Barn efter kejsersnit....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

tarkoflen

Hvem? skriver:

Jeg var så så heldig, at vi var på vej til hospitalet, da jeg havde SÅ sindsyg ondt - Mærkeligt, hva .

Så vi ringede ind og bad dem være rimelig meget klar, for det sprang i bilen, og da havde jeg jo min søn på knap 11 mdr også, tiden til/på fødegangen føltes ulidelig lang, men egentlig har det hele vist taget 20 min...

Den dag idag, godt 1,5 år efter er min mave nogenlunde, arrene er super fine, men jeg har det som om de har "flyttet rundt" på mine indvolde, altså som om noget sidder det forkerte sted, kan vist ikke rigtig forklare det

Men ud, det kan nr. 2 da.... Sådan temmelig hurtigt....

Selve graviditeten var forløbet ganske fint - men jeg blir altså også KÆMPE når jeg er gravid...

Nu spørger jeg måske dumt, og du lader bare være med at svare, hvis du ikke har lyst!

Men når sådan et ar springer op, er det så helt ind i maven det springer op, eller er det overfladisk? Lige gyldigt hvad, så lyder det ganske forfærdeligt! Godt at det hele endte godt alligevel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Hvem?

Bellas Mor skriver:

What???

Min svigerinde fødte altså hendes søn ved AKS, og har født en datter på almindelig vis efterfølgende. Der er kun 1 år og 7 måneder mellem dem!!

Der skete ingenting med hendes ar.

Så det fatter jeg på ingen måde

Mine var der jo også kun 11 mdr imellem, i forhold til din svigerinde der var der 19 mdr imellem - det alligevel over 1/2 år - så kan godt forså hun måtte føde normalt.

Min egen mor, har fået AKS ved den første og 14 mdr efter kom jeg ved alm. fødsel..... Men det jo også efterhånden mange år siden....

Anmeld

4. juli 2012

Muffinmus

jeg fik af vide kroppen var klar igen ca efter 2 år uanset om det var alm fødsel eller ks..det var den tid det togen krop at komme sig oven på en fødsel. Blev selv gravid med nr 2 da nr 1 var 12 mdr gammle og havde absolut ingen problemer med arret...det er jo kun 1-3 % der har problemer med det, så ikke ret mange.

Anmeld

4. juli 2012

saxa

Jeg fik AKS maj 08 og testede positiv dec 09 igen - og der var på daværende tidspunkt ingen grund til panik og et pks.
Desværre som veerne tog til under fødslen begyndte det at trække i arret og det gjorde da mere ondt MELLEM veerne. Det endte derfor også ud med et AKS..

Anmeld

4. juli 2012

Ellie79

fairlady skriver:

kom du så i fuld narkose?

nej de stod klar til at lægge mig i fuld narkose da jordmoren og lægen sagde at, Maltes hjertelyd var stabil nok til at udføre det mens jeg var vågnen - Min kæreste fik dermed også lov at komme ind på stuen han var ellers blevet efterladt på gangen med besked på at vente udenfor, så der stod han helt alene. Jeg mistede meget blod og var rigtig øm bagefter, synes det tog lang tid at komme sig efter. 

Anmeld

4. juli 2012

Carina:-)

Man siger jo 2 år ligegyldigt om det er ks eller alm.

Og arret kan springe op også selv om der er gået flere år.

Min nabo fik en dreng efter 4 år efter ks.Hun fik vanvittigt ondt,og drengen døde desværre da livmoderen sprang.

Det var også lige ved at koste hende livet-

Men med så mange der får ks,r det jo stadig sjældent det sker,jeg ville vende det med ens egen læge da han er den der kender dig bedst

Anmeld

5. juli 2012

fairlady

tarkoflen skriver:

Nu spørger jeg måske dumt, og du lader bare være med at svare, hvis du ikke har lyst!

Men når sådan et ar springer op, er det så helt ind i maven det springer op, eller er det overfladisk? Lige gyldigt hvad, så lyder det ganske forfærdeligt! Godt at det hele endte godt alligevel!

det er invendigt det springer op. Derfor de holder ekstra meget øje med en, ved næste fødsel, efter ks. Hvis det springer op, skal man have aks.

Anmeld

5. juli 2012

fairlady

Bellas Mor skriver:

What???

Min svigerinde fødte altså hendes søn ved AKS, og har født en datter på almindelig vis efterfølgende. Der er kun 1 år og 7 måneder mellem dem!!

Der skete ingenting med hendes ar.

Så det fatter jeg på ingen måde

det er jo heldigvis ikke alle der går op. men chancen er der og chancen er større, når der ikke er særlig lang tid imellem fødslerne.

Anmeld

5. juli 2012

fairlady

AnjaB skriver:

nej de stod klar til at lægge mig i fuld narkose da jordmoren og lægen sagde at, Maltes hjertelyd var stabil nok til at udføre det mens jeg var vågnen - Min kæreste fik dermed også lov at komme ind på stuen han var ellers blevet efterladt på gangen med besked på at vente udenfor, så der stod han helt alene. Jeg mistede meget blod og var rigtig øm bagefter, synes det tog lang tid at komme sig efter. 

uha, det lyder ikke godt

Jeg er selv gravid igen, efter ks og skal føde normalt denne gang (håber jeg). Det eneste jeg er lidt bange for (ud over at jeg heller ikke vil miste for meget blod) er at jeg skal i fuld narkose...

Anmeld

5. juli 2012

maria_wlt

TrineMine86 skriver:

altså jeg har fået at vide at hvis min bliver gravid inden der er gået 2 år, så SKAL man have ks igen, da arret ikke ville kunne holde til en fødsel, men hvis der går mere end 2 år imellem, så må man gerne prøve at føde selv

Passer slet ikke.. Hvis du har fået KS 2 gange så skal du også have det 3 gang..

Men ikke hvis du kun har fået 1 KS..

Fik KS med Tristan og fødte Ene almindelig.. 16 mdr imellem.. INTET problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.