Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

grinny

mor:) skriver:

Jeg ved ikke om jeg husker rigtigt, men jeg mener at man skal have været tilknyttet arbejdsmarkedet i et vidst antal timer det foregående år for at få kontanthjælp.

Jeg mener også der er noget med at fordi man hele tiden har vidst hvornår uddannelsen slutter så skulle man have sparet op og de først hjælper efter 3 måneder, men jeg kan tage fejl.

Prøv at google det

Problemet er jo bare at man på ingen måder får SU til at kunne sparer op til 3 måneder, det er jo helt vanvittigt. Så skulle jeg ha sparet mellem 15.000 - 20.000 sammen bare for at kunne leve i 3 måneder uden indkomst, det synes jeg er fuldstændigt latterligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

SHERO

grinny skriver:

Jeg skal ikke læse videre, har ikke noget arbejde og har heller ikke kunne få en elevplads og derfor må jeg jo være ledig? Hvorfor kan jeg så ikke få?

Det burde du også kunne... Men efter som SU er forudbetalt og KH er bagudbetalt så kommer man til at mangle en månede...Prøv at gå det ned igen og se om du ikke kan snakke med en anden...

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Tullen85 skriver:

Det burde du også kunne... Men efter som SU er forudbetalt og KH er bagudbetalt så kommer man til at mangle en månede...Prøv at gå det ned igen og se om du ikke kan snakke med en anden...

men den manglende måned må være juli, ikk? min uddannelse stoppede jo i juni

Anmeld

2. juli 2012

SHERO

grinny skriver:

men den manglende måned må være juli, ikk? min uddannelse stoppede jo i juni

Jep, det ville være den... Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne få det der efter, du er jo ledig....

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Tullen85 skriver:

Jep, det ville være den... Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne få det der efter, du er jo ledig....

jeg fatter det heller ikke :/

Anmeld

2. juli 2012

Pige2009

grinny skriver:

Det kan man ikke da det er en ungdomsuddannelse Har også afsluttet min uddannelse, men de siger jeg ikke er berettiget til at få kontanthjælp 

Arh... Ok. Du må da være berettiget til KH!

Anmeld

2. juli 2012

Pige2009

Chel1992 skriver:

Side bemærkning
Kan man også det med ungdomsuddannelse? eller er det kun videregående?

Nej, ikke efter ungdomsuddannelse, da det ikke er en uddannelse som sådan, men kun et springbræt til en reel uddannelse. Vidste ikke TS mente UU

Anmeld

2. juli 2012

Klumpe-dumpe

grinny skriver:

jeg fatter det heller ikke :/

Uden at vide ret meget om det, så tænker jeg følgende: du er ikke berettet til kh i juli mdr, du ER berettet kh i august mdr. Men da kh er bagudbetalt får du dem først udbetalt til september...., kan det være det er sådan det hænger sammen??

Anmeld

2. juli 2012

Tanjadamgaard

grinny skriver:

Det er som sådan også rigtigt nok. 

Hvad jeg har hørt og læst mig frem til så skal man selv dække juli måned og det har jeg gjort, men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan få i august? Der er altså grænser for hvor meget jeg kan nå at sparer op på en SU.

Har søgt sommerjob - uden held

Så nu står jeg uden indkomst i august måned og ved ikke rigtig hvad jeg skal da jeg hverken har kunne få job eller elevplads, men kommunen holder fast på at jeg først kan få kontanthjælp fra 30. september :/

Står i sammen situation som dig, skulle også selv dække mig ind i juli. Men jeg får kontanthjælp fra august måned, syntes det lyder underligt at du ikke er berettiget penge?   Det kan der været sket en fejl? 

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Baagøe skriver:

Arh... Ok. Du må da være berettiget til KH!

Det vil jeg også mene, men de sagde ordret til mig at jeg SKULLE læse videre, og det er bare ikke det jeg vil lige nu - vil hellere have et arbejde, men det er jo ikke bare sådan lige til at få.

Tager derop igen imorgen da jeg ikke mener det kan være rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.