Tobias-sagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
JulieWH skriver:

Jeg har det på præcis samme måde.

same here..!

Stakkels stakkels dreng.. Han er et bedre sted nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg er holdt op med at læse om sagen, for det GØR SÅ ONDT at tænke på, hvad det stakkels lille menneske har måttet gennemgå. Jeg har intet klogt at sige/skrive - det er bare for grusomt, hvad der er sket. 

Jeg forstår dig - det gør simpelthen for ondt!! Jeg ønsker også bare at jeg kunne lukke ned for det, men jeg kan bare ikke.

Det ville hjælpe en smule hvis man fik ord fra Kommunerne på, at de fremover ville tage sådanne henvendelser alvorligt, men de vil komme til at fejle igen.. de skal også have en stor del af skylden.. og gad vide om der sker noget med de ansvarlige der ? Jeg tvivler på det!

Anmeld

2. juli 2012

Isabella_mor

jeg kan slet ikke læse om retsagen... jeg kan simpelthen ikke tåle at læse det... 

mit hjerte græder virkelig for den lille dreng. 

det har fyldt meget i mine følelser idag.

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Det er dybt, dybt tragisk!! Jeg kan slet ikke holde ud at tænke på lille Tobias - min søn er lige nu, præcis den alder Tobias var da han døde... 

Dén side (altså Tobias') af sagen er skrækkelig! Men jeg synes også det er skrækkeligt, at Tobias' mor havde bedt om hjælp til at klare rollen som mor 8 gange og at der desuden lå 6 underretningen, såvel fra familie som fagfolk - og ingen hjælp var der..

Jeg bor i den kommune (eller én af dem) som har svigtet så grusomt (i mine øjne!) i denne sag, og det giver mig stof til eftertanke som kommende pædagog... 

- og det er jo bare én side af sagen, det ved jeg godt. Det smerter mit moderhjerte hvad den lille stakkels dreng har måttet gennemgå, endda hos folk som burde ville ham det allerbedste! 

Ja, Kommunen er ikke unden skyld i den her sag! Man har før hørt om Kommuner der fejler, men her har Kommunen fejlet STORT!! Jeg håber der kommer konsekvenser for de ansvarlige, men jeg tror desværre ikke det kommer til at ske!

Men det er helt tydeligt det var en enormt umoden og uansvarlig skræmt mor som ikke anede hvad hun skulle stille op! Det er selvfølgelig synd at hun aldrig fik den hjælp hun flere gange bad om!

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

jeg kan slet ikke læse om retsagen... jeg kan simpelthen ikke tåle at læse det... 

mit hjerte græder virkelig for den lille dreng. 

det har fyldt meget i mine følelser idag.

Så er jeg ikke den eneste! Mit hjerte græder stadig for den lille dreng og når vreden og sorgen bliver for urummelig, vælter tårene ud!

Det der har sat de dybeste spor i mig, er den her dreng der har været forsvarsløs og er blevet svigtet af den mor der skulle have passet på ham! Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad har har frygtet for og tænkt... uden tvivl at han har været enormt skræmt og alene! Det skal en 15 mdr. gammel dreng bare aldrig opleve!

Anmeld

2. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Så er jeg ikke den eneste! Mit hjerte græder stadig for den lille dreng og når vreden og sorgen bliver for urummelig, vælter tårene ud!

Det der har sat de dybeste spor i mig, er den her dreng der har været forsvarsløs og er blevet svigtet af den mor der skulle have passet på ham! Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad har har frygtet for og tænkt... uden tvivl at han har været enormt skræmt og alene! Det skal en 15 mdr. gammel dreng bare aldrig opleve!

min egen søn er nu 18 mdr. og jeg ved jo hvor han er henne i sin udvikling.. det er så forfærdeligt at tænke på... jeg kunne bare forestille mig billeder inde i hovedet af den lille dreng... og føle de følelser han har følt.. og han har været så lille.. åhhh... jeg håber virkelig at de får den hårdeste straf... og i dette tilfælde er jeg fanme nederen over at der ikke er torturstraffe og dødsstraffe i danmark... 

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

min egen søn er nu 18 mdr. og jeg ved jo hvor han er henne i sin udvikling.. det er så forfærdeligt at tænke på... jeg kunne bare forestille mig billeder inde i hovedet af den lille dreng... og føle de følelser han har følt.. og han har været så lille.. åhhh... jeg håber virkelig at de får den hårdeste straf... og i dette tilfælde er jeg fanme nederen over at der ikke er torturstraffe og dødsstraffe i danmark... 

Anmeld

3. juli 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja, Kommunen er ikke unden skyld i den her sag! Man har før hørt om Kommuner der fejler, men her har Kommunen fejlet STORT!! Jeg håber der kommer konsekvenser for de ansvarlige, men jeg tror desværre ikke det kommer til at ske!

Men det er helt tydeligt det var en enormt umoden og uansvarlig skræmt mor som ikke anede hvad hun skulle stille op! Det er selvfølgelig synd at hun aldrig fik den hjælp hun flere gange bad om!

Helt enig og ved ikke om man kan sige der er ændret, men spurgte om hjælp i start februar, start marts måtte sp skynde på dem og midt marts starter hjælpen, men den var ikke kommer uden sp's indblanding. Så de tager de fagliges henvendelser seriøst nu, heldigvis, men de personlige bør også rykke lidt hurtigere når det er børn unger skole alderen. Synes jeg i hvert fald.

Anmeld

3. juli 2012

Silas&Mille

Mor og meget mere skriver:

Jeg er holdt op med at læse om sagen, for det GØR SÅ ONDT at tænke på, hvad det stakkels lille menneske har måttet gennemgå. Jeg har intet klogt at sige/skrive - det er bare for grusomt, hvad der er sket. 

jeg har det på samme måde.

magter simpelthen ikke at læse mere om den sag.

jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig hvad der kan få folk til at behandle et lille barn på den  måde.

Anmeld

3. juli 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Vi har nok alle hørt om den og nu kører retssagen mod moren og hendes kæreste!

Selvom jeg ikke har kendskab til hverken drengens far eller nogen af de andre der står tilbage med en stor sorg, har jeg alligevel grædt meget for den lille dreng!! Mit hjerte har virkelig ikke kunnet bære tanken om, hvor meget den lille gut har lidt og sikkert også levet i frygt for, hvad der skulle ske ham! Den her sag er virkelig så grov at jeg ikke har kunnet slippe den i tankerne, og som man næsten havde glemt den, starter retssagen og al vreden kommer igen - vreden bliver til sorg og jeg sidder så igen her og kunne græde!!

Jeg har aldrig reageret sådan før, men tror, at det er efter jeg selv er blevet mor og er blevet ekstra sårbar.. og denne dreng har været fuldstændig forsvarsløs!! Det er skrækkeligt!!!

Men tænker også, at jeg sikkert ikke er den eneste der stadig kan reagere sådan over denne sag?

Stakkels lille dreng!

Jeg er en af dem som ikke har hørt om den. Men kan læse på det i skriver at det vil jeg heller ikke vide noget som helst om!!! Kan ikke klare sådan noget og kommer aldrig til at forstå at det sker.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.