Andre der har stået i samme situation? (vuggestueskift)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Lunae

_-Kathrine-_ skriver:

Hej piger!

Jeg er lidt i et dilemma, og vil derfor høre om der er andre der har stået i samme situation?

Der er i vores lille by pladsmangel i vuggestuerne og da vi skulle have plads til Villads kom vi derfor i en vuggestue i nabobyen (7 min. I bil)
Vi har hele tiden haft kontakt med pladsanvisningen om at vi gerne ville have en plads i vores egen by, og det har vi nu fået tilbudt!!!

Det er 1. Prioritet på vores liste og den ligger 5 min. På gå-ben fra hvor vi bor...
Men så rammer den dårlige samvittighed mig virkelig! Er det synd for ham at vi flytter ham nu??
Han kommer i en integreret, så han skal derfor ikke flyttes videre til et nyt sted når han skal i børnehave... Det ville han skulle hvis han blev i den vuggestue i nabobyen...
Vi er samtidig i den situation at jeg er gravid igen og det ville være 10 gange nemmere at putte den lille ny i barnevognen og gå i den nye vuggestue, i stedet for at have begge unger i bilen og køre hver dag! + min mand kan ikke have 2 autostole i hans firmabil, så det ville være perfekt at kunne gå ned og hente, når nu de begge skal i vuggestue...

Åha... Ødelægger vi ham ved at flytte ham??
Han er en meget åben og tillidsfuld lille dreng, som altid er i godt humør!

Andre der har stået i samme situation??

Jeg kan sagtens forstå dine tanker, men jeg synes i skal flytte ham! Så kommer den lille ny nærmest automatisk også ind i institutionen. Bor i ikke i Solbjerg? Hvilken institution er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

_-Kathrine-_

kitty skriver:

Vi har stået/står i det samme, og min samvittighed har været sort som kul!

Boas startede i DP 1. maj, og det er gået uden problemer. Hans DPmor gik på ferie i fredags. 1. august skal vi flytte i hus, et godt stykke herfra, og derfor skal han starte et nyt sted. Dét skal nok gå.

Nu er det bare sådan, at jeg er gravid og har den onde bækkenløsning... Så Boas er nu i gæstepleje i 14 dage, fordi jeg ikke kan holde til at have ham hjemme hele juli måned. Han startede igår. Det skærer virkelig i mit hjerte, at han har skulle flyttes sådan rundt Men det har været nødvendigt.. Og der har intet været at mærke på ham, hverken da han startede 1. maj, eller de sidste to dage, efter han har været i gæstepleje. DP'en har også sagt, at det går bedre end man kunne vente, så det glæder mig. Men jeg ville ønske mit bækken kunne tillade mig at have ham hjemme.. for 1. august skal han igen et nyt sted... stakkels dreng

Det er virkelig frygteligt så meget man kan gå og ha ondt i maven over de små pus, når man bare vil dem det aller bedste!
Men dejligt at Boas har det taget det så fint...
Og hvor jeg føler med dig med den bækkenløsning... Min er så småt begyndt at snige sig ind på mig igen...
Det er godt de små kan meget mere end vi regner med

Anmeld

5. juli 2012

_-Kathrine-_

Lunae skriver:

Jeg kan sagtens forstå dine tanker, men jeg synes i skal flytte ham! Så kommer den lille ny nærmest automatisk også ind i institutionen. Bor i ikke i Solbjerg? Hvilken institution er det?

Vi har også sagt ja tak... Det var en chance vi bare måtte tage!
Vi er fra Mårslet... Men har hørt det er lige så slemt i Solbjerg...!

Anmeld

5. juli 2012

Lunae

_-Kathrine-_ skriver:

Vi har også sagt ja tak... Det var en chance vi bare måtte tage!
Vi er fra Mårslet... Men har hørt det er lige så slemt i Solbjerg...!

Nåh ja Mårslet! Jeg har faktisk arbejdet i Mårslet. Hvilken institution er det?

Vi er fra Tranbjerg og da vi skulle have plads måtte vi holde hende hjemme i yderligere 4 mdr, for at få hende i vuggestue i Tranbjerg!

