Hvor mange gange om natten vågner jeres 1 årig barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

Frk. Himmelblå

Nessie skriver:

Daniel var 2 1/2 før han sov igennem, så det er altså ikke så længe siden at natterenderiet stoppede

Vi prøvede mange ting, men intet hjalp, så accepterede bare at det var sådan det var, og at det jo nok vendte, i hvert fald når han bliver teenager

Han kan selvfølgelig stadig godt vågne om natten, men det hører da heldigvis til sjældenhederne nu.

Han har så også døjet meget med natteskræk, men det virker heldigvis til at han er vokset fra det. Sker der noget ud over det sædvanlige i løbet af dagen, kommer det til udtryk om natten i form af mareridt

Til den der med at acceptere! - Selvfølgelig skal man først lige sørge for, at man har gjort, hvad man kan for at give barnet mulighed for at sove igennem, - men når det så alligevel ikke lader sig gøre, ja, så bør man også efter min mening give slip.

Stoppe med "at kæmpe imod"... Mine piger har ikke været nemme i forhold til søvn, - men jeg har egentlig aldrig som sådan opfattet dem som problematiske, da jeg hele tiden har forsøgt at tænke: Alle er forskellige, og de kommer nok efter det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

hekran

Helena er lige blevet et år og har sovet igennem siden hun var 9-10 måneder gammel, så vi var heldige. Hendes to brødre var dog mellem 12-14 måneder da de begyndte at sove igennem. I deres tilfælde skulle der en kold tyrker til. Helena blev ammet, mens drengene fik flaske.

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Helena er lige blevet et år og har sovet igennem siden hun var 9-10 måneder gammel, så vi var heldige. Hendes to brødre var dog mellem 12-14 måneder da de begyndte at sove igennem. I deres tilfælde skulle der en kold tyrker til. Helena blev ammet, mens drengene fik flaske.

Tak for svar

Ved kold tyrker mener du så, at du en dag tog amning/sutteflaske væk og så gik der lidt tid og så sov de igennem? Hvor lang tid var de vrede/kede af det inden de accepterede at tingene havde ændret sig?

Anmeld

1. juli 2012

hekran

Anonym skriver:

Tak for svar

Ved kold tyrker mener du så, at du en dag tog amning/sutteflaske væk og så gik der lidt tid og så sov de igennem? Hvor lang tid var de vrede/kede af det inden de accepterede at tingene havde ændret sig?

Helena trappede selv ud af natamningen, da vi begyndte at tilbyde hende sut istedet for bryst. Hun har aldrig fået vand om natten.

Drengene var ikke helt så villige til ændring, fordi det var jo blevet til en dårlig vane for dem (eller bare vane). De vågnede typisk kl 4-5 for at få flaske, så vi begyndte at give dem vand for at vænne dem af med det. Det ville de selvfølgelig ikke have, så de kæmpede lidt imod i en uges tid. Så gad de ikke mere og sov til kl 7

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Helena trappede selv ud af natamningen, da vi begyndte at tilbyde hende sut istedet for bryst. Hun har aldrig fået vand om natten.

Drengene var ikke helt så villige til ændring, fordi det var jo blevet til en dårlig vane for dem (eller bare vane). De vågnede typisk kl 4-5 for at få flaske, så vi begyndte at give dem vand for at vænne dem af med det. Det ville de selvfølgelig ikke have, så de kæmpede lidt imod i en uges tid. Så gad de ikke mere og sov til kl 7

Lige præcis den vej vi tænker at tage. Måske i ferien hvor man trods alt har lidt mere overskud og ikke skal på arb. hvis det går helt galt. Man har jo en tildens til at udskyde ting man ved måske bliver lidt af en kamp.

Anmeld

1. juli 2012

Tulle28

Min datter er 27 mdr og kan godt vågne en enkelt gang om natten 3 ud af 7 nætter. Hun sov først rigtigt igennem da hun var omkring 2 år og det tror jeg egentlig er meget normalt.

Sutteflasken ville jeg ikke have det så skidt med, mht. sutten, så har vi sat 3 sutter på sådan en "oversize hønsering" (dem man f.eks. kan sætte på barnevognen), hvilket gør at hun næsten altid selv kan finde den i søvne. Den har hun haft siden hun var ca. 9-10 mdr. mener jeg.

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Min datter er 27 mdr og kan godt vågne en enkelt gang om natten 3 ud af 7 nætter. Hun sov først rigtigt igennem da hun var omkring 2 år og det tror jeg egentlig er meget normalt.

Sutteflasken ville jeg ikke have det så skidt med, mht. sutten, så har vi sat 3 sutter på sådan en "oversize hønsering" (dem man f.eks. kan sætte på barnevognen), hvilket gør at hun næsten altid selv kan finde den i søvne. Den har hun haft siden hun var ca. 9-10 mdr. mener jeg.

Rigtig godt råd med "hønseringene" . Jeg havde engang hørt det med en stofble, men så var jeg bange for at han kunne blive viklet ind i den og blive kvalt.

Anmeld

1. juli 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Rigtig godt råd med "hønseringene" . Jeg havde engang hørt det med en stofble, men så var jeg bange for at han kunne blive viklet ind i den og blive kvalt.

Jeg faldt over rådet i en baby- debat og det har virkelig sparet os for mange ture derind om natten. Den rasler lidt, men det vænner man sig til. Vi har tit hørt klynk klynk- rasle rasle og så var der ro igen:-)

Anmeld

1. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Hej søde dig..

Hvordan forløb natten??

Anmeld

1. juli 2012

Nessie

Frk. Himmelblå skriver:

Til den der med at acceptere! - Selvfølgelig skal man først lige sørge for, at man har gjort, hvad man kan for at give barnet mulighed for at sove igennem, - men når det så alligevel ikke lader sig gøre, ja, så bør man også efter min mening give slip.

Stoppe med "at kæmpe imod"... Mine piger har ikke været nemme i forhold til søvn, - men jeg har egentlig aldrig som sådan opfattet dem som problematiske, da jeg hele tiden har forsøgt at tænke: Alle er forskellige, og de kommer nok efter det!

Præcis. Nogle ting kan man bare ikke gøre ret meget ved, og så må man bare håbe at det en dag bliver bedre.

Det ville da være skønt hvis han var en god syvsover, men det er han bare ikke, og det kan vi jo alligevel ikke lave om på.

Uanset hvad tid han kommer i seng, vågner han mellem kl. 6 og 7 om morgenen. Allerede nu er han begyndt at skippe sin eftermiddagslur, når vi bare er hjemme, så han har vist ikke det store søvnbehov.

Når han så sover, så er han heller ikke til at vække igen, går nærmest i koma, lige som sin far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.