Barn efter kejsersnit....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Hvem?

Maja88 skriver:

tror jeg desværre ikke du må.. efter 2 ks så r en vaginal fødsel no go

Der er så mange forskellige holdninger fra sygehus til sygehus - og jo, hvis man virkelig brænder for, at prøve - så "er det en anden sag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Hvor lang tid efter kejsersnit, maa man faa barn nr. 2?

Er det rigtig som min mor siger - 2 aar! ?

Vi fik at vide det var godt at vente to år, omstændighederne gjorde så at der blev 4½ imellem - alligevel begyndte mit ar at sprænge under ve forløbet og det endte i meget akut ks. Så vent et par år også må I jo tage det som det kommer når baby skal ud, men chancerne for at føde normalt skulle jo være store.

Anja

Anmeld

3. juli 2012

Ellie79

Hvem? skriver:

SP (som var den samme, da jeg var gravid godt 18 mdr i træk), så på mig efter nr. 2 og sagde, jeg husker det tydeligt; "Nu syntes jeg LIIIII i ska ta en slapper", min livmoder var helt fuldstændig rundt på gulvet

Men kan da ikke udelukke, at vi ikke skal ha en mere

Og det blir med et STORT ønske om normal fødsel...

Drømmen om en fødsel bliver vist bare en drøm - desværre Vi fik at vide at efter to ks ville det være ks næste gang da man ikke tillader at føde normalt efter to ks.

Anmeld

3. juli 2012

Hvem?

AnjaB skriver:

Drømmen om en fødsel bliver vist bare en drøm - desværre Vi fik at vide at efter to ks ville det være ks næste gang da man ikke tillader at føde normalt efter to ks.

Nej, det afhænger af hvilket sygehus/personale man spørger - og da min drøm er uendelig stor, hvilket jeg allerede forklarede efter nr. 2 - er de med på ideen, i hvert fald, hvis fødselslægen sådan er ansat der, hvis der kommer en nr.3

Anmeld

3. juli 2012

Ellie79

Hvem? skriver:

Nej, det afhænger af hvilket sygehus/personale man spørger - og da min drøm er uendelig stor, hvilket jeg allerede forklarede efter nr. 2 - er de med på ideen, i hvert fald, hvis fødselslægen sådan er ansat der, hvis der kommer en nr.3

Egentlig mærkeligt der er så forskellige meninger om det, vi er tilknyttet skejby og de sagde det aldrig kom til at ske, så jeg har forliget mig med at drømmen om at føde selv ikke kommer til at ske.

Anmeld

3. juli 2012

bonnie81

jeg fødte min nr 2 da min første var 22 mdr, der blev bare holdt øje med mig da jeg havde veer og jeg lå 24 timer uden at der skete noget med mit ar  så det kan lade sig gøre

Anmeld

3. juli 2012

fairlady

AnjaB skriver:

Vi fik at vide det var godt at vente to år, omstændighederne gjorde så at der blev 4½ imellem - alligevel begyndte mit ar at sprænge under ve forløbet og det endte i meget akut ks. Så vent et par år også må I jo tage det som det kommer når baby skal ud, men chancerne for at føde normalt skulle jo være store.

Anja

kom du så i fuld narkose?

Anmeld

3. juli 2012

Bellas Mor

Hvem? skriver:

Jeg taler af erfaring - vent MIN. 2 år...

Fik min første ved AKS og blev gravid igen da nr. 1 var 3 mdr, der er den dag idag 11 mdr mellem mine drenge, nr. 2 kom 6 uger for tidligt, da kejsersnittet fra nr. 1 SPRANG!

Jeg var indstillet til PKS, da jeg under ingen omstændigheder måtte føde selv, netop fordi kejsersnittet fra den første kan springe under veerne.

What???

Min svigerinde fødte altså hendes søn ved AKS, og har født en datter på almindelig vis efterfølgende. Der er kun 1 år og 7 måneder mellem dem!!

Der skete ingenting med hendes ar.

Så det fatter jeg på ingen måde

Anmeld

3. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Bellas Mor skriver:

What???

Min svigerinde fødte altså hendes søn ved AKS, og har født en datter på almindelig vis efterfølgende. Der er kun 1 år og 7 måneder mellem dem!!

Der skete ingenting med hendes ar.

Så det fatter jeg på ingen måde

Det samme var min svigerinde igennem. Hun fødte ved PKS i strt august 09 og fødte vaginalt i slut sept. 11.

Hun havde fået afvide, at der godt måtte gå et år, fra PKS til hun blev gravid igen, men ellers gik det nok. Men der var absolut ingen problemer med arret. 

Anmeld

3. juli 2012

Tvillingemor80

jeg blev anbefalet 2 år gerne længere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.