Vores amstaff skal væk, hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.258 visninger
33 svar
10 synes godt om
6. juli 2012

Anonym trådstarter

Vi har en hund, som er blevet sat til en amstaff, men det er hun ikke. Og vi skal af med hende, da vi bor i en 2 værelsets lejlighed og ikke kan socialicere hende med andre pga hundeloven.

Er der noget vi kan gøre? er der nogen lande hvor de er lovlige? Vi vil ikke have hende aflivet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Kongmulle

Hun kan formidles til sverige, der er de lovlige

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

Hun kan formidles til sverige, der er de lovlige

Er du sikker på de er lovlige der?

Anmeld

6. juli 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Vi har en hund, som er blevet sat til en amstaff, men det er hun ikke. Og vi skal af med hende, da vi bor i en 2 værelsets lejlighed og ikke kan socialicere hende med andre pga hundeloven.

Er der noget vi kan gøre? er der nogen lande hvor de er lovlige? Vi vil ikke have hende aflivet..

kan det dokumenteres at hun IKKE er en amstaff??

For hvis du kan dette, så er hunden ganske lovlig

Ja hunden er lovlig i ALLE andre lande en DK, så vidt jeg er bekendt

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Dustmuz skriver:

kan det dokumenteres at hun IKKE er en amstaff??

For hvis du kan dette, så er hunden ganske lovlig

Ja hunden er lovlig i ALLE andre lande en DK, så vidt jeg er bekendt

Nej, for de skrev jo at hun er en hos dyrelægen dengang.. Men hun er ikke engang halvt så høj som en amstaff :/

Okay mange tak, tror også de er ulovlige i tyskland

Anmeld

6. juli 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Nej, for de skrev jo at hun er en hos dyrelægen dengang.. Men hun er ikke engang halvt så høj som en amstaff :/

Okay mange tak, tror også de er ulovlige i tyskland

tjekkede lige google lidt omkring tysk lovgivning på amstaff..

umiddelbart kan jeg ikke se noget om at den er ulovlig i tyskland.
men hæng mig ikke op på det, da jeg kun skimtede kort hen over lovgivingen (den er mere forvirrende end dansk lovgivning)

ja hvis dyrlægen siger der er amstaff, så må dyrlægen jo også komme med et bud på hvad den er parret med siden den ikke er så høj som en alm amstaff

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Dustmuz skriver:

tjekkede lige google lidt omkring tysk lovgivning på amstaff..

umiddelbart kan jeg ikke se noget om at den er ulovlig i tyskland.
men hæng mig ikke op på det, da jeg kun skimtede kort hen over lovgivingen (den er mere forvirrende end dansk lovgivning)

ja hvis dyrlægen siger der er amstaff, så må dyrlægen jo også komme med et bud på hvad den er parret med siden den ikke er så høj som en alm amstaff

De gider ikke engang tage sagen op, vi har ringet rundt og været ved diverse dyrelæge og tigget om de ikke vil lave racen om, men nope.. no mercy 

Anmeld

6. juli 2012

chael

Undskyld jeg spørger, men har en dyrlæge ikke mere forstand på en hunderace end dig?

Man siger jo også en labrador, border colli osv har en gennesnits højde og vægt, men ikke alle følger gennemsnittet ligesom mennesker.

Blot en tanke!!

Anmeld

7. juli 2012

Mamacita til 2 piger

Først vil jeg sige at jeg ikke er modstander af kamphunde! De er gode hunde i de rigtige hænder... 

MEN jeg ved godt i ikke vil aflive. Men sådan en hund kan komme i de forkerte hænder, og måske derfor få et rigtig træls liv.

Ville det så ikke være bedre at aflive den? En død hund lider ikke, og i vil alligevel ikke se den mere hvis den kom til udlandet. "Tabet" for jer ville jo være det samme uanset hvad.. Så måske det ville være til hundens fordel at blive aflivet? 

Anmeld

7. juli 2012

frkrbj

Og nu får jeg sikkert hug! 

Men I har købt den hund velvidende at det er en forbudt race! Så må I sku også tage det sure med at få den aflivet! Den er ulovlig, ganske enkelt..

Min holdning er, at hundende er der sikkert intet i vejen med, men SÅ mange hunde skal lade livet fordi de er ulovlige, og folk ALLIGEVEL går ind og støtter op om at avle på dem Det er sku for tåbeligt. 

Bøvs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.