At tage på ferie uden børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2009

Honningblomst

PiaR skriver:

Ja efter at have sat mit kryds i ja og derefter har læst at en forlænget weekend ikke tæller så kunne jeg ikke... ville være skønt at tage på ferie og de store ville elske at være hos deres far, mormor, moster eller faster, men hvis det er mere end fra torsdag til søndag vil jeg hellere have dem med - Mads er kun 3 år og jeg syntes han er for lille til at jeg skulle kunne rejse væk enten med deres far, alene eller med andre...

De to store ville bedre kunne forstå det, men som tingene er nu så nej, men når Mads er på Milles alder så ja måske....

Men en weekend tur ville jeg elske... ....

Knus Pia...

p.s Skal du på ferie smukke... ?

Ja, det tror jeg...men det er jo fordelen ved at være skilt...jeg kan sagtens tage en uge væk, for mine børn er jo stadig ved en forælder...smart, ikke...
Men jeg ville nu rigtig gerne en uge sydpå ig lufte mine nye babser og nye mave...
Hvad med dig, skal du afsted??
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

Pia.

Eva skriver:

Ja, det tror jeg...men det er jo fordelen ved at være skilt...jeg kan sagtens tage en uge væk, for mine børn er jo stadig ved en forælder...smart, ikke...
Men jeg ville nu rigtig gerne en uge sydpå ig lufte mine nye babser og nye mave...
Hvad med dig, skal du afsted??
Knus..

Hvornår er det du skal have lavet maven - bliver bare super spændende...

Nej jeg skal ikke afsted i år, har en del jeg skal bruge (allerede har brugt) penge på....
Så det bliver som de andre år en dags ture med ungerne i lille Danmark...

Håber du kommer afsted søde...

Knus...

Anmeld

4. maj 2009

Honningblomst

PiaR skriver:

Hvornår er det du skal have lavet maven - bliver bare super spændende...

Nej jeg skal ikke afsted i år, har en del jeg skal bruge (allerede har brugt) penge på....
Så det bliver som de andre år en dags ture med ungerne i lille Danmark...

Håber du kommer afsted søde...

Knus...

Sidst i juni skal den fixes....bliver bare så godt, glæder mig virkelig....især når jeg ved nogenlunde hvad jeg skal igennem og hvor godt det bliver og hvor glad jeg bliver for det...
Vi skal en uge til Bornholm også...drengene og mig-smiler
Knus..

Anmeld

4. maj 2009

lonemus

LotteGabriella skriver:

hmm....når hun engang bliver ældre, så skal hun da ha' lov til at f.eks. holde ferie med hendes bedsteforældre, hvis hun kunne tænke sig det....og så ville det jo være oplagt at nyde en ferie alene sammen med masser af fokælelse, ømhed og SEX *LOL*....

Må indrømme at det ikke er noget jeg har i tankerne som sådan, vil meget gerne ha' vores prinsesse med på ferie og dele en masse dejlige oplevelser med både hende og Brian, det er det der er livet for mig

Men en weekend (indtil videre er det kun 1 overnatning) alene sammen i ny og næ, det er noget vi nyder i fulde drag...men til gengæld, så kan det bare heller ikke gå hurtigt nok at få hentet hende igen, når det er tiden til det

Jeg er meget enig!

Jeg kunne aldrig drømme om at tage alene på ferie....jo, når de er så gamle, at de ikke gider tage med mig

Men en enkelt overnatning på et weekend ophold kunne jeg godt finde på, hvie jeg fik tilbuddet

Lone

Anmeld

4. maj 2009

Tina2

Jeg ved faktisk ikke om jeg kunne finde på det/ha lyst til det.....

Mine forældre var nogle gange afsted med deres venner da min bror og jeg var små, og så boede min mormor og morfar hos os så længe.... Kan huske vi begge savnede dem helt forfærdelig meget selvom vi havde en fantastisk tæt forhold til vores mormor og morfar....

Vores datter på 5 år skal muligvis næste år med mine forældre en uge sydpå, men ved det ikke endnu... Hun er "en savner".... Savner os rigtig meget når vi ikke er der, men det er måske bare en periode, jeg ved det ikke.....

Dog vil jeg sige, at skulle vi finde på at tage afsted uden børn engang skal de HELT sikkert være hos mine forældre, der er de mest trygge....

Men pt kunne vi ikke finde på det/ha lyst...

Var på Mallorca med mine forældre + min bror og hans familie i sept sidste år og der kunne vi også ha lidt tid for os selv Thomas og jeg, og så tog mine forældre ungerne...

Så i hvert fald nu mens de er små, så nej:-)

Anmeld

4. maj 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

Jeg ved faktisk ikke om jeg kunne finde på det/ha lyst til det.....

