mangel på ærlighed, Fair sale og realistik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

Dinna88

Maja84 skriver:

Ja man bliver overrasket

Der det Kan blive trels er når man slet ikke kan finde den brugte ting, ud over ågerpris, gik længe før jeg var heldig herinde, både blå avis og guloggratis, var folk total urealistiske og slet slet ikke til at handle med

det er træls når det skal være sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Silas&Mille

Kunne ikke være mere enig.
Der er nogen folk der mener de kan nøjes med at trække 10-15% fra nyprisen og så sælge det selvom det er 5-6 år gammelt. Ved altså ikke lige hva det tænker på.
Kan måske forstå det hvis det drejer sig om en ret ny varer der stadig er pakket ind eller hvor mærket stadig sidder på, men det er jo egentligt ikke andres problem at personen har gjort et fejlkøb eller har fået noget i gave de ikke har fået byttet eller lignende

Jeg har dog kun oplevet gode handler til rimelig penge herinde

Tak til dem jeg har handlet med, det har været en fornøjelse

Anmeld

1. juli 2012

Leneur

Altså jeg har nu været heldig med de handler jeg har haft diverse steder. Jeg har ikke selv bil, så de store ting har jeg spurgt sælger om levering for en mer pris kunne lade sig gøre. Den ene sagde så da han kom at fragten kunne jeg i stedet bruge på min datter.
Er nu også fræk nok både at lægge mærke til hvor længe annoncen har været på, for så er de nemmere at handle med men også at byde noget under pris for som regel så sætter de prisen ned til det jeg vitterligt vil give der jo så er over min pris men blot det er mindre end udgangspunktet er jeg glad. Dem der så fastholder prisen er så en handel med mig fattigere.

Anmeld

1. juli 2012

Carina:-)

Jeg er så til gengæld træt af at folk tror en barnevogn til 11.000 brugt til et barn kan erhverves for 800-

Eller tøj til 800 kr der er brugt et par gange kan købes for 50 incl porto.

Jeg køber dyrt mærketøj,og det bliver brugt max 5 gange da jeg har en tendes til at overshoppe

Og gider simpelthen ikke sælge det for 5o incl porto-Forventer ikke mere end f.eks 100 ,men folk bliver  ved med at presse og underbyde -Så vil jeg hellere give det til genbrug.

At der så er nogen der lyver og krejler er så skide dårligt,og en anden gang.

Så er bud ikke bindende,hvis varen ikke lever op til beskrivelse eller forventninger

Anmeld

1. juli 2012

MorDk

Jeg har det sådan... jeg gider ikke "spare" 100 kr eller deromkring på noget brugt. Så kan jeg lige så godt købe det til fuldpris.

Det værste er når man byder på noget så kan sælger blive P*sse fornærmet! Come on... Det ER brugt!

Anmeld

2. juli 2012

Kløver

Carina:-) skriver:

Jeg er så til gengæld træt af at folk tror en barnevogn til 11.000 brugt til et barn kan erhverves for 800-

Eller tøj til 800 kr der er brugt et par gange kan købes for 50 incl porto.

Jeg køber dyrt mærketøj,og det bliver brugt max 5 gange da jeg har en tendes til at overshoppe

Og gider simpelthen ikke sælge det for 5o incl porto-Forventer ikke mere end f.eks 100 ,men folk bliver  ved med at presse og underbyde -Så vil jeg hellere give det til genbrug.

At der så er nogen der lyver og krejler er så skide dårligt,og en anden gang.

Så er bud ikke bindende,hvis varen ikke lever op til beskrivelse eller forventninger

Selfølgelig skal det være fair begge veje. Feks vil jeg ikke give 700for du ting hvor nyprisen er 900 når den er brugt, men fandt herinde en som ville sælge til 500. Læste i et blad man som grundregel ikke kan få mere end 40% af nyprisen men når det næsten ikke er brugt synes jeg det er ok at være fair.
Synes også man skal huske at forlanger man halv pris kunne køber lige så godt købe selv og sælge til halv pris.

Skal være fair fra begge sider

Anmeld

2. juli 2012

Kløver

MorDk skriver:

EnigJeg har det sådan... jeg gider ikke "spare" 100 kr eller deromkring på noget brugt. Så kan jeg lige så godt købe det til fuldpris.

