mangel på ærlighed, Fair sale og realistik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

SHERO

Kunne ikke være mere enig... Jeg køber rigtig mange dvd film på nettet og det er helt vildt hvad folk tage for dem, ofte vil de have 25-30 kr for en brugt dvd, ved der nok skal være nogen der købe dem til den pris, men næste alle film ældre end 2 år kan fået for 49 kr og ned efter på nettet, desuden har man ingen garenti for at varet rent faktisk virker.

Jeg går hellere i genbrugsforretninger/mødrehjælpen og finder tøj, der kan man være heldigt at finde næsten nyt tøj til ofte til 10-20 kr og så går pengene til et godt formål. Det vil jeg hellere støtte en folk der ikke har penge til mærketøj men køber det fordi de kan sælge det videre til, efter min mening, overpris..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Kløver

Mortil2tiloktober skriver:

JEG giver dig så evig ret ..
Jeg selv leder efter en puslekommode , ny pris er 1400 kr . Folk vil have imellem 900-1200 kr brugt for sådan en . Det vil jeg simpelthen ikke give for en vare som er fundet nyeste 2 år gammel . Så vil Jeg heller spare sammen med alt hvad jeg ejer og har og købe en ny .

Jeg har budt på flere ting hvor prisen slet ikke har passet mig . OG så springer jeg fra . Tøv eks du kan få alle de dyre mærker pt til 50% i babySam nu , nogen folk sælger deres brugte mærketøj til halv pris. Jamen så kan jeg lige så godt købe det i babySam der er det helt nyt ..

JEg er helt enig

Anmeld

2. juli 2012

ønskebørn74

Hm ja nogle ting jeg har prøvet at forstå men uden held

Forstår ikke hvorfor folk pludselig skal have så meget for brugt legetøj, børnemøbler osv. Jeg troede nogle kunne gøre en god handel, mens man fik noget for det brugte, der er jo ikke længere garanti samtidig med det er brugt, Noget er næsten nyt eller ikke brugt, men garantien mangler jo så stadig. Eks. Tripp trapp stol, ny pris 12-1300 flere sælger dem for 800-1000 :-o baby sædet til (ikke plastic dimsen)nypris 900 sælges for 700-750. Wheely bug sælges for 350-500 nypris set til 550... Legetæpper brugt lidt, sælges for 400-500 ved nypris på 750..... Hvad sker der lige for det, og det er bare få eks.

Synes selvfølgelig også der er fair handler derude hvis man kigger sig om. Desværre synes jeg også folks ærlighed er blevet et problem, og har flere gange fået feks tøj som langt fra matchede kvaliteten på billederne, og var meget slidt og/eller forvasket, ude af facon og noget helt ubrugeligt, en barnevogn som skulle være brun, viste sig da kalechen blev foldet op, oprindeligt var sort og bare grim og falmet. Skæv i hele vognen, skulle have nye slanger, manglede 1 original dæk, og det nye passede ikke ordentligt, og ingen lift som skrevet, men gik med til manglende lift. Men blev sgu sur da man jo ikke lægger mærke til den slags når man lige skal hente den og man jo har givet bindende bud, blev sgu bitter over jeg ikke kiggede bedre ved afhentning, og stolede på sælger, som var så "sød" hurtigt at køre vognen ud og hjælpe den ind i bilen, forstår nu hvorfor hun havde så travlt....

Nå lidt mavegalde kom der vist også med... Men seriøst hvad er der blevet af ærlighed, realitetssans og Fair sale :/

Jeg har tænkt mig at skulle have 300kr for dette par sko..

De er helt nye, har kun prøvet dem på.. Og en venninde prøvede dem, fordi hun var interesseret..

Har selv givet 800kr...

Synes selv det er en fair pris..

Er spændt på hvad du synes

https://www.baby.dk/debat/181614pi1/toej--voksen/fodtoej-smukke-peeptoe-stiletter-helt-nye--.aspx#GoToMessage

Anmeld

2. juli 2012

Kløver

Tullen85 skriver:

Kunne ikke være mere enig... Jeg køber rigtig mange dvd film på nettet og det er helt vildt hvad folk tage for dem, ofte vil de have 25-30 kr for en brugt dvd, ved der nok skal være nogen der købe dem til den pris, men næste alle film ældre end 2 år kan fået for 49 kr og ned efter på nettet, desuden har man ingen garenti for at varet rent faktisk virker.

Jeg går hellere i genbrugsforretninger/mødrehjælpen og finder tøj, der kan man være heldigt at finde næsten nyt tøj til ofte til 10-20 kr og så går pengene til et godt formål. Det vil jeg hellere støtte en folk der ikke har penge til mærketøj men køber det fordi de kan sælge det videre til, efter min mening, overpris..

Enig.
Har også set folk rippe tilbudsstativer hvor man tænker, ingen skal bruge så mange ens par bukser? Eller man undrer sig over nogle har 3 ens par bukser til salg i hver størrelse, og i flere farver !! Har jeg oplevet på gul og gratis

Anmeld

2. juli 2012

VIPpigen

Kender det alt for godt. Har selv ledt efter diverse ting til Lilje, og det har bare ikke kunne betale sig at købe brugt med nogen ting...

