hvordan føles optakten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Kay

Hailiesmom11 skriver:

Sådan havde jeg det op til fødslen, jeg havde masser af plukveer da hun satte sig fast ikke andet.. Men vi reagerer jo alle sammen meget forskelligt

ja det er jo det vi gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Pige2009

Kay skriver:

oki... hvordan føles de første veer?? og hvor??

Faktisk mest som lidt ondt i ryggen de tog først rigtigt til omkring kl. 3, hvor vi ankom til OUH

Anmeld

26. juni 2012

Fenja09

Jeg fødte en dag over termin og havde det rigtig skidt på terminsdagen. Var ude at spise med kæresten og blev ligbleg i hovedet, svimmel og havde det bare generelt skidt. Det gik over i løbet af dagen. Jeg vågnede om natten og kunne ikke sove, var rastløs.

Kl 07.00 om morgenen "tvang" kæresten mig til at ringe til FG fordi min mave var meget spændt, det gjorde ikke ondt. Blev kørt i ambulancen til FG fordi de skal sende en når man ringer ind og de tror noget er galt. Mit vand gik i ambulancen. Jeg var på FG 07.25, startede på veer 20 min efter. Havde født vores datter 10.03.

/Fenja

Anmeld

26. juni 2012

Kay

Baagøe skriver:

Faktisk mest som lidt ondt i ryggen de tog først rigtigt til omkring kl. 3, hvor vi ankom til OUH

i ryggen eller i lænden??

har nemlig nogle underlige "smerter" i lænden....

https://www.baby.dk/debat/180881pi1/graviditet/kan-det-passe.aspx

Anmeld

26. juni 2012

Kay

Fenja09 skriver:

Jeg fødte en dag over termin og havde det rigtig skidt på terminsdagen. Var ude at spise med kæresten og blev ligbleg i hovedet, svimmel og havde det bare generelt skidt. Det gik over i løbet af dagen. Jeg vågnede om natten og kunne ikke sove, var rastløs.

Kl 07.00 om morgenen "tvang" kæresten mig til at ringe til FG fordi min mave var meget spændt, det gjorde ikke ondt. Blev kørt i ambulancen til FG fordi de skal sende en når man ringer ind og de tror noget er galt. Mit vand gik i ambulancen. Jeg var på FG 07.25, startede på veer 20 min efter. Havde født vores datter 10.03.

/Fenja

det gik da stærkt.... hvordan føltes de første veer??

Anmeld

26. juni 2012

Pige2009

Kay skriver:

i ryggen eller i lænden??

har nemlig nogle underlige "smerter" i lænden....

https://www.baby.dk/debat/180881pi1/graviditet/kan-det-passe.aspx

Det startede i lænden og bredte sig kort efter til hele ryggen Jeg har hørt om mange, der har haft lette smerter i lænden ifm. plukveer

Anmeld

26. juni 2012

Kay

Baagøe skriver:

Det startede i lænden og bredte sig kort efter til hele ryggen Jeg har hørt om mange, der har haft lette smerter i lænden ifm. plukveer

oki... tror jeg smutter i seng og ser hvad der sker...

Anmeld

26. juni 2012

Fenja09

Kay skriver:

det gik da stærkt.... hvordan føltes de første veer??

Jep, JM sagde at jeg var en superføder hehe  

De første veer var som kraftige menses smerter, da koblingsveerne kom troede jeg helt seriøst at jeg skulle dø, kan ikke forklare hvordan de føles. Har intet at sammenligne med, det var virkelig hardcore!

Jeg gik fra 4 cm til 10 cm på 20 min.

Anmeld

26. juni 2012

Kay

Fenja09 skriver:

Jep, JM sagde at jeg var en superføder hehe  

De første veer var som kraftige menses smerter, da koblingsveerne kom troede jeg helt seriøst at jeg skulle dø, kan ikke forklare hvordan de føles. Har intet at sammenligne med, det var virkelig hardcore!

Jeg gik fra 4 cm til 10 cm på 20 min.

ja så er det da virkelig gået stærkt... hmm tror jeg går i seng og ser om underligheden i kroppen går væk...

Anmeld

26. juni 2012

Solstrålebørn

Når jeg lige tænker tilbage på begge fødsler, havde jeg faktisk okey bortset fra kvalme og opkast... 

Den første gang var jeg rigtig meget i tvivl om jeg var i fødsel.. Hver gang jeg ringede til fødegangen sagde de at det var opstartsfasen jeg var igennem og at det kun var plukkeveer... 

Da jeg så ringede en aften hvor jeg så fødte tidligt næste morgen, kunne jordemoderen fortælle at jeg havde haft veer fra starten af siden jeg ringede til dem sidst... (det var 4½ døgn tidligere) Jeg var åben 3 cm da jeg kom derind... 

Her anden gang var jeg virkelig også i tvivl, der gik der ligesom noget i gang på terminen lige omkring middagstid... Jeg tænkte hele tiden "Ja ja, det forsvinder igen".... Det gjorde det også, vendte tilbage igen og igen... Blev så bedt om at ringe til fødegangen og de gjorde en stue klar med det samme, da jeg kom derind var jeg åben mellem 4 og 6 cm... Kan ikke huske det præcis... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.