Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

jydeinden

grinny skriver:

Men vil det så sige at de skal dække august måned?

jeg ved ikke hvordan reglerne er hvis det kun er en måned eller to det drejer sig om, men tror desværre de sorterer mange af dem fra som "bare" mangler penge en måned eller to

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

grinny

jydeinden skriver:

jeg ved ikke hvordan reglerne er hvis det kun er en måned eller to det drejer sig om, men tror desværre de sorterer mange af dem fra som "bare" mangler penge en måned eller to

men det er ikke kun en måned da jeg virkelig intet kan finde  august er bare min start måned

Anmeld

2. juli 2012

morethanperfect

Chel1992 skriver:

Er du lige stoppet på en uddannelse? oO det var i den sammenhæng jeg mente ^^

Nåå ... Nej
Blev bare lidt forvirret  

Anmeld

2. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved ikke om jeg husker rigtigt, men jeg mener at man skal have været tilknyttet arbejdsmarkedet i et vidst antal timer det foregående år for at få kontanthjælp.

Jeg mener også der er noget med at fordi man hele tiden har vidst hvornår uddannelsen slutter så skulle man have sparet op og de først hjælper efter 3 måneder, men jeg kan tage fejl.

Prøv at google det

Anmeld

2. juli 2012

Chili

grinny skriver:

Hvornår er man berettiget kontanthjælp efter endt uddannelse?

Da jeg droppede min uddannelse kunne jeg først søge kontanthjælp måneden efter jeg stoppede, fordi SU er tilbage betalt, og jeg jo derfor havde indkomst (De skal dog betales tilbage ...) Du kan godt få pengene tilbage fra kommunen dog.

Du skal vist søge om start beløb eller sådan noget.. Men hvis du intet job har, eller du ikke er tilmeldt uddannelse til august eller september burde du altså kunne få!  

Bare pres hårdere

Anmeld

2. juli 2012

SHERO

Jeg stod i samme situation sidste år. Jeg vidste hvad jeg skulle efter min sommerferie, altså læse videre. Det er noget med at hvis man ved man kun er ledig i mindre end X antal dage (kan ikke huske hvor mange det er) er man ikke berettet til KH, jeg manglede 10 dage før jeg kunne få det, så fik afvide jeg kunne søge om en engangsydelse...

Du kan vist søge slutlån ved SU-styrelsen netop for at afhjælpe de der sommerferier, for hvis du skal læse videre efter sommerferien er du ikke berettet til KH.

Anmeld

2. juli 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Hvornår er man berettiget kontanthjælp efter endt uddannelse?

Nu har jeg læst nogle af de andre kommentare og jeg er forvirret 

Men jeg prøver. Jeg har selv lige sluttet uddannelse, men da jeg er gravid så kan jeg ikke starte på noget nyt og jeg fik lov at søge kh den 1. dag jeg var ledig, så altså den 1. juli 

Men men, skal man videre i forløbet og har søgt ind på noget så dækker de ikke de måneder du ikke kan finde penge i. Det kan godt være at man kun får SU og ikke kan gemme så mange penge til det, men sådan er deres regler desværre 

Man kan prøve og søge nødhjælp, men de må gerne give afslag på det da de skal se kontoudtog osv for at se om din økonomi er uansvarlig. Hørte selv en inde på kh kontoret der fik den besked - og han var meget utilfreds da han havde en datter og forsørge

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Babymamma skriver:

Nu har jeg læst nogle af de andre kommentare og jeg er forvirret 

Men jeg prøver. Jeg har selv lige sluttet uddannelse, men da jeg er gravid så kan jeg ikke starte på noget nyt og jeg fik lov at søge kh den 1. dag jeg var ledig, så altså den 1. juli 

Men men, skal man videre i forløbet og har søgt ind på noget så dækker de ikke de måneder du ikke kan finde penge i. Det kan godt være at man kun får SU og ikke kan gemme så mange penge til det, men sådan er deres regler desværre 

Man kan prøve og søge nødhjælp, men de må gerne give afslag på det da de skal se kontoudtog osv for at se om din økonomi er uansvarlig. Hørte selv en inde på kh kontoret der fik den besked - og han var meget utilfreds da han havde en datter og forsørge

Jeg har ikke søgt ind på noget og har ikke arbejde og har heller ikke kunne finde en elevplads, det er derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke kan få nu hvor jeg rent faktisk er ledig og også er ledighed efter 1. september

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Tullen85 skriver:

Jeg stod i samme situation sidste år. Jeg vidste hvad jeg skulle efter min sommerferie, altså læse videre. Det er noget med at hvis man ved man kun er ledig i mindre end X antal dage (kan ikke huske hvor mange det er) er man ikke berettet til KH, jeg manglede 10 dage før jeg kunne få det, så fik afvide jeg kunne søge om en engangsydelse...

Du kan vist søge slutlån ved SU-styrelsen netop for at afhjælpe de der sommerferier, for hvis du skal læse videre efter sommerferien er du ikke berettet til KH.

Jeg skal ikke læse videre, har ikke noget arbejde og har heller ikke kunne få en elevplads og derfor må jeg jo være ledig? Hvorfor kan jeg så ikke få?

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Chili skriver:

Da jeg droppede min uddannelse kunne jeg først søge kontanthjælp måneden efter jeg stoppede, fordi SU er tilbage betalt, og jeg jo derfor havde indkomst (De skal dog betales tilbage ...) Du kan godt få pengene tilbage fra kommunen dog.

Du skal vist søge om start beløb eller sådan noget.. Men hvis du intet job har, eller du ikke er tilmeldt uddannelse til august eller september burde du altså kunne få!  

Bare pres hårdere

Jeg mener også at jeg burde få, men tager derop igen i morgen.

Ved godt man ikke skal have i juli, men jeg skal vel have fra august af?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.