Har fået brev fra fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Fidus skriver:

Det var så lidt og ja, mener godt at du må godt tage en besidder med det er din ret, medmindre andet er skrevet i det brev som du modtog af fogden.

Kan godt være jeg bare tager alene derhen... skal bare overståes...

Men ellers ringer jeg bare og forhøre mig ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Fidus

Anonym skriver:

Kan godt være jeg bare tager alene derhen... skal bare overståes...

Men ellers ringer jeg bare og forhøre mig ...

Ok,  pøj pøj med de hele

Anmeld

4. juli 2012

mariamiss6

JulieWH skriver:

Suk

Tak i lige måde....

Anmeld

4. juli 2012

dpb

Fidus skriver:

Det var så lidt og ja, mener godt at du må godt tage en besidder med det er din ret, medmindre andet er skrevet i det brev som du modtog af fogden.

netop, ja, man må gerne have en bisidder med

Anmeld

4. juli 2012

Fidus

mariamiss6 skriver:

Tak i lige måde....

Tak

Anmeld

4. juli 2012

mariamiss6

Anonym skriver:

Tak...det varmede og jeg er glad at der faktisk er mange der forstå HVAD det er jeg skriver.TAK.

Vores gæld er ikke delt op (lang historie) og det nytter ikke at begynde at forklarer... for så er ideen med at være anonym ligegyldig (Håber jeg du forstår)

Tak fordi du gav dig tid til at komme med din mening her...

Du behøver ikke forklare en rygende fis, for det var slet ikke det dit spørgsmål drejede sig om i trådstarten

HELD OG LYKKE, og det mener jeg, fra bunden af mit hjerte, og ikke bare som en afsluttende bemærkning....

Og jeg kan fortælle dig at jeg også sidder i stor gæld, fordi min eks var stand til altid at overbevise mig om at det havde vi saaaaagtens råd til (og det var sådan nogle fede ting han ønskede sig til os), og fordi banken en enkelt gang lånte os langt over evne... 

Idag er jeg i samme, mindre hul dog, men samme situation som dig. Vi nåede dog heldigvis slet ikke at grave os SÅ dybt ned igen.. ELler jo, jeg synes det er et dybt hul, økonomisk, men HELDIGVIS for mig er det kun 1 hul... Hvis mit 1 hul havde været samme beløb 10 forskellige steder tror jeg slet ikke jeg kunne hænge sammen...
Jeg tager sgu hatten af for dig, at du får tingene til at løbe rundt, og at du lever sammen med dine børn, trods alt.. 

Penge og gæld er noget "fanden" har skabt i vrede, blot for at bevise at han er nøjagtig lige så mægtig som "gud"

Anmeld

4. juli 2012

mariamiss6

Fidus skriver:

Tak

Jeg tror du har tabt mig der? Men tak er sgu helt i orden med mig

Anmeld

4. juli 2012

Laura.

mariamiss6 skriver:

Ved du hvad.. jeg synes du er rigtig tarvelig lige nu....

Ano siger jo FLERE GANGE også FØR du overhovedte kommenterer, at det er hendes mand der har lånt og lånt hos dyre forbugsselskaber, og bildt hende ind at det havde de fint råd til. KUNNE det måske være at det er hendes mand der har styret økonomien, og at han har bildt hende ind at alt var fint? Og idet at han har lånt alle vegne, har hun jo aldrig set at noget har manglet... 

Idag ejer hun INTET, og er skilt fra manden, og i forbindelse med skilsmisse ser hun så hvor meget hun rent faktisk skylder... Og i forbindelse med skilsmisse deler man så vidt jeg ved gæld lige over, sådan at begge parter skylder lige meget, når de går ud af ægteskabet....

Hvad er det der er så svært at forstå?

Jeg synes du er rigtig tarvelig, fordi du bevidst, og igen og igen sparker til en enlig kvinde som allerede er slået i gulvet ved sin skilsmisse...  

Hun forklarer MANGE gange, at hendes problemer ikke skyldes at hun hverken vil eller forsøger at betale, men simpelthen at hendes eksmand har sat dem i så meget gæld, at hun ikke har en ærlig chance for at betale alle steder.

Hun har tilbudt ALLE steder, at  betale symbolske beløb, for at vise god vilje, men DE har takket nej til at få de penge hun kunne give dem... Ergo har de SELV sagt alt eller intet. Og hvad skal hun så vælge? Jo jeg havde sgu valgt at betale der hvor der sidder folk som forstår situationen, og kan nøjes med en lillefinger.

Ærligt talt, så bliver jeg rigtig harm over at du gentagne gange vælger at svare så tarveligt til en person, som SÅ tydeligt ligger ned allerede. 
Og jeg synes virkelig du burde sætte dig på dine hænder ELLER tage den side af debatten i en helt anden tråd...
Især fordi det eneste trådstarter spørger om, er HVORDAN det foregår i fogedretten, ikke om vi ikke nok vil være så venlige at stene hende mens hun fortæller sin historie.... 

Anmeld

4. juli 2012

Fidus

mariamiss6 skriver:

Jeg tror du har tabt mig der? Men tak er sgu helt i orden med mig

Anmeld

4. juli 2012

dpb

Det korte svar er ja.

ehm, ok du kan sidde i huset i så fald "worst case scenario" du bliver skilt og mister job og ryger på dagpenge, finder ikke noget i løbet af de to år.... så langt så godt MEN nu i det andet eksempel ryger du på kh... virkeligheden er jo så, så vidt jeg er orienteret at du ikke kan få kh når du ejer noget eller har opsparing der har en værdi over xxx kr (tror det er 10.000,- men er ikke sikker)... Hvor længe ville du så have råd til at sidde i huset uden indkomst hvis vi trækker den helt derud, kan selv du jo ende med en gæld

Ja, undskyld, men syntes du har siddet og virket meget hellig i en stor del af dine indlæg i denne tråd, hvilket jeg i grunden ikke mener er fair over for TS og virker på mig meget usympatisk

Vi herhjemme kæmper en brav kamp med noget bestemt gæld som bla. er kommet efter og i forbindelse med huskøb, og eneste grund til at vi stadig sidder i vores hus er fordi vi netop har en stram økonomistyring og heldigvis -lidt ligesom jer- købte hus efter "worst case scenario" og der havnede vi så også... og grundet omstændigheder som ikke var helt til at planlægge efter

Beklager, men kunne ikke holde min mund længere... syntes dine indlæg mangler indføling og empati, og i så fald bør man i min verden holde sin mund

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.