Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

grinny

Tanjadamgaard skriver:

Står i sammen situation som dig, skulle også selv dække mig ind i juli. Men jeg får kontanthjælp fra august måned, syntes det lyder underligt at du ikke er berettiget penge?   Det kan der været sket en fejl? 

Det kan ikke være en fejl da jeg bare har været oppe og snakke med dem idag og fik beskeden direkte fra dem :/ De ville ikke en gang oplyse mig om hvem min sagsbehandler er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

grinny

Ariel skriver:

Uden at vide ret meget om det, så tænker jeg følgende: du er ikke berettet til kh i juli mdr, du ER berettet kh i august mdr. Men da kh er bagudbetalt får du dem først udbetalt til september...., kan det være det er sådan det hænger sammen??

Jamen jeg må slet ikke søge kontanthjælp, heller ikke for august måned :/ De sagde at det ikke var dem der skulle dække juli, august og september, og juli ved jeg godt, men troede de skulle dække de andre måneder og så frem

Anmeld

2. juli 2012

Pige2009

grinny skriver:

Det vil jeg også mene, men de sagde ordret til mig at jeg SKULLE læse videre, og det er bare ikke det jeg vil lige nu - vil hellere have et arbejde, men det er jo ikke bare sådan lige til at få.

Tager derop igen imorgen da jeg ikke mener det kan være rigtigt

KH er ment som en overgangsydelse når man er mellem Jobs eller venter på at kunne tage sig en uddannelse, og det er jo også, hvad du er

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Baagøe skriver:

KH er ment som en overgangsydelse når man er mellem Jobs eller venter på at kunne tage sig en uddannelse, og det er jo også, hvad du er

Ja det vil jeg også mene. Tror ikke rigtig at de kender reglerne dem jeg snakkede med

Anmeld

2. juli 2012

Klumpe-dumpe

grinny skriver:

Jamen jeg må slet ikke søge kontanthjælp, heller ikke for august måned :/ De sagde at det ikke var dem der skulle dække juli, august og september, og juli ved jeg godt, men troede de skulle dække de andre måneder og så frem

Undskyld så havde jeg misforstået det! Må jeg spørge hvor gammel du er?

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Ariel skriver:

Undskyld så havde jeg misforstået det! Må jeg spørge hvor gammel du er?

Det er skam helt i orden, kan også være jeg ikke har skrevet detaljerne godt nok

Jamen jeg er snart 24

Anmeld

3. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
grinny skriver:

Problemet er jo bare at man på ingen måder får SU til at kunne sparer op til 3 måneder, det er jo helt vanvittigt. Så skulle jeg ha sparet mellem 15.000 - 20.000 sammen bare for at kunne leve i 3 måneder uden indkomst, det synes jeg er fuldstændigt latterligt

Det er det helt bestemt også. Men mener det var den besked min søster fik

Anmeld

3. juli 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Jeg har ikke søgt ind på noget og har ikke arbejde og har heller ikke kunne finde en elevplads, det er derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke kan få nu hvor jeg rent faktisk er ledig og også er ledighed efter 1. september

Altså hvis du ikke har noget og lave de næste mange måneder så er det fokert af dem. Kh må du søge den 1. dag du er ledig 

Anmeld

3. juli 2012

Chili

grinny skriver:

Jeg mener også at jeg burde få, men tager derop igen i morgen.

Ved godt man ikke skal have i juli, men jeg skal vel have fra august af?

Det vil jeg mene bestemt, ja!

Anmeld

3. juli 2012

grinny

Babymamma skriver:

Altså hvis du ikke har noget og lave de næste mange måneder så er det fokert af dem. Kh må du søge den 1. dag du er ledig 

Det vil jeg også mene, man han holder fast på at jeg ikke kan få kontanthjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.