Babymamma skriver:
Hej tøser,
Jeg har lige afslutte min HF, jubii
Og skulle jo så egentligt være startet på uni, men er jo blevet gravid nu. Snakkede også med min studievejleder om det, og vi blev enige om at udsætte uni da jeg ikke kan nå og gøre første semester færdig, så det ville egentligt være et spildt ½ år.
Nu bliver jeg jo så nødt til at søge kontanthjælp. Jeg har altid hadet den tanke, men det er måske fordi at dem JEG kender er nogen der får KH fordi de ikke gider og lave noget medmindre direktørjobbet kommer og banker på deres dør - men sådan har jeg det jo ikke
Jeg vil jo søge ind på uni igen næste år.
Syntes i at jeg er åndssvag og burde have brugt de 5 måneder på uni? Eller er det helt okay når jeg egentligt har fremtidsplanerne i orden? Vejlederen nede på jobcenteret fik det nemlig til at lyde som om at jeg burde have taget de 5 måneder og så gå på barsel, men min studievejleder siger at det er udnødvendig stress, jeg ville jo skulle gå på uni indtil den jeg føder så - og tænk hvis der kom komplikationer, alt kan jo ske?
Ih altså 
Det lyder, som om du har truffet valget, men hvis jeg var dig, ville jeg klart begynde på uni. Jeg er ikke i tvivl om, at det vil gøre det lettere for dig at komme i gang igen efter barsel, når du ved lidt om, hvad studiet indebærer, og hvordan dagene ser ud. Og så synes jeg, det er et godt signal at sende - til andre og til dig selv - at du har en plan og går i gang med den.
Sandsynligheden for, at der skal opstå komplikationer, er formentlig mindre end risikoen for, at du kommer til at kede dig det næste halve års tid - du er ung og førstegangsgravid og vil formentlig være i stand til at passe din skole indtil lige før fødslen.
Endelig må jeg sige, at jeg ikke kan lide din måde at "rangere" modtagere af KH på - jeg kender ikke dine bekendtes bevæggrunde for at modtage KH, går dog ud fra, at de ikke alle afventer et direktørjob, som du skriver - men at opfatte sin egen status som modtager af KH som "bedre" eller "rigtigere", fordi man bliver gravid og har en PLAN om at læse videre efter barsel, synes jeg ikke er helt fair.