Til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

samantha1986

TrineMine86 skriver:

fik af vide at min sp at spædbarn ikke spiser af lyst, men pga. sult, og at der altid skal være noget tilbage i sutteflasken når de ikke vil have mere, så er man sikker på at de får hvad de skal have..

og de kan sagtens have nogle dage hvor de vil spise mere end andre, det kan jo også være 4-ugers tigerspring, det passer med alderen på din datter

Det har jeg barw slet ikke fået at vide. Har lavet både i nar og nu en flaske på i alt 200 ml og der er ca 40 - 60 ml tilbage i begge flasker. Så nu har hun fået det hun skal Have  

Hvas går 4 ugers tigerspring ud på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Koen.

samantha1986 skriver:

JJeJegvvivil

Det har jeg barw slet ikke fået at vide. Har lavet både i nar og nu en flaske på i alt 200 ml og der er ca 40 - 60 ml tilbage i begge flasker. Så nu har hun fået det hun skal Have  

Jeg vil anbefale dig at læse bogen vidunderlige uger, der står alt om tigerspring vi er selv ramlet ind i 8 ugers springet og nøj det trækker tænder ud! Min nemme baby er blevet et lige skrigende monster og selvfølgelig lige denne uge hvor jeg er alene med begge unger

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

tanja. skriver:

Jeg vil anbefale dig at læse bogen vidunderlige uger, der står alt om tigerspring vi er selv ramlet ind i 8 ugers springet og nøj det trækker tænder ud! Min nemme baby er blevet et lige skrigende monster og selvfølgelig lige denne uge hvor jeg er alene med begge unger

Den må jeg lige se om jeg kan skaffe på biblioteket eller finde på nettet. Jeg læste nemlig lige lidt på nettet om den første fase og den kan godt passe på hende. Men det er ip rart at få lidt Info eller fif til hvad man kan gøre. Men også hvorfor de har de faser. Var ikke klar over at de kunne få deT. Det er der jo ikke nogen der gør en opmærksom på. 

Sybes også det kan trække tænder ud. Især når man står alene med hende frem til hendes far kommer hjem. Og man kan intet gøre for anstille hendes tilfreds. Og man bliver sp frustreret i hovedet. 

Men tusinde tak for bog tippet. 

Anmeld

5. juli 2012

TrineMine86

samantha1986 skriver:

det lyder godt, er hun bedre tilpas nu, hvor hun selv får lov at sige fra når hun er mæt? jamen igennem de første år har børn disse tigerspring, og i de perioder kan de reagere ved at spise mere, sove dårligt, være kede af det osv..

det hedder 5 ugers tigerspring, du kan prøve at google det  her er lidt hvad jeg har fundet..

CIRKA 5 UGER: Goddag, farver! 
Babys indre organer og stofskifte ændrer sig, og samtidig vågner dets sanser: Fra at opleve verden i utydelige gråtoner ser baby nu alting i farver. De nye fornemmelser bombarderer det lille barn, som har brug for ekstra kærtegn og opmærksomhed.
„Babyen vil måske virke mere søgende ved brystet, og du kan du blive bekymret for, om der er mælk nok. Barnet græder, småklynker og virker generelt uroligt,” siger Helen Lyng Hansen.
Efter springet vil baby måske...... være mere interesseret i sine omgivelser. ... kigge længere på ting. ... smile for første gang eller oftere end før. ... være vågen i længere tid.

Hjælp baby med: Kærtegn Vuggende bevægelser Blid sang og beroligende ord Små klap bagi 

Anmeld

5. juli 2012

Koen.

samantha1986 skriver:

Den må jeg lige se om jeg kan skaffe på biblioteket eller finde på nettet. Jeg læste nemlig lige lidt på nettet om den første fase og den kan godt passe på hende. Men det er ip rart at få lidt Info eller fif til hvad man kan gøre. Men også hvorfor de har de faser. Var ikke klar over at de kunne få deT. Det er der jo ikke nogen der gør en opmærksom på. 

Sybes også det kan trække tænder ud. Især når man står alene med hende frem til hendes far kommer hjem. Og man kan intet gøre for anstille hendes tilfreds. Og man bliver sp frustreret i hovedet. 

Men tusinde tak for bog tippet. 

Ved første barn var jeg heller ikke over hovedet forberedt på de spring, netop fordi man ikke kender til det.. men ja bogen giver mange gode fif til at hjælpe dem igennem perioden

Det er det samme her, dog kommer famand slet ikke hjem før i morgen og nøj jeg glæder mig haha men når i spring så er færdig er de jo bare lige så nemme som altid synes jeg

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

TrineMine86 skriver:

det lyder godt, er hun bedre tilpas nu, hvor hun selv får lov at sige fra når hun er mæt? jamen igennem de første år har børn disse tigerspring, og i de perioder kan de reagere ved at spise mere, sove dårligt, være kede af det osv..

det hedder 5 ugers tigerspring, du kan prøve at google det  her er lidt hvad jeg har fundet..

