Hjælp det er meget vigtigt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Der er altid en risiko/chance, når man har sex uden at bruge beskyttelse.

Hvis din cyklus allerede er normaliseret efter et par uger, og du har haft normal ægløsning, så burde en test give det korrekte svar nu.

Din læge siger, at der stadig kan være en lille chance, fordi der er mulighed for, at du har haft ægløsning langt senere (og dermed har en længere cyklus, end du tror, og dermed er du heller ikke så langt henne, hvis du skulle være gravid).

HCG dannes, når graviditeten skabes, og det er HCG, der giver dig en positiv teststreg på en graviditetstest.

Jeg hælder dog til, at du ikke er gravid, men at din cyklus lige skal normaliseres efter p-pillestop, men hvem ved?

Noget andet er:

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke tager p-piller, hvis det ikke er en ønsket graviditet??  

hmm nå ja okay. jeg skrev også mest for at hører om der er nogle der har testet positiv lang tid efter. havd skyldes at hende den anden der har skrevet til mig først testede positiv efter 14 dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Anonym trådstarter

MGN~NGM<3 skriver:

Ja det er da lidt underligt at smide pillerne hvis ikke man ønsker graviditet!

Altså det der er at min læge ville have mig til at stoppe med p-pillerne så det gjorde jeg så mig og min kæreste beskyttede os men der var gået hul på engang af havd jeg ved. måske flere det ved jeg sku ikk

Anmeld

26. juni 2012

Rockertand

Anonym skriver:

hmm nå ja okay. jeg skrev også mest for at hører om der er nogle der har testet positiv lang tid efter. havd skyldes at hende den anden der har skrevet til mig først testede positiv efter 14 dage?

Det er svært at vide (det kan hun nok bedst selv svare på), men der er da forskellige valgmuligheder:

- cykluslængden ændrer sig pludseligt, så man tester for tidligt i forhold til ægløsningen (det der HCG-tal er så ikke højt nok).

- nogle få (og det er meget mere sjældent, end du kan læse dig til herinde) danner HCG i langsommere tempo, men det er mere sandsynligt, at man har haft ægløsning senere og dermed ikke er så langt i graviditeten.

- nogle tester med teste, der først måler fra 50 mIU, hvorimod de fleste tester med 25 mIU, dermed er der nogle, der først kan teste positivt 3-4 dage senere.

- nogle TØR simpelthen ikke teste, før de er gået meget over (og dermed kan de kun sige, at de testede positivt 2 uger over tid).

- nogle VIL først teste, når de er gået nogle dage over, da de ellers er bange for at opdage en biokemisk graviditet (en spirende graviditet, der ikke blev til noget og udstødes som menstruation).

Der er ikke andet for, end at du bliver ved med at teste med nogle dages mellemrum, indtil din menstruation dukker op eller du får en positiv test - og sørg nu for at beskytte jer indtil da, det vil være rigtigt tragisk, hvis du bliver gravid, og I ikke er enige om en graviditet, der er stor risiko for, at forholdet går i stykker, og du ender som enlig mor - det er der ikke nogen, der ønsker sig, og det er bestemt ikke en dans på roser.

Anmeld

26. juni 2012

2babygirls

Loa skriver:

Tja tjo, det syntes jeg da lidt. Så mange symptomer.

Men jeg sammenligner det jo også bare med mig selv, som ingen havde overhovedet.

Men jeg tror også det lidt kommer an på om du ønsker en graviditet eller ej.
Syntes jeg læser om mange herinde, hvis krop spiller dem et puds med hensyn til symptomer, fordi de virkelig inderligt ønsker en graviditet.

Men det er lidt svært ud fra dit indlæg at læse om du ønsker en graviditet eller ej....

Vil sige at på min forventede mens da væltede kvalmen og maveømhed ind over mig.
Så man kan godt blive overrendt at symptomer ;-)
og nu er jeg jo 9 uger henne.

Anmeld

26. juni 2012

Loa

Tina&Martin skriver:

Vil sige at på min forventede mens da væltede kvalmen og maveømhed ind over mig.
Så man kan godt blive overrendt at symptomer ;-)
og nu er jeg jo 9 uger henne.

Det er nok bare fordi jeg slet ikke selv havde noget symp.

Men det undrer mig så bare i det hele taget hun undgår at svare på spg. om hvorfor hun stopper med pillerne og så derefter skriver at det ikke er en ønsket graviditet hvis det er aktuelt....

(Okay læser så lige hun skriver lægen har bedt hende stoppe med pillerne, hvilket bare virker mindst lige så mærkeligt......)

Anmeld

26. juni 2012

2babygirls

Loa skriver:

Det er nok bare fordi jeg slet ikke selv havde noget symp.

Men det undrer mig så bare i det hele taget hun undgår at svare på spg. om hvorfor hun stopper med pillerne og så derefter skriver at det ikke er en ønsket graviditet hvis det er aktuelt....

(Okay læser så lige hun skriver lægen har bedt hende stoppe med pillerne, hvilket bare virker mindst lige så mærkeligt......)

Ved Madeleine havde jeg også kun lidt øget træthed og minmalt kvalme i 3 uger da jeg var lidt længere henne.
Men denne her gang er det vildt med symptomer, og mit immun forsvar er total nede

Ja, det virker mystisk at skulle stoppe med en prævention der har fungeret i 4 år

Anmeld

26. juni 2012

Loa

Tina&Martin skriver:

Ved Madeleine havde jeg også kun lidt øget træthed og minmalt kvalme i 3 uger da jeg var lidt længere henne.
Men denne her gang er det vildt med symptomer, og mit immun forsvar er total nede

Ja, det virker mystisk at skulle stoppe med en prævention der har fungeret i 4 år

Øv øv

Men det er bare skide svært at sætte sig ind i noget man ikke har oplevet selv....

(Og ærligt læste jeg det i første omgang som om hun kun var en uge eller lign henne, det var det jeg baserede mit første svar på, hvor jeg lige tænkte WHAT?)

Anmeld

26. juni 2012

2babygirls

Loa skriver:

Øv øv

Men det er bare skide svært at sætte sig ind i noget man ikke har oplevet selv....

(Og ærligt læste jeg det i første omgang som om hun kun var en uge eller lign henne, det var det jeg baserede mit første svar på, hvor jeg lige tænkte WHAT?)

Ja den "fejl" laver jeg også tit når folk skriver deres barn stadig får flaske som 18 mdrs, fordi Madeleine droppede den som 6 mdrs
og ting i den stil...

Sidespring.... hvad holder jer tilbage??? jeg har jo stadig intet job, så Martin trækker læsset her..hehe... fedte fedte

Anmeld

26. juni 2012

DitteFisk

Jeg smed spiralen for snart en måned siden, og skulle have mens nogle dage efter (ved godt det ikke helt er det samme) men den udeblev i 8! dage.. og jeg testede hveranden dag næsten.. Så jeg tror simpelthen bare din cyklus lige skal finde ro igen så ro på. Men man kan self aldrig vide..

Anmeld

26. juni 2012

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Det var min læge der sagde at jeg skulle stoppe med p-pillerne fordi jeg skulle skifte til nogle andre piller men jeg skulle først have en måned hvorj eg ikk tog noget, så mig og min kæreste brugte kondom. Men jeg ved ihvertfald at det har sprunget en gang. så på den måde er det ik ken ønsket graviditet. men hvis jeg er gravid vil jeg være meget glad alligevel og beholde det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.