Øv... skidt nf.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Moar2011

FruK skriver:

Øv, nu er vi lige der hvor vi turde at begynde at tro på, at det lykkes denne gang - og så skal vi til at bekymre os igen.
Har lige været til NF og fik tallet 1:93. 

Så nu skal vi tage stilling til, om vi vil have lavet moderkage-/fostervandsprøve og løbe den risiko, der er ved det. Og hvad vi vil bruge svaret til - hvis vi gør det.

Det var blodprøven og alderen (som vi jo godt vidste) der trak ned. Nakkefolden i sig selv så helt fin ud. 

Jeg ved godt at der stadig er størst chance for at få et sundt og raskt barn, og at man heller ikke er udenfor risiko, selvom man får et højt tal... Men for pokker, så havde vi sluppet for at bekymre os så meget og for at skulle tage stilling til, om vi vil have lavet en prøve... (

synes da i skal tag imod den test - så i kan komme af med bekymningen .. og det er jo "kun" 10procent, dem kommer i over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

FruK

Mikkala91 skriver:

Hejsa,

Øv hvor er det ærgeligt med dårlige tal

Har selv været det samme igennem, vores tal 1:87.

Jeg ville råde dig til at få en moderkagebiopsi. Selvom det var en ubehagelig oplevelse, så er jeg glad for at vi valgte den, så vi har 100% sikre på at barnet var sundt og raskt, og ikke skulle spekulere over det igennem hele graviditeten.

Og selvom vores tal var dårligere end jeres, venter vi altså en sund og rask dreng!

Jeg  for at alt er som det skal være

Skønt at høre!

Anmeld

29. juni 2012

FruK

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har det sådan med fostervandsprøver/modekagebiopsier... - Sig kun A - hvis du er klar til atr sige B. 

Forstået på den måde, at hvis du vil have prøven foretaget, så er det fordi, I vil have en abort, hvis den viser, barnet har Downs syndrom.

Hvis I ikke er sikre på det, så lad være. 

Risikoen for abort ved prøven er lige så stor, som jeres risiko for at få et barn med Downs.

Håber, I finder ud af det

Ja, forstår godt dit argument.

Og sådan var min tankegang også - men det er bare noget andet, når man pludselig sidder der og skal træffe valget.

Nu kan der jo være flere andre ting end downs - selvom det er den mest hyppige - og hvad vi gør, vil komme til at afhænge af svaret.

Men vi satser selvfølgelig på, at den ser helt fin ud!

Anmeld

29. juni 2012

Frk. Himmelblå

FruK skriver:

Ja, forstår godt dit argument.

Og sådan var min tankegang også - men det er bare noget andet, når man pludselig sidder der og skal træffe valget.

Nu kan der jo være flere andre ting end downs - selvom det er den mest hyppige - og hvad vi gør, vil komme til at afhænge af svaret.

Men vi satser selvfølgelig på, at den ser helt fin ud!

Kan godt se, det er svært

Men bipsioen kan ikke garantere et raskt barn, - just so you know.

Anmeld

29. juni 2012

FruK

Babyklar skriver:

synes da i skal tag imod den test - så i kan komme af med bekymningen .. og det er jo "kun" 10procent, dem kommer i over

Tak for svar - har lige skrevet en update... vi får lavet en prøve på mandag.

Så...

Anmeld

29. juni 2012

FruK

Frk. Himmelblå skriver:

Kan godt se, det er svært

Men bipsioen kan ikke garantere et raskt barn, - just so you know.

Nej, der er aldrig nogen garantier i livet.

Men de tre mest almindelige kromosomfejl, kan den da i hvert fald udelukke.

Anmeld

29. juni 2012

Moar2011

FruK skriver:

Tak for svar - har lige skrevet en update... vi får lavet en prøve på mandag.

Så...

deeejligt at høre - håber på det bedste

Anmeld

29. juni 2012

Frk. Himmelblå

FruK skriver:

Nej, der er aldrig nogen garantier i livet.

Men de tre mest almindelige kromosomfejl, kan den da i hvert fald udelukke.

Ja. 

Vil ikke udelukke at min indstilling er farvet af, at jeg fik 1:syvtusindeog etellerandet ved NF-scanning...

OG fødte et barn med et syndrom.

Held og lykke med det, - håber I får en hurtig svartid og god behandling!

Anmeld

29. juni 2012

FruK

Frk. Himmelblå skriver:

Ja. 

Vil ikke udelukke at min indstilling er farvet af, at jeg fik 1:syvtusindeog etellerandet ved NF-scanning...

OG fødte et barn med et syndrom.

Held og lykke med det, - håber I får en hurtig svartid og god behandling!

Åh, ja... det sker jo også.  Det var faktisk en af grundene til, at vi vaklede i går... Vi kunne jo have fået et højt tal, og så havde vi følt os sikre - men risikoen havde jo stadig været der.

Og selvom vi nu har fået et skidt tal, så er der jo altså stadig størst chance for at få et raskt barn. Og skal man så løbe den lille risiko der er, for at få det tjekekt...?!

Anmeld

29. juni 2012

Zafir

FruK skriver:

Tak... 

Det vi synes er skørt er, at risikoen for at abortere som følge af prøven jo næsten er lige så "stor", som risikoen for, at der er noget galt.

Tænk hvis det viser sig at den er sund og rask - og det så går galt på grund af prøven.

Der siger risikoen er 1%, men den er langt mindre, hvis du holder dig i ro, bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.