søde Jack :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Super flot

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

K&S

Ansemusen skriver:

Denne kage drillede SÅ meget pga. en anden slags fondant, end jeg normalt bruger (Wilton stadig udsolgt hos Specialkøbmanden ) og ikke mindst pga. det meget fugtige vejr - kagen begyndte simpelthen at "svede" med det samme og fondanten lavede luftbobler og teede sig helt tosset!
Opsmøringen var ellers den flotteste og mest skarpe, jeg nogensinde har lavet og det så ud til, at kagerne ville blive knivskarpe - lige indtil fondanten kom på. Savner Wilton og LAV luftfugtighed!!!
Så ja, resultatet blev derefter, selvom jeg har knoklet r.... ud af bukserne for at lave denne kage til søde Charlotte!

Kagen består af lækre, fugtige mazarinbunde lagt sammen med mørk chokoladecreme, jordbærmousse og hvid chokoladecreme med kokos. MUMS!

For engangs skyld en kage, som tager sig bedre ud på billeder end i virkeligheden

WOW WOW WOW, hvor er den bare SUPER flot...!

Anmeld

9. juli 2012

Anasmor

Den er bare SÅ sød, og jeg fik lige inspiration til at bruge min egen udstikker til et tæppe jeg skal lave til en kage her i weekenden

Igen super sød, godt gået

Anmeld

10. juli 2012

Ansemusen

Anasmor skriver:

Den er bare SÅ sød, og jeg fik lige inspiration til at bruge min egen udstikker til et tæppe jeg skal lave til en kage her i weekenden

Igen super sød, godt gået

Tusind tak!!

Jeg glæder mig til at se endnu et mesterværk fra dig

Men sig mig engang, har du aldrig problemer med svedende fondant osv?

Anmeld

10. juli 2012

Moma

Ej hvor er den bare flot!  

Anmeld

10. juli 2012

Anasmor

Jo da, fondant steder altid i juli og august, så det kan man ikke gøre ha meget ved. Man skal bare ikke røre ved kagen mere end aller højest nødvendigt for så bliver det noget skidt. Jeg sætter al min pynt på med pincet for at undgå at røre kagen :-)

Anmeld

10. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Hold nu kæft altså... Hvor er den FLOT!!!!!

Anmeld

10. juli 2012

Ansemusen

Anasmor skriver:

Jo da, fondant steder altid i juli og august, så det kan man ikke gøre ha meget ved. Man skal bare ikke røre ved kagen mere end aller højest nødvendigt for så bliver det noget skidt. Jeg sætter al min pynt på med pincet for at undgå at røre kagen :-)

Hvor er det rart at høre, at man ikke er den eneste med "svendende fondant" *griner*

Jeg prøvede at duste en masse med flormelis og efterfølgende majsmel - det gjorde det vist desværre kun værre. Og så skal man også vente med at tage den opsmurte kage ud af køleskabet til fondanten er rullet ud og klar til at komme på, ellers smelter smørcremen og fondanten laver bobler og andet "sjovt"  Og så er det vel også bedst at tage kagen så få gange ind og ud af køleskabet som muligt, eller?

Anmeld

10. juli 2012

Ansemusen

rikkeregnbue skriver:

Hold nu kæft altså... Hvor er den FLOT!!!!!

Åhr TUSIND tak  Bliver så glad for alle jeres søde søde kommentarer!!!!

Anmeld

10. juli 2012

Ansemusen

K&S skriver:

WOW WOW WOW, hvor er den bare SUPER flot...!

Tak det er jeg glad for at du/I synes

Så var den nok ikke så skidt alligevel, som jeg først syntes. Men når det ikke lige bliver, som man har sat sig for i hovedet, har man det jo med att blive lidt småskuffet - men ingen andre ved, hvad der skulle have været anderledes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.