Ferie hos bedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Zelinasmor

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg ville ikke gøre det hvis vi snakker om 3-4 dage.. Max 1 overnatning når hun ikke er ældre...

Hvorfor kun 1 overnatning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

foto på lærred

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en mulighed, men ellers: Kan du ikke tage med til dig mor? Så kan du jo evt. tage lidt ud i løbet af dagen så mor har lidt alene tid med den lille. Du kan tage en biffetur, ud og shoppe osv. På den måde har du også lidt "fri" men samtidig kan du være hos din datter.

Anmeld

24. juni 2012

Carl-Emil's mor

xoxotasha skriver:

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

ved godt der med garanti er nogen der vil nævne Lola  ( jeg er IKKE FAN ) MEN jeg mener altså godt at hun kan sove ude

vil mene 1-2 er mere passende med hendes alder og når man tænker på at hun før har prøvet at sove uden dig

dernæst kæmpe  for at du har prøvet at sove UDEN hende selvom hun ikke er så gammel - det har jeg også med min søn, 1 gang pr mdr sover vi ved mormor og han sover inde hos hende så jeg kan få lidt ekstra søvn og INGEN af os har taget skade af det tværtimod

Jeg tror som oftest det er os forældre der problematisere tingende

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

MorDk skriver:

Max 1 overnatning når hun ikke er større.

Det anbefales også... at så små børn ikke kan undværre sin primær omsorgsforældre så længe. 1 døgn pr. år (altså 1 år = 1 døgn 2 år = 2døgn osv.) Men det er selvfølgelig en vurdering... og hvad man selv ønsker at gøre...

Min søn er 21 mdr. og har overnattet hos sin mormor 1 gang. Og de er endna tætte. Jeg sys stadig han er for lille til fx. flere overnatninger.

Tak for svar  Jeg vil overveje det lidt mere. De kan jo også altid kontakte mig hvis hun bliver "anderledes" og rigtig pylret. Så tager jeg selvfølgelig toget med det samme og henter hende.

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Maja_4000 skriver:

Forstår godt hvad du mener Hehe

Og jeg ville i hvert fald ikke kunne undvære Caroline så lang tid .. Jeg har ikke været væk fra hende i mere end 8 timer

Det forstår jeg godt at du synes det er.

Det ER hårdt at undvære dem. Men jeg har sjældent fri, da jeg er selv med hende det meste af tiden. Og synes bare at både hun og jeg skal kunne komme ud og opleve lidt noget andet end den sædvanlige hverdag

Anmeld

24. juni 2012

Mamalou

Jeg ville ikke sende min søn afsted fire dage, og han er 1 år. Selvom han tidligere er blevet passet, så synes jeg det er mange dage hos en mormor, han ikke ser ofte samt et sted hvor han ikke er kendt. Og så ville jeg slet ikke kunne undvære ham i hele fire dage - men det er jo en anden sag

Vh. Louise

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

foto på lærred skriver:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en mulighed, men ellers: Kan du ikke tage med til dig mor? Så kan du jo evt. tage lidt ud i løbet af dagen så mor har lidt alene tid med den lille. Du kan tage en biffetur, ud og shoppe osv. På den måde har du også lidt "fri" men samtidig kan du være hos din datter.

Det er hendes farmor  (Jeg er ikke sammen med hendes far mere) Jeg kender ingen i Århus da jeg selv bor i Esbjerg. Så det ville være lidt kedeligt at skulle tage i biffen osv selv

Anmeld

24. juni 2012

foto på lærred

xoxotasha skriver:

Det er hendes farmor  (Jeg er ikke sammen med hendes far mere) Jeg kender ingen i Århus da jeg selv bor i Esbjerg. Så det ville være lidt kedeligt at skulle tage i biffen osv selv

Sorry, havde læst det som mormor, så tænkte også dig og din mor kunne hygge lidt

Anmeld

24. juni 2012

Dittemor26

xoxotasha skriver:

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

Hej med dig

Det tror jeg ikke der sker noget ved. Hvis din mavefornemmelse er god så synes jeg bare du skal hoppe ud i det.

Bor selv i Esbjerg og både forældre og svigerforældre i Holstebro, så her kender vi godt problematikken. Viktor har tit (6-8) gange i løbet af hans 2,5år haft "forlænget" weekend hos farmor/farfar og bedstefar/mormor og han ELSKER det og der har aldrig været noget.

Gør hvad du føler er rigtigt

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Carl-Emil's mor skriver:

ved godt der med garanti er nogen der vil nævne Lola  ( jeg er IKKE FAN ) MEN jeg mener altså godt at hun kan sove ude

vil mene 1-2 er mere passende med hendes alder og når man tænker på at hun før har prøvet at sove uden dig

dernæst kæmpe  for at du har prøvet at sove UDEN hende selvom hun ikke er så gammel - det har jeg også med min søn, 1 gang pr mdr sover vi ved mormor og han sover inde hos hende så jeg kan få lidt ekstra søvn og INGEN af os har taget skade af det tværtimod

Jeg tror som oftest det er os forældre der problematisere tingende

Du har helt ret. Og jeg tror det ville være godt for min datter. Hun har virkelig NYDT det når hun har været hos sin farmor!  Har ALTID fået en super glad pige hjem igen. Så jeg er ikke i tvivl om at hun vil blive rigtig forkælet og hygget om.

Jeg ønsker bare heller ikke at folk skal pege fingre af mig eller tro at jeg er en dårlig mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.