Det værste er når man byder på noget så kan sælger blive P*sse fornærmet! Come on... Det ER brugt!

Enig

Anmeld

2. juli 2012

Karo

Maja84 skriver:

Hm ja nogle ting jeg har prøvet at forstå men uden held

Forstår ikke hvorfor folk pludselig skal have så meget for brugt legetøj, børnemøbler osv. Jeg troede nogle kunne gøre en god handel, mens man fik noget for det brugte, der er jo ikke længere garanti samtidig med det er brugt, Noget er næsten nyt eller ikke brugt, men garantien mangler jo så stadig. Eks. Tripp trapp stol, ny pris 12-1300 flere sælger dem for 800-1000 :-o baby sædet til (ikke plastic dimsen)nypris 900 sælges for 700-750. Wheely bug sælges for 350-500 nypris set til 550... Legetæpper brugt lidt, sælges for 400-500 ved nypris på 750..... Hvad sker der lige for det, og det er bare få eks.

Synes selvfølgelig også der er fair handler derude hvis man kigger sig om. Desværre synes jeg også folks ærlighed er blevet et problem, og har flere gange fået feks tøj som langt fra matchede kvaliteten på billederne, og var meget slidt og/eller forvasket, ude af facon og noget helt ubrugeligt, en barnevogn som skulle være brun, viste sig da kalechen blev foldet op, oprindeligt var sort og bare grim og falmet. Skæv i hele vognen, skulle have nye slanger, manglede 1 original dæk, og det nye passede ikke ordentligt, og ingen lift som skrevet, men gik med til manglende lift. Men blev sgu sur da man jo ikke lægger mærke til den slags når man lige skal hente den og man jo har givet bindende bud, blev sgu bitter over jeg ikke kiggede bedre ved afhentning, og stolede på sælger, som var så "sød" hurtigt at køre vognen ud og hjælpe den ind i bilen, forstår nu hvorfor hun havde så travlt....

Nå lidt mavegalde kom der vist også med... Men seriøst hvad er der blevet af ærlighed, realitetssans og Fair sale :/

Når jeg køber ting som er nye og aldrig brugt givér jeg aldrig mere en 1/2 pris. Garantien er væk  og derfor giver jeg ikke mere.

Om folk så vil have mere er deres problem. Jeg køber det ikke, men er der andre der vil, så er det fint.

Mht. standen på brugte ting har jeg desværre også prøvet at være blevet skufffet et par gange. Jeg har modtaget tøj med pletter på selv om jeg er blevet lovet at der ingen pletter er, og en enkelt gang købt en spencer som viste sig at have en helt anden farve i virkeligheden.

Jeg er selv meget grundig til at undersøge det jeg sælger inden jeg sætter det til salg, og plejer at holde mig på nogle priser alle kan være med på

Anmeld

2. juli 2012

serinasmor

hmm .. den er svær synes jeg ... mest fordi jeg faktisk har rigtig svært ved selv at fastsætte priser hvis jeg sætter noget til salg ...

løsningen plejer som regel at være at google produktet og se hvad nyprisen er og hvad andre tager for samme brugte vare ... vurdere om det nu også er en pris jeg selv synes er fair - for derefter evt at jurstere på det ...

så derfor hvis alle andre sælger en lignende vare til 200 kr har ejg så lyst til at sælge den til 150 ? nej egentlig ikke ... med mindre jeg bare skal af med det

det skal så siges at folk er velkomne til at byde - man er vel jyde

Anmeld

2. juli 2012

mortilnoahogmelina

JEG giver dig så evig ret ..
Jeg selv leder efter en puslekommode , ny pris er 1400 kr . Folk vil have imellem 900-1200 kr brugt for sådan en . Det vil jeg simpelthen ikke give for en vare som er fundet nyeste 2 år gammel . Så vil Jeg heller spare sammen med alt hvad jeg ejer og har og købe en ny .

Jeg har budt på flere ting hvor prisen slet ikke har passet mig . OG så springer jeg fra . Tøv eks du kan få alle de dyre mærker pt til 50% i babySam nu , nogen folk sælger deres brugte mærketøj til halv pris. Jamen så kan jeg lige så godt købe det i babySam der er det helt nyt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.