Annana89 skriver:
Hvis den er anskaffet før den blev ulovlig så bør den være indreg. Og på indreg. I dansk hunderegister skal dyrlægen skrive hvilke racer/race den er blandet af og så selvom den er registreret som amstafbland. Burde den være lovlig fordi den er født/anskaffet før loven trådte i kraft.
Ergo er hunden nok anskaffer efter påbudet. Gav det mening?!
Så vidt jeg forstår på TS, så er hunden også indregistreret som amstaff blanding, og er derfor højest sandsynligt anskaffet før loven... Hun skriver at de har spurgt dyrlægerne om de kan ændre racen (selvfølgelig kan de ikke det!!!!), hvilket formentlig vil sige den er regisstreret i hunderegistret som en amstaff blanding...
Dvs hunden er lovlig hos dem, men må ikke videreformidles nu....
Til TS: Som en anden sagde så er spørgsmålet om ikke det bedste for hunden er at blive aflivet... At skulle sende den til et helt andet land og de ting den skal igennem for at komme til et andet land, en fremmede familie, et fremmed sprog osv osv... Jeg ville nok også overveje en aflivning, men er svært at vurdere når man ikke lige står i situationen.. Kan godt forstå I ikke vil aflive en sund og rask hund, men hvis alternativet er en stresset hund der skal sendes gennem systemet til et andet land (hvilket jeg ikke engang er sikker på den må, da man jo ikke må sælge den race videre som dansk ejer), så tror jeg det er bedre for hunden at blive aflivet...
Anmeld