hvordan føles optakten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

MorDk

I cirka 14 dage op til fødsel fik jeg sådan nogle kraftige JAG op i skeden! Virkelig ubehageligt! Og jeg var meget træt og havde svært ved at finde ro i kroppen. 1 uge op til var jeg meget på toilettet og "tømme ud" og min aff. var tyndere end normalt!

Jeg lavede hovedrengrøring hele dagen inden... samt havde sex med min mand om aften... DAGEN efter fødte jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

VNB

Kay skriver:

ja hvordan havde i det før i fandt ud af i var i fødsel??

hvordan havde i det dagen/dagene optil??

jeg skal jo helst ikke føde endnu... da der er lidt over en måned til termin... men kom sådan til at tænke på hvordan optakten mon var?

Jeg fik menstruations agtige smerter, som gik over i (pluk)veer, og tog til i styrke over ca 2 døgn. Og så kan jeg huske at det føltes som om jeg sad på en honningmelon hver gang jeg satte mig ned  (det var selvfølgelig Viktors hovede som sank længere og længere ned 

Jeg forventede at veerne ville gøre vildt ondt, så da vi kom ind på fødegangen (grundet regelmæssige menstruations smerter og fordi jeg var 40+0) var jeg sku 4 cm åben jeg synes først veerne gjorde rigtig ondt fra jeg var ca 7 cm åben - men der var jeg så tilgengæld heller ikke i tvivl længere (fødte på kun 6 timer)

så kort: 

mærkede først optakt ca 2 1/2 døgn før jeg stod med ham i armene

Anmeld

26. juni 2012

Levi&LilysMor

jeg skal jo helst ikke føde endnu... da der er lidt over en måned til termin... men kom sådan til at tænke på hvordan optakten mon var?

D. 5 oktober om morgenen var det hele som det plejede var ved mit sidste jm besøg, havde en meget meget lille tegnblødning inden jeg tog afsted også, men det var også det og ved lægen til bs måling fordi jeg havde sukker i urinen. Om aftenen fik vi besøg af min mor og søster og jeg havde lavet aftensmad til os og kunne godt mærke min mave hang mere altså trykkede ned mod gulvet, det føltes hvert fald underligt. Ved ca. 00 tiden vågnede jeg med veer de gjorde hvert fald nas og blev ved med at tage til, han er så født d. 6 oktober kl. 10.34, ude efter 4 min pressen og råben og skrigen. så det er hurtigt 

Anmeld

26. juni 2012

pemiro

Kay skriver:

oki hvor tidligt startede det hele? for det lydder som længe før fødslen??

De kraftige plukkeveer var fra ca 38+, og dagene op til fødslen blev de mere og mere kraftige, som en kraftig mens.
Veerne blev regelmæssige om middagen og jeg oliver var ude kl 1.43 om natten
Vandet gik kl 23 ca.

Anmeld

26. juni 2012

Angelspot

Kay skriver:

I tiden op til havde jeg mange plukveer, men ellers mærkede jeg ikke så meget til det. Min bækkenløsning var heller ikke værre eller bedre. Fik akupunktur onsdag hvor jeg gik i fødsel om natten, det var pudsigt for vi havde lige snakket om der var en forbindelse mellem de to hvor jordmoderen havde sagt nej

Og jeg vågnede om natten da jeg følte at jeg skulle på toilet. Jeg havde været syg i en hel uge med influenza og troede jeg også skulle til at have omgangssyge. Det var først da jeg havde været på toilettet to gange uden resultat at det gik op for mig at det nok var fordi jeg havde veer. Og så kom han, min lille bassemand <3

Anmeld

26. juni 2012

Kay

MortilCilas skriver:

Jeg havde det godt nok, havde slet ikke set det komme at fødslen skulle gå i gang

oki det er utrolig hvor stor forskel der er

Anmeld

26. juni 2012

Kay

Noahmor skriver:

Slet ingenting.  Troede faktisk til at starte med at jeg måske bare havde tisset bukserne, fordi jeg hostede. 

Vandet gik 38+0 og han blev født næste formiddag. 

Så er ikke sikkert at du mærker noget. 

nej det kan jeg godt se... det er utroligt hvor forskelligt det er...

Anmeld

26. juni 2012

Kay

onlyme skriver:

Da jeg lagde mig til at sove anede jeg intet,.!
´Jeg vågnede så med 15 min mellemrum fra kl 4 til 7 med en del smerter i maven, lidt som mavepine bare en smule værer,.! Gik på wc hver kvarter (når jeg vågnede),. Først kl 7 gik det op for mig det sku egentlig nok var veer, så jeg stod op og begyndte da at få reglmæssige veer,.!
Så kom lidt som et chok, var intet optakt, startede bare kl 4

oki hvor langt var du henne??

Anmeld

26. juni 2012

morethanperfect

Kay skriver:

Jeg havde INTET mærket da mit vand gik kl. 22.46 ...

Mine veer kom så heller ikke , blev sat i gang dagen efter

Anmeld

26. juni 2012

Kay

MorDk skriver:

I cirka 14 dage op til fødsel fik jeg sådan nogle kraftige JAG op i skeden! Virkelig ubehageligt! Og jeg var meget træt og havde svært ved at finde ro i kroppen. 1 uge op til var jeg meget på toilettet og "tømme ud" og min aff. var tyndere end normalt!

Jeg lavede hovedrengrøring hele dagen inden... samt havde sex med min mand om aften... DAGEN efter fødte jeg!

oki så du var en af dem med lang optakt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.