At tage på ferie uden børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2009

Tro på dig selv.

Kunne du finde på det eller har du gjort det??
Knus nysgerrige Eva...

Hej Eva.

Jeg villge godt kunne tage på ferie uden min børn i uge, men heller ikke længere.

Jeg har da, jeg var enlig mor, været en uge i Tyrkiet uden min datter, som var 3 år gammel på det tidpunkt. Jeg trængte bare til luft under vingerne for mig selv, og det var sådan en dejlig uge dernede, jeg kunne gøre lige, hvad jeg ville, og jeg nød det...
Savnet til min datter kom ,da jeg sad i flyveren hjem, og landende i København... Der stod tåre bare ud af mig, jeg kunne ikke komme hurtigt nok hjem... Min datter havde været i sommerhus med min meget meget gode venindes forældre, som vi tætte med på alle punkter. Hun havde haft den bedste uge, og hun havde så meget, og fortælle mig, at hun faktisk ikke virkede, som hun havde savnet mig... smiler....

Nu jeg sammen med min kommende mand, og jeg er mor til 2 nu, men jeg ville gøre det igen, hvis jeg fik muligheden... At pleje sit forhold er også vigtigt, og jeg ved mine børn ikke ville mangle noget i den uge.....

Det man kan sætte spørgsmåltegn ved er, at min store pige på 7 år nok ville blev ked af det, i og med at hun godt ved, hvad det vil sige, og komme på ferie. Vi var på Rhodos i 2005, og det nød hun i fulde drag, men det var også hendes ferie....

Men igen, det også vigtigt, at husk på, at der noget der voksen tid og noget, hvor man er sammen som familie, og bare man ikke glemmer sine børn, så mener, jeg godt, der kan være plads til, at man kan rejse alene, hvis man havde mulighed for det...

Mange tror, man ikke kan tillade sig dette, og har man fået børn, så skal man havde dem altid.... Vi er der for vores børn hele livet igemmen, og vi gør alt for, at være de forældre, vi hver især ønsker og være... Men kærligeheden til sin mand, og at gnisten bevares, det skal og plejes, og ja det kan gøres på utallige måder..Men jeg ville ikke skamme mig ved, og tage på ferie uden min børn, men jeg ville sørge for, at der var ferie med dem også på et andet tidspunkt...

Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

Miamaja

hmmm maa hellere forklare naermere... ja, jeg har faaet born for at vaere sammen med dem men jeg kunne da sagtens forestille mig at tage en uges ferie afsted uden dem. og uden mand..hehe for hvis manden er med, tror jeg ligesom vi savner vores trold lidt for meget. ved det ikke. vi tager sikkert afsted alene naar han er storre ellers bliver det uden mand og barn, og saa paa ferie med veninderne saa kan manden fint passe ham uden jeg behover at blive alt for nervos om der bliver passet godt nok paa guldklumpen naar min mor og far jo bor i dk og ikke lige er ved haanden desvaerre!!!

Anmeld

5. maj 2009

Miamaja

Susanne27 skriver:

Hej Eva.

Jeg villge godt kunne tage på ferie uden min børn i uge, men heller ikke længere.

Jeg har da, jeg var enlig mor, været en uge i Tyrkiet uden min datter, som var 3 år gammel på det tidpunkt. Jeg trængte bare til luft under vingerne for mig selv, og det var sådan en dejlig uge dernede, jeg kunne gøre lige, hvad jeg ville, og jeg nød det...
Savnet til min datter kom ,da jeg sad i flyveren hjem, og landende i København... Der stod tåre bare ud af mig, jeg kunne ikke komme hurtigt nok hjem... Min datter havde været i sommerhus med min meget meget gode venindes forældre, som vi tætte med på alle punkter. Hun havde haft den bedste uge, og hun havde så meget, og fortælle mig, at hun faktisk ikke virkede, som hun havde savnet mig... smiler....

Nu jeg sammen med min kommende mand, og jeg er mor til 2 nu, men jeg ville gøre det igen, hvis jeg fik muligheden... At pleje sit forhold er også vigtigt, og jeg ved mine børn ikke ville mangle noget i den uge.....

Det man kan sætte spørgsmåltegn ved er, at min store pige på 7 år nok ville blev ked af det, i og med at hun godt ved, hvad det vil sige, og komme på ferie. Vi var på Rhodos i 2005, og det nød hun i fulde drag, men det var også hendes ferie....