Anmeld

5. juli 2012

_-Kathrine-_

Lunae skriver:

Nåh ja Mårslet! Jeg har faktisk arbejdet i Mårslet. Hvilken institution er det?

Vi er fra Tranbjerg og da vi skulle have plads måtte vi holde hende hjemme i yderligere 4 mdr, for at få hende i vuggestue i Tranbjerg!

Det er i valhalla!

Det er virkelig træls at det skal være sådan at man skal finde andre alternativer... Synes vi giver rigeligt i forvejen for at bo i århus kommune

Anmeld

5. juli 2012

Lunae

_-Kathrine-_ skriver:

Det er i valhalla!

Det er virkelig træls at det skal være sådan at man skal finde andre alternativer... Synes vi giver rigeligt i forvejen for at bo i århus kommune

Jamen det er nemlig rigtig træls!

Jeg har arbejdet i græsbakken, så kender ikke rigtig til Valhalla!

Anmeld

7. juli 2012

Rødhætte

_-Kathrine-_ skriver:

Hej piger!

Jeg er lidt i et dilemma, og vil derfor høre om der er andre der har stået i samme situation?

Der er i vores lille by pladsmangel i vuggestuerne og da vi skulle have plads til Villads kom vi derfor i en vuggestue i nabobyen (7 min. I bil)
Vi har hele tiden haft kontakt med pladsanvisningen om at vi gerne ville have en plads i vores egen by, og det har vi nu fået tilbudt!!!

Det er 1. Prioritet på vores liste og den ligger 5 min. På gå-ben fra hvor vi bor...
Men så rammer den dårlige samvittighed mig virkelig! Er det synd for ham at vi flytter ham nu??
Han kommer i en integreret, så han skal derfor ikke flyttes videre til et nyt sted når han skal i børnehave... Det ville han skulle hvis han blev i den vuggestue i nabobyen...
Vi er samtidig i den situation at jeg er gravid igen og det ville være 10 gange nemmere at putte den lille ny i barnevognen og gå i den nye vuggestue, i stedet for at have begge unger i bilen og køre hver dag! + min mand kan ikke have 2 autostole i hans firmabil, så det ville være perfekt at kunne gå ned og hente, når nu de begge skal i vuggestue...

Åha... Ødelægger vi ham ved at flytte ham??
Han er en meget åben og tillidsfuld lille dreng, som altid er i godt humør!

Andre der har stået i samme situation??

Står præcis i samme situation!! William går lige nu i en vuggestue som vi er super glade for, men det ligger også langt væk.. Så nu har han fået en plads i en vuggestue som ligger 500 meter væk. Den har vi valgt at sige ja til, da det vil lette vores hverdag rigtig meget. Jeg er selv pædagog i en vuggestue og ved at de fleste børn er rigtige gode til at tilvende sig til et nyt sted  Min søn er meget udadvendt, så satser på han hurtig falder til. Mon ikke også Villads vil gøre det..

Anmeld

7. juli 2012

_-Kathrine-_

Rødhætte skriver:

Står præcis i samme situation!! William går lige nu i en vuggestue som vi er super glade for, men det ligger også langt væk.. Så nu har han fået en plads i en vuggestue som ligger 500 meter væk. Den har vi valgt at sige ja til, da det vil lette vores hverdag rigtig meget. Jeg er selv pædagog i en vuggestue og ved at de fleste børn er rigtige gode til at tilvende sig til et nyt sted  Min søn er meget udadvendt, så satser på han hurtig falder til. Mon ikke også Villads vil gøre det..

Vi har også valgt at sige ja tak.... Er sikker på at han vil få det ligeså godt det nye sted! Vi skal ned og sige hej til dem på onsdag
Det er jo meget meget nemmere end at skulle ind i en bil hver morgen med 2 unger!

Anmeld

13. juli 2012

camsko88

vi valgte at flytte freja fra vuggestue til DP da hun var 13 mdr, men det var af helt andre grunde men der har ingen problemer været overhovedet, efter en uges indkørsel køre det bare helt fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.