Babymamma skriver:
Ærligt, så syntes jeg selv det er åndssvagt at jeg skal læse noget i 4-5 måneder, være hjemme i måske et helt år og så starte forfra - for nej, det er nok ikke lige det man tænker over derhjemme når man sidder med et lille barn.
Men kan godt se det gode i at komme ud istedet for at sidde hjemme.
Noget andet jeg tænker over er at jeg ligeså nemt kan få bækkenløsning eller bliver indlagt med sukkersyge (det er der åbenbart stor risiko for da min oldemor havde det), og så er det jo ligesom lige meget alligevel.
Det er skide svært. Jeg hader tanken om kontanthjælp. Selvfølgelig er der folk på kontanthjælp der faktisk har brug for den støtte, det er jo slet ikke det jeg siger. Jeg siger bare at jeg kender mange der får kh fordi de ærligt talt venter på at direktørjobbet kommer - kender en der endda har sagt det ordret på den måde. Og andre siger bare at de har hashproblemer fordi de ikke gider i aktivering.
Jeg syntes selv at det have projekt de har gang i nu lyder rigtig hyggeligt, kan godt li at være udenfor og pusle.
Og hende på kommunen kunne også sagtens forstå mig, og hun sagde at så længe jeg vidste hvad jeg skulle så "så de ikke ned på mig" som hvis jeg ikke anede hvad jeg skulle. - Og nej de ser ikke ned på andre (til dem der ikke aner hvad gåseøjne betyder)
jamen jeg kan sagtens følge dig, for havde det på akuard samme måde første gang jeg skulle på kh ( har været det tre gange desværre) og nej det er aldrig noget man er stolt af, men tror mest af alt man er ked af det rygte og det syn andre får af en.
For som du selv siger, der kan være mange årsager til at man ender på kontanthjælp, og der kan være mange årsager ( og der er) til at nogen absolut IKKE burde have det, men de som kun er det fordi de venter, tjaa de får det rigtigt sjovt i mange kommuner, for der kan de sagtens skildre hvorfor folk får det, og hvorfor man skal være lidt over den pågældende
.
og som du selv siger, du kan jo desværre godt nå at få det rigtigt skidt, du kan også risikerer at du føder før ( dét håber vi self ikke) men det ville da være lidt trist hvis du stod der med et barn, og burde tage dig af studiet, men du ved du ikke kan.