Vores amstaff skal væk, hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Vi har en hund, som er blevet sat til en amstaff, men det er hun ikke. Og vi skal af med hende, da vi bor i en 2 værelsets lejlighed og ikke kan socialicere hende med andre pga hundeloven.

Er der noget vi kan gøre? er der nogen lande hvor de er lovlige? Vi vil ikke have hende aflivet..

hvem har sat hende til amstaff ?

hvis du siger det er en fejl kan den måske rettes et sted ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Isabella_mor

Vi har en hund, som er blevet sat til en amstaff, men det er hun ikke. Og vi skal af med hende, da vi bor i en 2 værelsets lejlighed og ikke kan socialicere hende med andre pga hundeloven.

Er der noget vi kan gøre? er der nogen lande hvor de er lovlige? Vi vil ikke have hende aflivet..

så vidt jeg ved, er det ikke tilladt at viderformidle de ulovlige hunderacer (selvom det er dybt forrykt med den hundelov..! det havde været bedre med at indføre tilladelser til at eje en sådan hund istedet for at udelukke racen totalt) og når hunden er blevet sat til at være af racen amstaff. så er der ikke så meget i kan gøre..

i kunne jo undersøge muligheden for at flytte?!?

ellers er der ikke så meget i kan gøre. for hvis ikke i kan have den, skal hunden (desværre) ifølge lovgivningen aflives.. sådan er det..

så hvis i ønsker brændende at ville beholde jeres hund så vil i måske også gerne flytte til noget større måske landet, hvor jeres hund kan udfolde sig og få brugt sin energi..

Jeg er selv hundeejer, og kom der nogen og sagde til mig at jeg skulle af med min hund grundet min boligsituation, havde jeg undersøgt alt hvad der overhovedet kunne undersøges for at jeg IKKE skulle af med min hund, om jeg så skulle flytte..

jeg har dog en mops, og den er ikke registreret som værende en ulovlig hunderace... men havde min hund været den samme bare en anden race, så havde jeg gjort det samme... 

PS stop hunderacisme...  det er de forkerte ejere der er idioter. ikke hundene... 

Anmeld

7. juli 2012

Masig

Annana89 skriver:

NeJ det er et lortegrundlag at måtte tage beslutningen på! Har selv lige måtte sige farvel til min schæfersreng på grund af HD og selvom at det var åbenlyst at det var til hundens bedste at få fred fra smerterne så har jeg virkelig aldrig prøvet noget så hårdt og svært så kan nemt forestille mig at det pisse hamrende frygteligt i denne situation! Øv..

Men som sagt mærker hunden intet, det er mennesket der lider!

Ja, vi er sgu da også dumme at anskaffe os de dyr altså, vi ved jo vi en dag kommer til at skulle tage den hårde beslutning....

Anmeld

7. juli 2012

Chili

Isabella_mor skriver:

stop hunderacisme...  det er de forkerte ejere der er idioter. ikke hundene... 

Anmeld

7. juli 2012

tikka

Må man spørge hvor høj hun er? Og er højde det eneste du bygger din bestemmelse af race på?

Anmeld

7. juli 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Altså skal i af med den fordi i er flyttet i lejlighed hvor hunden ikke må være????

Anmeld

7. juli 2012

Noneother

Jeg har nogle venner der stod i samme situation. De fik deres hund dna testet. -Der kunne de så bevise at den ikke indeholdt noget ulovligt, og så måtte dyrlægen lave racen om.

Var det en mulighed? Så får i, i hvert fald svar...

Anmeld

7. juli 2012

Annana89

Noneother skriver:

Jeg har nogle venner der stod i samme situation. De fik deres hund dna testet. -Der kunne de så bevise at den ikke indeholdt noget ulovligt, og så måtte dyrlægen lave racen om.

Var det en mulighed? Så får i, i hvert fald svar...

Lyder som et rigtig godt forslag! Ville jeg klart gøre hvis det var min hund!

Anmeld

1. juli 2013

Carolina

Anonym skriver:

Hej,

Har I stadig jeres hund?

Mvh Carolina

Anmeld

1. juli 2013

MortilElias2010

Hvorfor skal I af med hende? Pågrund af boligselskab eller... og ellers skynd jer at få fat i Fair Dog. Især hvis det er privat eller boligselskaber der siger I skal af med den.... står det i jeres lejekontrakt at hund er tilladt så kan de ikke smide jer ud... Men først og fremmest hvad er grunden og hvem har vurderet den til at være amstaff og hvorfor?! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.