CIRKA 5 UGER: Goddag, farver! 
Babys indre organer og stofskifte ændrer sig, og samtidig vågner dets sanser: Fra at opleve verden i utydelige gråtoner ser baby nu alting i farver. De nye fornemmelser bombarderer det lille barn, som har brug for ekstra kærtegn og opmærksomhed.
„Babyen vil måske virke mere søgende ved brystet, og du kan du blive bekymret for, om der er mælk nok. Barnet græder, småklynker og virker generelt uroligt,” siger Helen Lyng Hansen.
Efter springet vil baby måske...... være mere interesseret i sine omgivelser. ... kigge længere på ting. ... smile for første gang eller oftere end før. ... være vågen i længere tid.

Hjælp baby med: Kærtegn Vuggende bevægelser Blid sang og beroligende ord Små klap bagi 

Alting giver pludselig mening med hende nu. Hvor lang tid ca varer de tigerspring?

For de er godt nok hårde. 

Anmeld

5. juli 2012

Hyacinth

samantha1986 skriver:

Vores datter bliver en måned på søndag og hun får allomin modermælkserstatning. Hun får på nuværende tidspunkt 165 ml (er det der er når vand og pulver er blandet sammen). men hun er de sidste par dage begyndt at ville have mere. Til at begynde med troede vi det var fordi hun manglede væske så vi gav hende kogt vand. Men det er simpelthen fordi hun er sulten.

Så mit spørgsmål til jer er hvornår I begyndte at give jeres børn mere at spise. samt hvor meget.

Tillykke med din datter

Altså min datter blev flaskebarn da hun var 7 uger, men startede med min udmalkede mælk og det fik hun til hun var 9 uger og så fik hun MME derfra.

Jeg mener, at hun spiste tilsvarende hendes vægt/længde osv. Men jeg vil mene, at du bare skal lade hende spise sig mæt, for hun siger selv fra, når hun ikke vil have mere

Anmeld

5. juli 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Vi har købt bøtter med låg fra Avent. Inden dem brugte vi sutteflasker. Men vi koger vand og putter i en masse bøtter så der er til et døgn. Vi stiller dem med det samme i køleskabet. Når hun så skal have mad så hælder vi vandet over i en flaske som vi så luner i mikro ovnen. Og så fylder vi pulver i.

Hvis du går over til det en dag så har vi af sundhedsplejesken fået anbefalet at give den grønne allomin en til to gange om dagen. Den er syrnet og holder deres mave i gang. og vi har ikke oplevet at hun har problemer med maven. Vi giver en flaske om morgen med grøn allomin og resten af dagen får hun så den blå.

Tak for rådende..
Her nævte sp ikke noget om en grøn en.. Hedder den bare allomin grøn?
I starten supplerede vi lidt med de små mælkebrikker fra allomin, og på hende lød det bare som om vi sku fortsætte med den, dog i pulverform da det andet er for dyrt...

Anmeld

5. juli 2012

pemiro

Du koger bare vandet om morgenen, putter det i flaskerne og på køl.. så tager du en ud når du skal bruge den og varmer den i mikroovnen, putter pulver i og ryster den :-D

Ja det gør jo det hele lidt lettere i tilfælde af at skulle gå over på mme hehe.. Synes også det andet virkede liiiidt for besværligt når man står med en sulten baby

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

tanja. skriver:

Ved første barn var jeg heller ikke over hovedet forberedt på de spring, netop fordi man ikke kender til det.. men ja bogen giver mange gode fif til at hjælpe dem igennem perioden

Det er det samme her, dog kommer famand slet ikke hjem før i morgen og nøj jeg glæder mig haha men når i spring så er færdig er de jo bare lige så nemme som altid synes jeg

Jeg havde godt læst kort om det herinde nu jeg tænker mig om. men slet ikke at det kom så tidligt. Og så har vi bare siden søndag ikke vidst hvorfor hendes døgn rytme er fuldstændig ændret og hun konstant piver og pylre. Men der er jo ikke noget at sige til det nu man kender årsagen.

Kan du huske hvor lang tid det varer?

Åha nej så er det ikke særlig sjovt, for man har brug for at der lige er en der kan hjælpe en når man er allermest opgivende. Så bliver det skønt når han kommer hjem og tage over når du har brug for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.