Føler mig som dårlig medarbejder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

A.n.onym.

Louise17 skriver:

Sorry har først set nu jamen ved ikke hvorfor men dernede har de det sådan at man ringer hver morgen, og melder sig syg.. Jeg er u.18 så kan jeg være med i akasse, men er med i hk fagforening. Synes ik du blander dig for meget. 

Nu har jeg selv være BC i Netto, og det virker som om ham din chef ikke helt har styr på reglerne. Du må tage fat i DCén hvis det bliver ved - og ellers fortælle dem om at du jo har nummeret til HK - dem vil de nødigt have på nakken!!

Han må jo ind og lave den vagtplan om, eller få fat i en fra en anden butik - det er ikke og bliver aldrig dit problem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Helloo

MommyK skriver:

Nu har jeg selv være BC i Netto, og det virker som om ham din chef ikke helt har styr på reglerne. Du må tage fat i DCén hvis det bliver ved - og ellers fortælle dem om at du jo har nummeret til HK - dem vil de nødigt have på nakken!!

Han må jo ind og lave den vagtplan om, eller få fat i en fra en anden butik - det er ikke og bliver aldrig dit problem.

Tak for svaret. Nu hvor du har været bc er det ikke også så sådan at man skulle ringe hver morgen og melde sig syg ?

Og har han ikke tavshedspligt ift at fortælle folk om min graviditet? 

Anmeld

4. juli 2012

A.n.onym.

Louise17 skriver:

Tak for svaret. Nu hvor du har været bc er det ikke også så sådan at man skulle ringe hver morgen og melde sig syg ?

Og har han ikke tavshedspligt ift at fortælle folk om min graviditet? 

Det er måske butikkens interne regel - hvordan lovgivningen er - er jeg faktisk ikke klar over. Det er nemlig problemet med Netto, de lærer ikke deres ledere godt nok op - inden de ansætter dem til at have et kæmpe ansvar. Det er derfor jeg stoppede, der var ikke focus på det menneskelige - kun på pluk, spot og omsætning.

Man har som leder, skrevet under på at man har tavshedspligt - så jo, hvis ikke du har givet udtryk for at han må fortælle det, så må han ikke sige noget til andre end dem det vedrører (HR og DC)

Anmeld

4. juli 2012

Helloo

MommyK skriver:

Det er måske butikkens interne regel - hvordan lovgivningen er - er jeg faktisk ikke klar over. Det er nemlig problemet med Netto, de lærer ikke deres ledere godt nok op - inden de ansætter dem til at have et kæmpe ansvar. Det er derfor jeg stoppede, der var ikke focus på det menneskelige - kun på pluk, spot og omsætning.

Man har som leder, skrevet under på at man har tavshedspligt - så jo, hvis ikke du har givet udtryk for at han må fortælle det, så må han ikke sige noget til andre end dem det vedrører (HR og DC)

Det mere jeg sagde til ham : Jeg vil ikke ha du siger noget til de andre før jeg har været til scanning (uge 12) Også siger han : Det bestemmer jeg da selv, hvis du er syg skal de vide hvorfor.

Anmeld

4. juli 2012

A.n.onym.

Louise17 skriver:

Det mere jeg sagde til ham : Jeg vil ikke ha du siger noget til de andre før jeg har været til scanning (uge 12) Også siger han : Det bestemmer jeg da selv, hvis du er syg skal de vide hvorfor.

DET! må han ikke. det skal du altså gå videre med - hvem ved hvad han ellers fortæller til andre

Anmeld

4. juli 2012

Helloo

MommyK skriver:

DET! må han ikke. det skal du altså gå videre med - hvem ved hvad han ellers fortæller til andre

Synes nok!!! Hvem skal jeg gå til?

Også sagde han : Der er jo andre der skal være her længere end dig ang med at fortælle.

Anmeld

4. juli 2012

LilleChelle

Du skal tage fat i din fagforening. 

- HK er super dygtige og rigtig gode at snakke med. Og de skal nok hjælpe dig igennem det. 

Anmeld

4. juli 2012

FruK

Louise17 skriver:

Vel skal de ej vide hvorfor.

Du har ikke engang pligt til at fortælle HAM, hvad du fejler.

Han kan til enhver tid bede om en erklæring fra din læge, hvor der står, at du er syg, men han må IKKE spørge, hvad du fejler - så det havde du ikke behøvet at fortælle ham.

Han lyder som en virkelig dårlig chef.

Anmeld

4. juli 2012

Helloo

FruK skriver:

Vel skal de ej vide hvorfor.

Du har ikke engang pligt til at fortælle HAM, hvad du fejler.

Han kan til enhver tid bede om en erklæring fra din læge, hvor der står, at du er syg, men han må IKKE spørge, hvad du fejler - så det havde du ikke behøvet at fortælle ham.

Han lyder som en virkelig dårlig chef.

Der kan man bare se 

Ja en skrammel en !

Anmeld

4. juli 2012

A.n.onym.

Louise17 skriver:

Synes nok!!! Hvem skal jeg gå til?

Også sagde han : Der er jo andre der skal være her længere end dig ang med at fortælle.

I første omgang DC´eren, og ellers HK - det dér skal du sgu ikke finde dig i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.