Men igen, det også vigtigt, at husk på, at der noget der voksen tid og noget, hvor man er sammen som familie, og bare man ikke glemmer sine børn, så mener, jeg godt, der kan være plads til, at man kan rejse alene, hvis man havde mulighed for det...

Mange tror, man ikke kan tillade sig dette, og har man fået børn, så skal man havde dem altid.... Vi er der for vores børn hele livet igemmen, og vi gør alt for, at være de forældre, vi hver især ønsker og være... Men kærligeheden til sin mand, og at gnisten bevares, det skal og plejes, og ja det kan gøres på utallige måder..Men jeg ville ikke skamme mig ved, og tage på ferie uden min børn, men jeg ville sørge for, at der var ferie med dem også på et andet tidspunkt...

Susanne

ja kan kun vaere enig

Anmeld

5. maj 2009

Lullaby

Manden og jeg tager til Paris her til sommer fra tirsdag til torsdag. Torsdag aften kommer vi og henter dem. Grunden til at vi ikke tager dem med er at det ikke er en børneferie. Der er ikke nogen pool og vi skal se seværdigheder og bevæge os meget fra sted til sted. Bella er kun 4 år og kan ikke gå en hel dag desuden er hun ikke en museumspige Yazmin er kun 1 år og derfor gider hun da ikke sidde i en klapvogn en hel dag..

Men sådan en uge i varmen kunne jeg ikke finde på at tage afsted uden børn - jo når de selv kan sige at det gider de skisme ikke

Anmeld

5. maj 2009

Honningblomst

¨Tak for svar....jeg ville ikke selv tage på ferie uden børn hvis jeg var i et forhold med faderen...men nu hvor jeg er selv så skal jeg da afsted, men så er børnene jo stadig hos en forælder....og om jeg sidder hjemme og venter på børnene eller er på ferie, det kan de jo ikke mærke forskel på..
Men tak for alle jeres svar...
Knus Eva..

Anmeld

5. maj 2009

3rollinger

Min mand skal 10 dage paa Cruise til Caribien paa fredag og fejrer sin 40 aars foedselsdag. Han skal sammen med 12-13 venner som alle fylder 40 i aar. Det synes jeg er helt fint og jeg regner da med at efterligne ham med en fed ferie naar jeg bliver 40.

Men bortset fra at vaere paa ferie hver for sig hvor ungerne er hos den anden foraeldre, saa foretraekker jeg at holde min ferie med mine unger. Som de andre siger kunne jeg godt tage en weekend vaek uden ungerne, men juleferie, sommerferie, paaskeferie osv er sammen med boernene. De tager til gengaeld paa ferie uden os til sommer. De har jo 3 mdr sommerferie og vi har kun 8 ugers ferie tilsammen, saa de skal paa ferie hos mormor og bedstefar, mens min mand og jeg maa arbejde

Knus

Anmeld

5. maj 2009

Muffinmus

Har jeg ikke endnu da mine børn er små...men når de bliver større kunne det godt tænkes:9
Generel vil jeg dog tage dem med alle steder jeg kan og nyde dem opleve noget nyt

Anmeld

5. maj 2009

Nemesis

JEg har skrevet at jeg har prøvet det og at det var skønt. Det skyldes ene og alene at den stores far og jeg er skilt og han var på ferie hos sin far. Jeg kunne dermed tage på visit hos venner i Tyskland.

Nu hvor jeg har en mere, har jeg ikke den mulighed..eller lyst til at sætte ham i pasning for at tage afsted selv. Der er stor forskel på om det er ferie med en forælder eller pasning pga mors ferie - for mig.

:-) Sisse

Anmeld

5. maj 2009

Nadi

Det kunne jeg godt finde på, nok ikke imens de er helt små. Jo måske hvis de skulle på ferie hos mormor og morfar i en uge så kunne jeg ikke se noget galt i at min mand og jeg tog på ferie uden børn.
Men det hele afhænger af situationen, så skulle det være noget spontant. Tror ikke jeg kunne planlægge en ferie uden mine børn.
Jeg har selv prøvet det, mine forældre tog ud at rejse to uger inden jeg skulle konfirmeres og det var da pisse snyd at vi ikke skulle med og man havde nok også lidt svært ved at forstå hvorfor min lillebror og jeg ikke skulle med.
Men det er jo op til hver enkelt forældre hvad de vil og hvad de har lyst til.

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.