Barnevogn - hvornår skal den hjem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Princesspigen

Månsson skriver:

Der er da ingen der siger man ska ha en barnevogn, har i hvert fald ikke læst den lov

huset vi skal bo i ligger lidt på landet så så længe vi ikke har råd til 2 biler er min eneste mulighed for at komme omkring når jeg går alene på barsel, bussen og det er lidt svært at tage på bus tur med den lille uden en barnevogn..

derfor den så er lidt vigtig, kan jo hverken handle eller noget så..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

mortilnoahogmelina

Vi bestilte vores og dom stod klar i butikken .
Jeg havde termin 31/12 og jeg fik så min mor til at hente den d 23/12 så jeg var sikker på den var hjemme hvis nu jeg fødte hen over julen .
Jeg fødte 30 december og mor havde den med da hun kom og så Noah d 30..
Jeg synes det var rart den var hjemme , fordi så kunne man altid gå en tur os selvom manden havde barsel her i de 2 uger efter fødslen .

Anmeld

26. juni 2012

L&V

Princesspigen skriver:

huset vi skal bo i ligger lidt på landet så så længe vi ikke har råd til 2 biler er min eneste mulighed for at komme omkring når jeg går alene på barsel, bussen og det er lidt svært at tage på bus tur med den lille uden en barnevogn..

derfor den så er lidt vigtig, kan jo hverken handle eller noget så..

Kan sagtens følge dig det var mere at det sku de da ik blande sig i..

Anmeld

26. juni 2012

Rockertand

Princesspigen skriver:

jeg regner ikke med vores barnevogn skal med på sygehuset da vi skal i bil hjem der fra..  

sejt jeg troede genneralt ikke mændene måtte overnatte der oppe..  men kan se på flere i tråden at jeg tager fejl

Vi skulle også hjem i bil, men der var trods alt et stykke vej ned til parkeringspladsen, så det var rart at have noget aflægningsplads under barnevognen til tasker, når man nu havde masser af blomster, vi skulle slæbe på (nå ja, og så den stolte far, der gerne ville trille den første tur med sin nyfødte i en ny barnevogn, så det skulle han selvfølgelig have lov til). 

Anmeld

26. juni 2012

Princesspigen

Mortil2tiloktober skriver:

Vi bestilte vores og dom stod klar i butikken .
Jeg havde termin 31/12 og jeg fik så min mor til at hente den d 23/12 så jeg var sikker på den var hjemme hvis nu jeg fødte hen over julen .
Jeg fødte 30 december og mor havde den med da hun kom og så Noah d 30..
Jeg synes det var rart den var hjemme , fordi så kunne man altid gå en tur os selvom manden havde barsel her i de 2 uger efter fødslen .

okay, ja det skal selvfølgelig med i overvejelserne..

men tråden er os mest for at se om det er nødvendigt at have den hjemme 1-2 måneder før jeg føder som min mor gerne vil have jeg har..

for kæresten kan hente den så snart jeg har født jo..

Anmeld

26. juni 2012

Princesspigen

Månsson skriver:

Kan sagtens følge dig det var mere at det sku de da ik blande sig i..

lige precis.. det har de bare meget svært ved at forstå..

og min mor som aldrig har interesseret sig for mit liv er lige pludselig helt vildt interesseret i alt hvad jeg gør siger osv.. KUN pga jeg er gravid..

det irriterer mig lidt for når den lille bliver ældre stopper interessen igen ved jeg..

Anmeld

26. juni 2012

Princesspigen

Rockertand skriver:

Vi skulle også hjem i bil, men der var trods alt et stykke vej ned til parkeringspladsen, så det var rart at have noget aflægningsplads under barnevognen til tasker, når man nu havde masser af blomster, vi skulle slæbe på (nå ja, og så den stolte far, der gerne ville trille den første tur med sin nyfødte i en ny barnevogn, så det skulle han selvfølgelig have lov til). 

hihi ja, de glæder de stolte fædre har må vi ikke tage fra dem..

vi mærker sparkene, vi holder dem først, vi ammer..  

Anmeld

26. juni 2012

mortilnoahogmelina

Princesspigen skriver:

rsysynsynesynesljejegså

okay, ja det skal selvfølgelig med i overvejelserne..

men tråden er os mest for at se om det er nødvendigt at have den hjemme 1-2 måneder før jeg føder som min mor gerne vil have jeg har..

for kæresten kan hente den så snart jeg har født jo..

DEt synes jeg så bestemt ikke der er nøgnm grund til .
hvis man er overtroisk siger man jo det bringer uheld .
og desuden skriver du selv i har mulighed for at hente den efter fødslen hvorfor så ikke bare lade den stå i butikken der er den beskyttet af sol lys osv.

Anmeld

26. juni 2012

Bellas Mor

Princesspigen skriver:

hejsa der ude..

jeg skal føde den 12 oktober og skal til at ud og kikke på barnevogn..

min plan er lidt at finde en og få "lagt" til side eller forud bistille den eller hvad det hedder..

men hvornår SKAL jeg have den hjemme ?

som planen er lige nu holder kæresten 2 ugers barsel sammen med mig efter fødslen og hvis det bliver sådan skal vi i reliateten ikke bruge barnevognen de 2 uger.. vi har vugge og trammeseng.. så baby´s soveplads er ikke et problem.. der ud over kommer der jo noget kravlegård, tæpper osv den lille ellers kan ligge i tæt på os..

så ja hvornår er det vigtigt at barnevognen er hjemme ? ? ? hvad er jeres erfaring..

er første gangs gravid så sansynligheden for at gå over tid er der jo.. (ved godt man os kan føde før tid alligevel..)

Hejsa

Først og fremmest, TILLYKKE - det er skønt med alle de oktober-børn. Er selv sat til 7. oktober

Nå, men ved vores første barn, havde vi købt en barnevogn i ØnskeBørn, de tilbød at have den stående til vi fik brug for den, men mine forældre tog den med hjem.

Da jeg havde født, var min datter og jeg indlagt i 5 dage, så den dag vi kom hjem fra sygehuset, var alle bedsteforældre på "hjemme-besøg", til en kop kaffe og baby-hygge. Dér havde mine forældre barnevognen med, samlet og gjort klar, med både nyvasket sengetøj og legetøj til prinsessen.

Det var super dejligt, og nemt for os nybagte forældre.

Måske du kunne spørge dine forældre eller svigerforældre om det samme?? Det kostede kun en kop kaffe og et besøg på 15 min

Held og lykke med det hele

Knus herfra

Anmeld

26. juni 2012

L&V

Princesspigen skriver:

lige precis.. det har de bare meget svært ved at forstå..

og min mor som aldrig har interesseret sig for mit liv er lige pludselig helt vildt interesseret i alt hvad jeg gør siger osv.. KUN pga jeg er gravid..

det irriterer mig lidt for når den lille bliver ældre stopper interessen igen ved jeg..

Det kan hun godt nok ikke være bekendt, lad os håbe hun bliver så forelsket i det lille menneske at hun bare er der fra nu af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.