Andre der har stået i samme situation? (vuggestueskift)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Moar2011

Hej piger!

Jeg er lidt i et dilemma, og vil derfor høre om der er andre der har stået i samme situation?

Der er i vores lille by pladsmangel i vuggestuerne og da vi skulle have plads til Villads kom vi derfor i en vuggestue i nabobyen (7 min. I bil)
Vi har hele tiden haft kontakt med pladsanvisningen om at vi gerne ville have en plads i vores egen by, og det har vi nu fået tilbudt!!!

Det er 1. Prioritet på vores liste og den ligger 5 min. På gå-ben fra hvor vi bor...
Men så rammer den dårlige samvittighed mig virkelig! Er det synd for ham at vi flytter ham nu??
Han kommer i en integreret, så han skal derfor ikke flyttes videre til et nyt sted når han skal i børnehave... Det ville han skulle hvis han blev i den vuggestue i nabobyen...
Vi er samtidig i den situation at jeg er gravid igen og det ville være 10 gange nemmere at putte den lille ny i barnevognen og gå i den nye vuggestue, i stedet for at have begge unger i bilen og køre hver dag! + min mand kan ikke have 2 autostole i hans firmabil, så det ville være perfekt at kunne gå ned og hente, når nu de begge skal i vuggestue...

Åha... Ødelægger vi ham ved at flytte ham??
Han er en meget åben og tillidsfuld lille dreng, som altid er i godt humør!

Andre der har stået i samme situation??

Hej

Først TILLYKKE med endnu en spir

- nu ved jeg ikke hvor længe Villads har gået i VS og hvordan han er for nye steder - men jeg tror bestemt ikke det ville ødelægge ham at i flytter ham .. i kan i en periode bare være OBS på hvordan han regere og trives i den nye VS ..

En pige fra min søns VS - blev os flyttet selvom hun havde gået i denne VS her i en 6mdr ca .. og hun klaret det flot, sagde forældrerne ..

"mange" flytter dem jo, når de får en plads tættere ¨på , har jeg lagt mærke til .. så bestemt godt i kan

Kan os klart forstå i gerne ville ..

PØJ PØJ med det - det skal nok forløbe godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

_-Kathrine-_

RGN skriver:

God idé at pakke den dårlige samvittighed væk.
I har truffet et valg efter nøje overvejelse og så er det det rigtige at gøre.

Er mor og far glad er junior det som regel også.
Held og lykke med skiftet og den kommende lille.

Præcis!
Vi må vise ham, når den tid kommer, at det er helt okay...

Mange tak

Anmeld

4. juli 2012

_-Kathrine-_

Storms-Mor skriver:

Hej

Først TILLYKKE med endnu en spir

- nu ved jeg ikke hvor længe Villads har gået i VS og hvordan han er for nye steder - men jeg tror bestemt ikke det ville ødelægge ham at i flytter ham .. i kan i en periode bare være OBS på hvordan han regere og trives i den nye VS ..

En pige fra min søns VS - blev os flyttet selvom hun havde gået i denne VS her i en 6mdr ca .. og hun klaret det flot, sagde forældrerne ..

"mange" flytter dem jo, når de får en plads tættere ¨på , har jeg lagt mærke til .. så bestemt godt i kan

Kan os klart forstå i gerne ville ..

PØJ PØJ med det - det skal nok forløbe godt

Tusind tak

Han har gået der siden januar og er meget glad for at være der! Det er nok også derfor det gør lidt ondt indeni mig, for hvis både ham og os var utrygge, var der jo slet ingen tvivl!

Fordelene er ihvertfald i flertal lige nu

vi for at de er ligeså søde i den nye vugger - hvilket de helt sikkert også er

Anmeld

4. juli 2012

Moar2011

_-Kathrine-_ skriver:

Tusind tak

Han har gået der siden januar og er meget glad for at være der! Det er nok også derfor det gør lidt ondt indeni mig, for hvis både ham og os var utrygge, var der jo slet ingen tvivl!

Fordelene er ihvertfald i flertal lige nu

vi for at de er ligeså søde i den nye vugger - hvilket de helt sikkert også er

du ku jo tag forbi den nye VS og fortælle at du har en søn der muligvis skal starte heroppe om du må kigge lidt og hilse på personalet .. så kan du jo få et første gangs indtryk af dem ..

så kan du måske bedre voudere ..

Anmeld

4. juli 2012

Kay

Tak for svar!

Det blir også først efter vores ferie, så på den måde er det fint timet!

bliver da også dejligt at de 2 kan være i samme inst for dem  tænker når den nu er intigreret

Anmeld

4. juli 2012

_-Kathrine-_

Storms-Mor skriver:

du ku jo tag forbi den nye VS og fortælle at du har en søn der muligvis skal starte heroppe om du må kigge lidt og hilse på personalet .. så kan du jo få et første gangs indtryk af dem ..

så kan du måske bedre voudere ..

Har haft ringet derned og vi skal ned og sige hej på onsdag... Hende jeg talte med lød rigtig sød, så det er jo en positiv start

Anmeld

4. juli 2012

_-Kathrine-_

Kay skriver:

bliver da også dejligt at de 2 kan være i samme inst for dem  tænker når den nu er intigreret

Ja, det blir nemlig rigtig fedt!
Og der er søskendegaranti, så der bliver ikke de samme problemer med at få nr. 2 ind, som det var med Villads... Det er dejlig beroligende, for det var rent ud sagt et helvede at finde en plads til ham!

Anmeld

4. juli 2012

Moar2011

_-Kathrine-_ skriver:

Har haft ringet derned og vi skal ned og sige hej på onsdag... Hende jeg talte med lød rigtig sød, så det er jo en positiv start

SE det jo allerede en GO start hihi ..
tror i kommer til blive positiv overrasket

Anmeld

4. juli 2012

Moar2011

_-Kathrine-_ skriver:

Og der er søskendegaranti, så der bliver ikke de samme problemer med at få nr. 2 ind, som det var med Villads... Det er dejlig beroligende, for det var rent ud sagt et helvede at finde en plads til ham!

det vr os et ren helved at få storm i en Vuggestue her .. DAMN altså ..

Anmeld

4. juli 2012

Kay

_-Kathrine-_ skriver:

lige netop... det bliver da dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.