Skal jeg have dårlig samvittighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

Lunae

Babymamma skriver:

Hej tøser,

Jeg har lige afslutte min HF, jubii  Og skulle jo så egentligt være startet på uni, men er jo blevet gravid nu. Snakkede også med min studievejleder om det, og vi blev enige om at udsætte uni da jeg ikke kan nå og gøre første semester færdig, så det ville egentligt være et spildt ½ år.

Nu bliver jeg jo så nødt til at søge kontanthjælp. Jeg har altid hadet den tanke, men det er måske fordi at dem JEG kender er nogen der får KH fordi de ikke gider og lave noget medmindre direktørjobbet kommer og banker på deres dør - men sådan har jeg det jo ikke  Jeg vil jo søge ind på uni igen næste år.

Syntes i at jeg er åndssvag og burde have brugt de 5 måneder på uni? Eller er det helt okay når jeg egentligt har fremtidsplanerne i orden? Vejlederen nede på jobcenteret fik det nemlig til at lyde som om at jeg burde have taget de 5 måneder og så gå på barsel, men min studievejleder siger at det er udnødvendig stress, jeg ville jo skulle gå på uni indtil den jeg føder så - og tænk hvis der kom komplikationer, alt kan jo ske?

Ih altså 

Nyd din graviditet og søg ind næste år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Lunae skriver:

Nyd din graviditet og søg ind næste år

Ja har også lige skrevet dette i et afsluttende indlæg:

Nå, nu har jeg haft ringet til uni studievejledningen og jeg har chattet med ug vejledningen - de siger alle at de nok ville vente indtil næste år da det er en god ide at få en god start på studiet - og det ville jeg nok ikke da jeg ikke ville kunne gennemføre 1. semester til slut, også fordi man det første år skal bestå alle de eksamner der er - så lidt dumt syntes de.

Så nu har 3 studievejledere, i alt, sagt det samme om min situation - Så jeg venter. Jeg skal nok blive glad for det i sidste ende 

Så nu bliver det sådan 

Anmeld

28. juni 2012

B&J

Babymamma skriver:

Der er en masse pædagogmedhjælper jobs lige nu, så dem vil jeg søge i hvert fald 

det lyder som en super ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.