Jeg er student!!! (studenter prale tråden )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

pemiro

Kamulla skriver:

Så laver jeg en tråd for studenterne (nægter at tro jeg er den eneste )

blev student idag, men et 7 tal i Filosofi... havde VIRKELIG ikke troet at jeg kunne bestå denne eksamen.. det var den værste af dem alle.. og så fik jeg sku 7 en lettelse...

Sønnen kom og gav mig huen på, og overleverede en flot tegning, og så var min mor + 2 veninder dukket op med asti og smukke blomster 

Mange mange gange tillykke, uh det føles godt, gør det ikke?

Jeg vil også være med til at prale
Blev student igår med et 10tal i ks (historie, samfundsfag og religion) om mellemøsten - jeg satsede bare på fire, så jeg gik helt i chok da de sagde 10
Jeg er så stolt af mig selv, fordi min lille søn kom til verden for 11 dage siden, så der har været rigeligt at se til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Stort tillykke med det

Anmeld

26. juni 2012

Kamulla

pemiro skriver:

Mange mange gange tillykke, uh det føles godt, gør det ikke?

Jeg vil også være med til at prale
Blev student igår med et 10tal i ks (historie, samfundsfag og religion) om mellemøsten - jeg satsede bare på fire, så jeg gik helt i chok da de sagde 10
Jeg er så stolt af mig selv, fordi min lille søn kom til verden for 11 dage siden, så der har været rigeligt at se til

det føltes SKØØØNTTTT... og stort tillykke med dit flotte 10 tal.. især som nybagt mor.. det sku imponerende 

Anmeld

26. juni 2012

Kamulla

AnnaKJ skriver:

Idag hedder det 5 fag på A-niveau eller til den klassisk sproglige, Latin A og Græsk A
Har en veninde der fik den sidste år, da hun havde gennemført 5 fag på A-niveau

nej det gør det altså ikke det hedder stadig 3 + man har gennemsnit over landsgennemsnittet... ihvertfald på HF

men i virkeligheden er det bare den første hue jeg har valgt at føre frem den originale studenter hue var sort, og den blev først hvid for mænd (1880) og kvinder (1930) .. der er ingen rigtig udskreven regl om den mere, end alle kan vælge den, men der ligger nogle skjulte regler hos nogle skoler men der er ingen nedskrevet om den så bær nu min med stolthed

Anmeld

26. juni 2012

Karo

Stort tillykke med huen

Hilsen Katja- der pludselig føler sig frygtelig gammel.

Anmeld

26. juni 2012

Kamulla

Karo skriver:

Stort tillykke med huen

Hilsen Katja- der pludselig føler sig frygtelig gammel.

hehe... eller bare mig der er langsom om gym-udd føler mig gammel når jeg mængler mig med alle de 17årige i centeret...

Anmeld

26. juni 2012

AnnaK89

Kamulla skriver:

nej det gør det altså ikke det hedder stadig 3 + man har gennemsnit over landsgennemsnittet... ihvertfald på HF

men i virkeligheden er det bare den første hue jeg har valgt at føre frem den originale studenter hue var sort, og den blev først hvid for mænd (1880) og kvinder (1930) .. der er ingen rigtig udskreven regl om den mere, end alle kan vælge den, men der ligger nogle skjulte regler hos nogle skoler men der er ingen nedskrevet om den så bær nu min med stolthed

Det var da trist du ser det som et "angreb" på dine evner, for det er overhovedet ikke det jeg snakker om. Nu aner jeg ikke noget om hvor mange fag du selv har haft på A-niveau, så jeg kan jo af gode grunde ikke stille spørgsmålstegn og har ikke nogen grund til at tro at du ikke skulle bære din med stolthed.

Jeg har bare selv forhørt mig omkring det og der blev sagt 5 fag. Og derfor viderebragte jeg bare en information jeg går ud fra er rigtig når den kommer fra en der ved noget om det.

Anmeld

26. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Så laver jeg en tråd for studenterne (nægter at tro jeg er den eneste )

blev student idag, men et 7 tal i Filosofi... havde VIRKELIG ikke troet at jeg kunne bestå denne eksamen.. det var den værste af dem alle.. og så fik jeg sku 7 en lettelse...

Sønnen kom og gav mig huen på, og overleverede en flot tegning, og så var min mor + 2 veninder dukket op med asti og smukke blomster 

Stort tillykke! Hvor dejligt!! Har stadig min hue i vente. Måske bliver det min tur en dag. Held og lykke med de videre planer. Skønne fotos i øvrigt.  Godt gået! 

Anmeld

26. juni 2012

pemiro

Kamulla skriver:

det føltes SKØØØNTTTT... og stort tillykke med dit flotte 10 tal.. især som nybagt mor.. det sku imponerende 

Det er nemlig bare så skøøøøøønt endelig at have fået huen
To års kamp er slut - jubiiiiii

Anmeld

26. juni 2012

Kamulla

AnnaKJ skriver:

Det var da trist du ser det som et "angreb" på dine evner, for det er overhovedet ikke det jeg snakker om. Nu aner jeg ikke noget om hvor mange fag du selv har haft på A-niveau, så jeg kan jo af gode grunde ikke stille spørgsmålstegn og har ikke nogen grund til at tro at du ikke skulle bære din med stolthed.

Jeg har bare selv forhørt mig omkring det og der blev sagt 5 fag. Og derfor viderebragte jeg bare en information jeg går ud fra er rigtig når den kommer fra en der ved noget om det.

jeg tager det skam ikke som et angreb.. men hvis du søger om regler om den sorte studenterhue finder du svar.. har bare fået afvide at jeg ikke har "ret" til den hue, og den har jeg da mere end ret til.. for de eneste der laver de regler om huen er studenter selv

hapset fra nyhederne.tv2.dk

Den sorte studenterhue blev indført i Danmark i 1850 som den første studenterhue. I dag er den mere sjælden, men alle kan bestille den. Dog har traditionen lydt at det var klassisksproglige studenter med latin og græsk, der fik sort hue. I dag fører flere gymnasier en tradition, hvor studenter med mange fag på A-niveau får en sort hue på hovedet.

Jeg gik på VUC, der hed reglen at man skulle have over landsgennemsnittet eller 3 A fag jeg opfylder begge.. så det er bare det jeg forklarer angriber bestemt ikke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.