Mine forældre var nogle gange afsted med deres venner da min bror og jeg var små, og så boede min mormor og morfar hos os så længe.... Kan huske vi begge savnede dem helt forfærdelig meget selvom vi havde en fantastisk tæt forhold til vores mormor og morfar....

Vores datter på 5 år skal muligvis næste år med mine forældre en uge sydpå, men ved det ikke endnu... Hun er "en savner".... Savner os rigtig meget når vi ikke er der, men det er måske bare en periode, jeg ved det ikke.....

Dog vil jeg sige, at skulle vi finde på at tage afsted uden børn engang skal de HELT sikkert være hos mine forældre, der er de mest trygge....

Men pt kunne vi ikke finde på det/ha lyst...

Var på Mallorca med mine forældre + min bror og hans familie i sept sidste år og der kunne vi også ha lidt tid for os selv Thomas og jeg, og så tog mine forældre ungerne...

Så i hvert fald nu mens de er små, så nej:-)

Mine var også afsted i en forlænget weekend da jeg var lille og vi var hos farmor og farfar...jeg savnede dem også helt forfærdeligt meget...puha, kan huske det tydeligt nu jeg tænker over det...det var bare slet ikke rart,.
kNUS..

Anmeld

4. maj 2009

Marie;-)

Jep! :-)

Har været 5 dage i Spanien med nogle tøser - feeeeeeeeeeed tur!!! Det gjorde jeg gerne igen!

Men der var manden jo hjemme hos ungerne - tror sgu dårligt de savnede mig, da de var i sommerhus med ham og kusinerne og fætteren! Jeg savnede naturligvis dem, men det var ikke slemt. Først på vej hjem gjorde det ondt i maven - og så var bagagen naturligvis forsinket!! Nøøøøøj det var hårdt at vide de stod på den anden side af told-døren og jeg ikke kunne gå derud!

Anmeld

4. maj 2009

Sweet1978

Eva skriver:

En weekend kan vel heller ikke sidestilles med at tage væk på ferie, alene...??

Oki jamen i så fald stemmer jeg nej, kunne aldrig drømme om at fratage mine børn gode oplevelser sammen med mor og papfar.

Anmeld

4. maj 2009

Tina2

Eva skriver:

Mine var også afsted i en forlænget weekend da jeg var lille og vi var hos farmor og farfar...jeg savnede dem også helt forfærdeligt meget...puha, kan huske det tydeligt nu jeg tænker over det...det var bare slet ikke rart,.
kNUS..

Ja, det er nok lidt det jeg har i baghovedet, når jeg tænker på det.... Kan også meget tydeligt huske at sådan en uge var MEGET lang:-(
Også selvom vi var utolig glade for vores mormor og morfar....
Kan faktisk huske jeg tit havde mareridt om at flyet styrtede ned og de aldrig kom hjem mere osv:-(

Jeg ved ikke, synes i hvert fald bare vores er for små endnu.... Og jeg er ikke nået dertil (endnu) hvor jeg higer efter en uges ferie uden børn....

Synes det er fint for dem som fx har børn 7-7, for så er børnene jo trods alt hos en af forældrene:-)

Anmeld

4. maj 2009

DK

Jeg har to gange været 4 dage i London (uden barn OG mand), og en gang været 4 dage i Hazen og en anden gang en uge i kombineret KBH/bornholmertur på udelukkende kæreste-pleje ferier. Jeg har nydt det alle gange, og slet ikke haft dårlig samvittighed.
Det skal ses i sammenhæng med at jeg ellers altid tager min datter med på ferie. Vi har været på Fillippinerne, Norge/sverige (både sommer, efterår og ski) Egypten, og Mallorca, plus ferie i mine forældres sommerhus 100 gange. Hun er kun 5 år, så jeg føler slet ikke at hun bliver forbigået hvad angår at komme med.
Men, hvis jeg skal til London, så ved jeg bare at Kirstine ikke ville nyde det, men bare ville hade at blive slæbt med rundt på museer og shopping og lign. Det ville være rent børneplageri at have haft en 3 årig med til London.
Derudover så er det for mig super vigtigt også at pleje mit forhold til kæresten. Glad mor og pap-far er bare også en vigtig ting i barnets liv. Derfor så har jeg det heller ikke dårligt over at hun er sammen med højt elskede mormor eller hendes far i en uge, mens vi sover læææænge og "hygger" så tit vi vil på ferie selv, og så kommer super opladede tilbage.

Dog så hader jeg at lave noget som jeg ved Kirstine vil elske, hvis hun ikke er med. En weekend hvor hun var hos hendes far, var jeg med familien på familie-tur til zoo, og jeg hadede at hun ikke var med, fordi jeg ved hun vil elske det. Derudover vil jeg slet ikke kunne undvære hende, hvis jeg skal på ferie til et spændende sted i udlandet. Hvis vi tager på kæreste-udflugt er det vigtigste at det er billigt, da vi af erfaring ved at vi ikke kommer for at se andet end hotelværelset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.