23+6 :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

smokin

Jeg mærkede først min datter meget sent og i starten kun meget blidt. Så jeg ved hvor hårdt detkan være. Hvis du har mærket hende før ville jeg ringe til vagtlægen ellers ville jeg altså slå koldt vand i blodet. I sidste ende er det jo 100% din afgørelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

vgluich

Fra 24. uge skal du mærke baby hverdag indvendigt, men fra uge 28 skal du mærke den udvendigt hver dag.. ligegyldig hvordan moderkagen ligger ellers er der chance for at der er noget helt galt  med barnet.

jeg er 20+1 og jeg har mærket liv udenpå hver dag i 10 dage (:

Anmeld

27. juni 2012

Line8700

Jeg fik afvide fra min jordemor at man skal kunne mærke den hver dag fra ca uge 25-26 så tror ikke du skal være bekymret

Anmeld

28. juni 2012

Ønskebarnet12

Du skal ikke bekymre dig, min moderkage ligger også forud og er 24+3 i dag, er endelig begyndt at mærke en del liv først i løbet af denne uge, og det jo forskelligt fra person til person hvor meget barnet sparker og om det sker tidligt eller senere i graviditeten:-) 

Jeg var urolig i sidste uge da jeg var de 23+ fordi min baby slet ikke gav nogle puf og der gik ca 1-2 dage før jeg mærkede ham igen, jeg ringede endda til min jordmoder men desværre er hun kun på røret om onsdagen og uheldigt var det en tirsdag, så ringede til fødegangen og der beroligede mig en jordmoder ved at fortælle mig det er helt normalt at man ikke mærker barnet hver dag og at man først skal mærke sit barn hver dag fra uge 27 

Plus babyen har jo også nogle rolige dage som os andre :-p så don't worry:-)

Anmeld

28. juni 2012

Camillos

Princesspigen skriver:

søde, hvis du ringer til enten JM eller læge kan du sikkert komme op et af stederne eller på sygehuset og høre en hjertelyd så du ved den lille er der endnu og har det godt

jeg har et nummer til roskilde sygehus hvor jeg hører til hvor jeg kan ringe og snakke med jordmødre hele døgnet, hvis jeg er i tvivl om noget eller bliver bekymret.. har du ikke fået et ligende nummer ? så ring til dem forklar det og så kan du sikkert komme op til en lille undersøgelse og høre hjertelyd og sådan  

min jordmor har kun konsultation om onsdagen .... ? .. det er mega øv.. og desuden ligger min jordmor 30 km fra min bopæl .. så er lidt i vildrede... men synes jeg mærkede hende en lille smule i nat.. Har heller ikke lyst til at være hysterisk.... prøver at tænke posetivt men tak for svar..

Anmeld

28. juni 2012

christina92

Camillos skriver:

min jordmor har kun konsultation om onsdagen .... ? .. det er mega øv.. og desuden ligger min jordmor 30 km fra min bopæl .. så er lidt i vildrede... men synes jeg mærkede hende en lille smule i nat.. Har heller ikke lyst til at være hysterisk.... prøver at tænke posetivt men tak for svar..

Du vil aldrig være hysterisk!! Det aller aller vigtigste under den her graviditet er at DU er tryg! Du vil derfor aldrig kunne være hverken hysterisk eller pylret.

Du må følge dit hjerte for det er kun det der har ret. og føler du for at ringe til lægen eller FG, så er det det du gør. der sidder mange dygtige mennesker som bare venter på du ringer

Anmeld

28. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Camillos skriver:

Hvis du er i tvivl er du ikke hysterisk!!! Synes du skal tage kontakt. Min JM sagde fra uge 24, skal du mærke liv dagligt, i en eller anden form. Så tror man får lidt forskelligt at vide. Jeg synes du skal få et tjek, så du kan få ro i sindet.

Anmeld

28. juni 2012

Princesspigen

Camillos skriver:

du burdte ha fået et sådan et nummer til en graviditets afdelning på sygehuset som jeg har fået.. ?

dem kan man altid ringe til med spørgsmål..  

forstår godt du ikke vil være hysterisk men du er gravid så hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

28. juni 2012

Nitz - <3 David

Jeg havde også foran liggende moderkage.. Og jeg mærkede først David omkring uge 23.. Men det var ikke hver dag.. Omkring uge 25 var der er helt weekend hvor jeg knap nok mærkede ham..
Men lige pludselig begyndte han og tumle rundt der inde.. Og så fik den bare hele armen..
Hvis du er nervøs har du altid mulighed for at komme ind og få lyttet på FG.. Hellere en gang for meget, end en for lidt...!

Anmeld

28. juni 2012

Tona

Camillos skriver:

Jeg synes bare overhovedet ikke jeg mærker min lille prinsesse! det undrer mig altså meget snart!! Den ene dag tror jeg jeg mærker noget og så er der ingenting de næste par dage.. igår og idag har jeg Slet ingenting mærket overhovedet! Argh 

Min pap svigermor mærkede slet ikke liv i hele graviditeten og alt var i orden, så det kan altså ske. Det er jo nok også det der sker for dem som er gravide uden at opdage det, så det behøver ikke være noget galt.

Selv mærkede jeg liv i uge 16 (og faktisk også før hvor jeg bare ikke var sikker) og jeg havde foranliggende moderkage, så det modsatte kan også være tilfædet.

Jeg tror ikke nødvendigvis der er grund til bekymring, men havde det være mig så havde jeg ringet og krævet at blive set efter og stået fast på det.

Håber alt er ok   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.