Jeg er student!!! (studenter prale tråden )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Kamulla

Dinna88 skriver:

Stort tillykke!
jeg blev student sidste år - STX - og der overvejede jeg den sorte hue af den årsag, at det er den originale, så at sige. Jeg valgte dog den røde fordi jeg fik en del kritik for at ville have den sorte. Der blev set skævt på det fordi den, på mit gym var, egentlig var til dem med 5 A-niveau fag. Hvilket for mig er komplet ligegyldigt Men jeg endte jo så med den røde. Og "reglerne på skolerne" er jo ligegyldigt - det er eleven selv der bestiller, betaler og henterh huen jo; skolen har INTET med det at gøre

syntes bare den sorte var federe... også at det er den oprindelige hue hehe.. jeg skal også altid gå imod mængden.. men puha man bliver liiiidt træt af at forklare om og om igen om hvad den sorte hue står for  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Pige2009

Dinna88 skriver:

Der er altså ingen ordninger - man bestemmer selv som elev, men nogle skoler har måske visse traditioner 

Jo alle gymnasier kører jo efter en studieordning, som skal følges og der er visse krav, men da jeg gik i gymnasiet så strukturen helt anderledes ud

Anmeld

27. juni 2012

Kamulla

Baagøe skriver:

Jo alle gymnasier kører jo efter en studieordning, som skal følges og der er visse krav, men da jeg gik i gymnasiet så strukturen helt anderledes ud

er ikke helt med på hvad i snakker om

Anmeld

27. juni 2012

Pige2009

Kamulla skriver:

er ikke helt med på hvad i snakker om

Jo altså, da jeg gik i gymnasiet var det sproglig og matematisk linje. Nu er strukturen lavet helt om, så man ikke længere deler op således

Anmeld

27. juni 2012

Kamulla

Baagøe skriver:

Jo altså, da jeg gik i gymnasiet var det sproglig og matematisk linje. Nu er strukturen lavet helt om, så man ikke længere deler op således

nårh.. ja det er korrekt.. 

sådan har det altid været engang...   kan huske det var sådan dengang jeg startede hhx...  

Anmeld

27. juni 2012

Pige2009

Kamulla skriver:

nårh.. ja det er korrekt.. 

sådan har det altid været engang...   kan huske det var sådan dengang jeg startede hhx...  

Ja, det blev lavet om omkring 2004

Anmeld

28. juni 2012

Dinna88

Kamulla skriver:

syntes bare den sorte var federe... også at det er den oprindelige hue hehe.. jeg skal også altid gå imod mængden.. men puha man bliver liiiidt træt af at forklare om og om igen om hvad den sorte hue står for  

Jeg gad nemlig ikke bruge tid og kræfter på at "forsvare" mig valg - derfor endte jeg "bare" med den røde

Anmeld

28. juni 2012

Dinna88

Baagøe skriver:

den vil jeg gerne læse om - link?
Jeg kender ikke til een eneste skole, hvor andre end eleven selv har noget med huen at gøre.  
Firmaet kommer og forklarer om deres produkter og måler hovederne. Så laver man en bestilling, man betaler varen, de sender HELE baduljen på een gang og så henter man sin hue + hvad man ellers har bestilt. Jeg kunne skam have købt en blå hue hvis jeg ville! 

Anmeld

28. juni 2012

Dinna88

Baagøe skriver:

Og derudover delte vi stadig op på den måde, der er bare flere linjer i dag. Jeg kommer fra en sproglig linje!  Og det var så fordi jeg havde dansk, engelsk og spansk A  Min veninde kom fra en samfundsfaglig linje, fordi hun i stedet for det sidste A fag i sprog havde Samf A

Klasserne er delt op efter dem. Og så, på mit gym, var der een blandet klasse, og det var min. Vi var både samfundsfaglige, musikere og sproglige, så vi havde en del timer med andre hold også. De musikalske kunne så, nu vi er inde på huerne, få et G-nøgle på huen foran 

Anmeld

28. juni 2012

Pige2009

Dinna88 skriver:

den vil jeg gerne læse om - link?
Jeg kender ikke til een eneste skole, hvor andre end eleven selv har noget med huen at gøre.  
Firmaet kommer og forklarer om deres produkter og måler hovederne. Så laver man en bestilling, man betaler varen, de sender HELE baduljen på een gang og så henter man sin hue + hvad man ellers har bestilt. Jeg kunne skam have købt en blå hue hvis jeg ville! 

Øøhhh. Jeg tror vi taler forbi hinanden jeg taler om studieordning ift. Undervisningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.