Jeg købte brugt sidste år, sådan en til at ligge baby på siden, så man kunne rette skævt baghoved. Tror den kostede omkring 150 fra ny... Måske mere. Og jeg fik den til 75 inkl porto... Den havde en skjold på stoffet, men det gik faktisk af i vask, noget sælger selvfølgelig gjorde opmærksom på, og som hun ikke havde prøvet at fjerne.

Så købte jeg et lamaze legetæppe til at træne nakke med. Det var et rent forsøg, og ville ikke bruge alverden på det, det fik jeg også næsten ikke brugt, i rigtig fin stand til tror 150 kr med porto også...

Man skal virkelig kigge sig om, og tænke godt over det.

Jeg har endnu ikke købt brugt tøj til Lilje, fordi det simpelthen er for dyrt. Jeg køber altid mærkevarer til halv pris, eller billigere. Og det er hvad de fleste mener de skal have for deres brugte slidte tøj. Den holder bare ikke her...

Anmeld

2. juli 2012

Kløver

ønskebarn74 skriver:

Jeg har tænkt mig at skulle have 300kr for dette par sko..

De er helt nye, har kun prøvet dem på.. Og en venninde prøvede dem, fordi hun var interesseret..

Har selv givet 800kr...

Synes selv det er en fair pris..

Er spændt på hvad du synes

https://www.baby.dk/debat/181614pi1/toej--voksen/fodtoej-smukke-peeptoe-stiletter-helt-nye--.aspx#GoToMessage

Jeg regner aldrig porto ind i. Men selv om det "kun" er de 800 synes jeg da absolut det er fair pris

Jeg har haft sat et par børnesko til salg som er helt nye. Og forslaget var 300 Og nyprisen var 500 og tænkte folk måske ville gå med til 200-250 men synes også den var svær. Lige solgt et par andre sko, jeg havde sat til 400, og køber gav 250 inkl porto og de var helt nye aldrig brugt, og nyprisen har været over 800 da jeg købte dem, kan ikke huske præcis hvad jeg gav. Synes slet ikke du er unfair og Er nogle flotte sko Synes det er ok, at sætte en smule højt hvis det er for at handle, men når der intet er at forhandle om og prisen er tæt på nypris, bliver det for dyrt :-(

Anmeld

2. juli 2012

Kløver

VIPpigen skriver:

Kender det alt for godt. Har selv ledt efter diverse ting til Lilje, og det har bare ikke kunne betale sig at købe brugt med nogen ting...

Jeg købte brugt sidste år, sådan en til at ligge baby på siden, så man kunne rette skævt baghoved. Tror den kostede omkring 150 fra ny... Måske mere. Og jeg fik den til 75 inkl porto... Den havde en skjold på stoffet, men det gik faktisk af i vask, noget sælger selvfølgelig gjorde opmærksom på, og som hun ikke havde prøvet at fjerne.

Så købte jeg et lamaze legetæppe til at træne nakke med. Det var et rent forsøg, og ville ikke bruge alverden på det, det fik jeg også næsten ikke brugt, i rigtig fin stand til tror 150 kr med porto også...

Man skal virkelig kigge sig om, og tænke godt over det.

Jeg har endnu ikke købt brugt tøj til Lilje, fordi det simpelthen er for dyrt. Jeg køber altid mærkevarer til halv pris, eller billigere. Og det er hvad de fleste mener de skal have for deres brugte slidte tøj. Den holder bare ikke her...

(X

Anmeld

2. juli 2012

ønskebørn74

Maja84 skriver:

Jeg regner aldrig porto ind i. Men selv om det "kun" er de 800 synes jeg da absolut det er fair pris

Jeg har haft sat et par børnesko til salg som er helt nye. Og forslaget var 300 Og nyprisen var 500 og tænkte folk måske ville gå med til 200-250 men synes også den var svær. Lige solgt et par andre sko, jeg havde sat til 400, og køber gav 250 inkl porto og de var helt nye aldrig brugt, og nyprisen har været over 800 da jeg købte dem, kan ikke huske præcis hvad jeg gav. Synes slet ikke du er unfair og Er nogle flotte sko Synes det er ok, at sætte en smule højt hvis det er for at handle, men når der intet er at forhandle om og prisen er tæt på nypris, bliver det for dyrt :-(

fjernede også portoen, for det var ikke dem jeg fik derovre fra..

Anmeld

2. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil gå så langt som at sige at jeg synes det er usmageligt at sælge brugt legetøj og børneting så dyrt. 

Anmeld

2. juli 2012

Missq4

jeg syntes det er okay hvis en ting ikke er brugt eller kun brugt meget lidt at man så også vil ha lidt mere for det man spare jo stadig penge på det og uandset om det er brugt eller købt i butik glæder købsloven så er varen ikke som lovet har man sin fulde ret til at få pengene retur igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.