At tage på ferie uden børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2009

DK

Mine var også afsted i en forlænget weekend da jeg var lille og vi var hos farmor og farfar...jeg savnede dem også helt forfærdeligt meget...puha, kan huske det tydeligt nu jeg tænker over det...det var bare slet ikke rart,.
kNUS..

MIne forældre besteg Mount Blanc da jeg var en 8 år og min lillesøster 3år, og vi boede hos min mormor og morfar imens, og ELSKEDE det. Det var en helt anden verden, og det føltes som paradis at være der uden regler, og alle de leverpostegmadder og is man kunne spise ude i legehuset. (senere har min mormor fortalt at hun var ved at dø af skræk under hele deres ferie for at de ville dø oppe på bjerget, og at hun besluttede mens de var væk, at hun ALDRIG ville passe os igen, hvis de skulle sådan noget igen. Måske er vi derfor blevet forkælet lidt rigeligt, he he)

Derudover har vi tit været på ferie hos div. familiemedlemmer, af den ene årsag at vi bare havde lyst. Det er sådan lidt en familietradition at alle børnene skiftes til at holde feriedage hos hinanden. Det var super hyggeligt at være sammen i flere dage i træk, og ikke kun 4 timer til en familiefest.

Hvis min datter savnede mig HELT VILDT, ville jeg heller ikke "forlade" hende, men hun nyder også at være "fri" for mig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

Lise

Tja, til fx festival, forlænget weekend i Rom eller måske op til en uge i New York. Men KUN hvis jeg vidste at sønnike var i gode hænder... Jeg ville have nemmest ved det hvis far blev hjemme, men der er ikke noget ved at spise lækker middag i Rom uden ham Og vi drømmer om en NY-tur, og det synes jeg ikke er for små børn - så hvis det nogensinde bliver aktuelt, så kommer han altså en uge hjem til mormor. Tror egentlig også jeg ville synes det var nemmere hvis der var søskende - så ville de ligesom være sammen.

Dog ville jeg ikke holde årets eneste ferie uden knægten - hvis der kun er råd til én ferie, så bliver den delvis på hans præmisser.

Og i år står den på børnevenlig familieferie med afslapning, leg og hygge. Og jeg glæder mig.............

Anmeld

4. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
JA selvfølgelig!!!!!!

Det er SÅ vigtigt at have kærestetiden, hvis man vil bevare et dejligt ægteskab, som børnene også har noget ud af

Vi har 'tit' ferie uden Idun. Enten fordi Idun simpelthen tager på ferie hos/med bedsteforældre, fordi de VIL låne hende, eller fordi vi skal noget nogen dage uden hende.

I juleferien var vi 4 dage i weissenhauser strand, uden Idun. VI har også været afsted med hende.

Men hvis man også får dyrket voksen/kærestetiden, så er der meget mere overskud til Idun og hun har rigtig rigtig godt af at have et godt forhold til sine bedsteforældre

Så HELT SIKKERT man skal være uden sit barn engang imellem.. Første gang, var hun 2 år... og hmm... 3 mrd. Det føltes lidt vildt og jeg savnede hende meget Men mine forældre ville gerne have hende med 4 dage, før vi selv kom. Og det gik rigtig rigtig godt

Anmeld

4. maj 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Kunne du finde på det eller har du gjort det??
Knus nysgerrige Eva...

Nej det ku vi ik finde på.

Vi holder feriere og de fleste fridage sammen med børnene, indimellem tager vi dog en kæreste fridag mens pigerne er i inst hvor vi plejer hinanden, men det er vi nu også ret så gode til at gøre om aftenenen når ungerne sover kl 19

Anmeld

4. maj 2009

wamse

kunne jeg aldrig finde på..jeg har fået børn for at være sammen med dem Sådan virke det bedst for mig

Anmeld

4. maj 2009

M&F&C

Har endnu ikke prøvet at undvære min datter mere end 1 nat af gangen... men hun skal snart med sine oldeforældre i sommerhus i en weekend Jeg tror det er lige så sundt for hende, at komme ud og få nogen oplevelser med andre, hun kan fortælle mig om (når hun engang begynder at snakke) - som det er for mig at komme lidt væk.....
Jeg er igang med at tabe mig, og som ekstra gulerod, udover en krop jeg vil være tilfreds med, har kæresten bestemt han vil give mig en ferie! Så det med at tage på ferie uden barn, kommer før eller siden...
Kommer da uden tvivl til at savne hende utroligt meget, gør jeg jo allerede få timer efter hun er afleveret til overnatning - men det er kun sundt... og man har meget mere overskud når man har været lidt ude og haft fri et par timer fra bleskift og babymos

Anmeld

4. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeps. Vi har været 10 dage i New York sammen med svigermekanikken. Det var en dejlig tur selvom jeg savnede Jesse. Fordelen ved at være så langt væk var at jeg ikke kunne ringe til min mor hvert og hver andet øjeblik for at høre hvordan han havde det Og vi har snakket om at tage tilbage, bare mig og manden, i en uges tid.

Anmeld

4. maj 2009

Mie A

Ja, det kunne jeg godt finde på og vi har også gjort det.
Da Ea var 3½ år gammel og jeg var højgravid med Simon tog mig og manden 1 uge i sommerhus og Ea blev passet hos farnor og farfar. Det var rigtig dejligt. Men selvfølgelig var det ikke det samme som at holde ferie med ungerne... for det er altså også bare skønt!

Anmeld

4. maj 2009

cille22

Jeg skal til roskildefestival til næste år sammen med min søster, men der er det manden der passere børnene.
hvis min mand og jeg skal noget er det max en forlænget weekend, så det tæller vel ikke som ferie...

Men når ungerene bliver større vil jeg ikke have noget problem med det...

Hilsen cecilie

Anmeld

4. maj 2009

ekzunz

LotteGabriella skriver:

hmm....når hun engang bliver ældre, så skal hun da ha' lov til at f.eks. holde ferie med hendes bedsteforældre, hvis hun kunne tænke sig det....og så ville det jo være oplagt at nyde en ferie alene sammen med masser af fokælelse, ømhed og SEX *LOL*....

Må indrømme at det ikke er noget jeg har i tankerne som sådan, vil meget gerne ha' vores prinsesse med på ferie og dele en masse dejlige oplevelser med både hende og Brian, det er det der er livet for mig

Men en weekend (indtil videre er det kun 1 overnatning) alene sammen i ny og næ, det er noget vi nyder i fulde drag...men til gengæld, så kan det bare heller ikke gå hurtigt nok at få hentet hende igen, når det er tiden til det

Jeg er meget enig her! Og jeg har så svaret forkert - jeg svarede ja, i den tro at en forlænget weekend også var ferie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.