Hvor mange gange om natten vågner jeres 1 årig barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Min dreng er 4,5 år og sover stadig ikke igennem Jeg har bare vænnet mig til det men syns absolut ikke man er en dårligere forælder bare fordi ens barn ikke sover igennem

Det skal nok komme en dag

Tak for svar

Nej du har selvfølgelig helt ret i at man ikke er en dårligere forældre. Tror bare jeg havde nogle forventninger til mig selv at det ville blive anderledes denne gang fordi vi havde sådan en dårlig syvsover sidst.

Du har ret, det skal nok komme en dag. Jeg for der ikke går lige så lang tid som med storebror

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Fru Skovrup skriver:

Min søn på 1 år og en måned vågner 1-3 gange om natten, han ligger i vores seng og blive ammet i søvn, det er hvad der virker herhjemme og kan ikke se hvad der skulle være forkert i det, hvis det virker hvorfor så ændre det. Det hvordan man gør i andre lande også.

Så hvis flasken virker, hvorfor så ikke la ham?

Det med flasken er fordi Jm allerede da han var 8 måneder (til Boel test) sagde at det skulle til at stoppe af to årsager. Den første er fordi vi jo gerne ser at han sover igennem indenfor f.eks et halvt årstid og ved at blive ved med f.eks at tilbyde flaske så sagde hun (ud fra hendes erfaring) at børn så ubevist vågner fordi de ved at den flaske kommer. Lidt ligesom man selv har stået tidligt op med et barn i laang tid og man så en dag kan sove længe så kan man som regl ikke fordi kroppen har vendet sig til noget andet.

Den anden ting var at hun sagde at flasken/mælken er dårlig for hans tænder og da han har en del så er det bedst at skære det helt væk og f.eks give lidt vand i en kop eller lign i stedet.

tak for dit svar

Anmeld

30. juni 2012

Mother-love

Isabella har sovet igennem siddn hun var en mdr gammel og sover stadig hele natten hun er 13 mdr nu.
Hun kan vågne hvis hun har haft mareridt. Så får hun bare lidt vand og et knus og et kys så sover hun igen.
Hun vågner kun mange gange hvis hun er syg.
Hun bruger ikke sut. Hun har aldrig gidet at bruge sut, trods det at hun var flaske barn.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Min dreng er 9,5 mdr, og erinden for de sidste par ugerbegyndt at sive igennem... Han mosler noget rundt til tider, og kan sætte sig halvsovende op i sengen... Skal lige nævnes han sover hos mig, for orker ikke som du at skulle op flere gange om natten... Men hvis dit barn sover i egen seng, hvad så med evt atflænge en flaske klar han selv kan tage når han vågner? Og en masse sutter?

Vi har også en masse sutter liggende så længe han ikke kaster dem ud (selv om vi har sat et stort  "skjold" aka sengerend rundt om) Vi tænker også lidt på at lægge en flaske ind til ham, men vil helst helt væk fra det.

Tak fordi du gad svare.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Isabella er 15 mdr. og hun har sovet igennem stort set altid

De gange hun vågner er det fordi hun har skidt, og så tager jeg hende op og skifter hende og så bliver hun lagt ned igen med sin spilledåse, sut, nusseklud og bamse  nogle gange skal hun bare ha et glas vand og så lægger hun sig til at sove igen.

Tak for svar

Uh en af de irreterende heldige forældre (selvfølgelig sagt med massere af ironi og glimt i øjet) Hvis du havde formlen på babysøvn så var du en rig dame

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Arthur på 14 mdr har sovet igennem fra 19-0630 siden ham var knap 10 mdr hvis han er syg så er historien lidt anden

Ja, jeg havde også håbet på at når han var omkring 10 måneder at han så ville sove bedre. Så jeg venter stadigvæk.... 

Og du har helt ret, når der er sygdom så er søvn som regel som sand i Sahara.

Tak fordi du tog dig tid til at svare.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Min datter er snart 1 år og har sovet igennem siden hun var 4-5 mdr. I perioder kan hun godt vågne og natten en enkel gang eller 2, men kan nøjes med sutten og spiledåsen.

Åh det må være dejligt. Jeg klager nu heller ikke, for i forhold til vores store så sover den lille som en drøm. 3 gange er trods alt ingenting overhoved i forhold til hvordan det var med storebror i mange mange år.

Var du ikke helt overrasket da din baby sov igennem så tidligt? hvis det var mig ville jeg nok tænke: Hvornår mon det vender? tak Kunne forestille mig, at man ikke troede man ville være en af de heldige med en sove baby. Men vildt fedt at din baby kunne få en god nattesøvn så tidligt og frem, de siger jo at deres hjerner vokser mens de sover når de er små (så ser det sgu skidt ud for min store dreng hvis det passer )

Tak for dit svar

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Tauf skriver:

Her vågner Elias 13mdr ca 2 gange om natten kl 23 hvor han skriger i ca en time og intet hjælper. Til sidst kan må så få ham til sove i vores seng og så vælter han lidt rundt igen ved en 4 tiden..

Åh det er næsten det værste, det med at de ikke vil sov ingen. En ting er når de sover hurtigt, men hvis de skriger en time er det svært. Venter I så ikke med at sove til bagefter? Jeg føler mig næsten mere smadret hvis jeg lige er nået og faldet i dyb søvn og så bliver vækket og skal op og trøste i en time.

tak fordi du tog tid til at svare

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ingen gange, Silas har de sidste 4 mdr. sovet igennem hele natten...

Så han sover fra 20.00-8.00 ca. nogle gange senere andre gange tidligere

Hvis han en sjælden gang vågner, så laver vi enten en flaske kamillethe, med honning og mælk til ham, ellers giver vi ham sutten og aer ham på ryggen til han sover igen

Heldige asen!

Og forresten tillykke med din lille bølle i maven.

Tak for svar

Anmeld

30. juni 2012

MyLove E

Anonym skriver:

HHa

Åh det er næsten det værste, det med at de ikke vil sov ingen. En ting er når de sover hurtigt, men hvis de skriger en time er det svært. Venter I så ikke med at sove til bagefter? Jeg føler mig næsten mere smadret hvis jeg lige er nået og faldet i dyb søvn og så bliver vækket og skal op og trøste i en time.

tak fordi du tog tid til at svare

Han har det med først at vågner når jeg har sovet i ca 20min.det er mega hårdt..
I nat var det helt lige meget hvad vi gjorde. For det meste hjælper det hvis MOR går med ham og synger.. Far dur ikke om natten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.