Ferie hos bedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.965 visninger
58 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Zelinasmor

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

ledermus

xoxotasha skriver:

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

min søn er 15 måneder og har prøvet pasning hos hans morfar i 3 nætter. er jævnligt blevet passet af morfar med enkelte overnatninger siden han var 7 måneder og det er gået helt fint med det

men tror det er en vurderingssag udfra hvad man selv føler for ideen og udfra ens barn...Har man et sensitivt barn tror jeg det er en dårlig ide hvorimod har man et barn med masser af gå-på-mod eller hvad man skal kalde det og som ikke reagerer synderligt meget på at der sker mange forskellige ting jamen så tror jeg det er en god ide

Anmeld

24. juni 2012

Maja_4000

Caroline er 1½ år og har endnu ikke sovet ude , så jeg vil selvfølgelig synes at det er for lang tid

Vi følger Lola Jensens råd med 1 år = 1 overnatning , 2 år = 2 overnatninger osv.

Men hvis du kan undvære hende , og mormor har mod på det , så kan I da gøre ligesom I vil Det er jo jer der kender barnet , ikke os herinde (:

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

ledermus skriver:

min søn er 15 måneder og har prøvet pasning hos hans morfar i 3 nætter. er jævnligt blevet passet af morfar med enkelte overnatninger siden han var 7 måneder og det er gået helt fint med det

men tror det er en vurderingssag udfra hvad man selv føler for ideen og udfra ens barn...Har man et sensitivt barn tror jeg det er en dårlig ide hvorimod har man et barn med masser af gå-på-mod eller hvad man skal kalde det og som ikke reagerer synderligt meget på at der sker mange forskellige ting jamen så tror jeg det er en god ide

Min datter er vandt til "mange" mennesker da jeg tit har besøg.

Hun bliver ikke pylret når vi så er selv. Heller ikke når hun er blevet passet. Jeg vidste bare ikke om det var helt ude i hampen at lade sit barn være væk i 3-4 dage.  

Så ville lige høre jer andre. Tusind tak for dit svar

Anmeld

24. juni 2012

Fenja09

Vores datter er meget snart 10 måneder og jeg ville ikke sende hende på ferie i 4 dage, men har du det godt med det, så synes jeg bestemt ikke at der er noget galt med det. Man skal kun gøre det man føler for.

/Fenja

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Maja_4000 skriver:

Caroline er 1½ år og har endnu ikke sovet ude , så jeg vil selvfølgelig synes at det er for lang tid

Vi følger Lola Jensens råd med 1 år = 1 overnatning , 2 år = 2 overnatninger osv.

Men hvis du kan undvære hende , og mormor har mod på det , så kan I da gøre ligesom I vil Det er jo jer der kender barnet , ikke os herinde (:

Min datter nyder når andre giver hende sin fulde opmærksomhed. Der bliver hun jo rigtig forkælet. (Ikke at hun ikke gør det herhjemme) Men det er jo ikke det samme som hjemme ved mor.

Det er nok i virkeligheden MIG som vil få det svært med at undvære hende.

Anmeld

24. juni 2012

Mor-til-asta-09

xoxotasha skriver:

Hejsa

Hvad siger i?

Jeg ville ikke gøre det hvis vi snakker om 3-4 dage.. Max 1 overnatning når hun ikke er ældre...

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Fenja09 skriver:

Vores datter er meget snart 10 måneder og jeg ville ikke sende hende på ferie i 4 dage, men har du det godt med det, så synes jeg bestemt ikke at der er noget galt med det. Man skal kun gøre det man føler for.

/Fenja

Jeg synes måske også at det er lige lovlig længe. MEN det er også træls at skulle tage tog 3½ time frem og tilbage en dag og så skulle igennem det samme dagen efter f.eks.

Jeg vil selvfølgelig også gerne kunne nyde at have fri til at tage en tur i biografen med en veninde eller lign. Og det ville jeg nærmest ikke kunne nå hvis det kun skulle være en enkelt dag

Tak for dit svar

Anmeld

24. juni 2012

MorDk

Max 1 overnatning når hun ikke er større.

Det anbefales også... at så små børn ikke kan undværre sin primær omsorgsforældre så længe. 1 døgn pr. år (altså 1 år = 1 døgn 2 år = 2døgn osv.) Men det er selvfølgelig en vurdering... og hvad man selv ønsker at gøre...

Min søn er 21 mdr. og har overnattet hos sin mormor 1 gang. Og de er endna tætte. Jeg sys stadig han er for lille til fx. flere overnatninger.

Anmeld

24. juni 2012

Maja_4000

xoxotasha skriver:

Min datter nyder når andre giver hende sin fulde opmærksomhed. Der bliver hun jo rigtig forkælet. (Ikke at hun ikke gør det herhjemme) Men det er jo ikke det samme som hjemme ved mor.

Det er nok i virkeligheden MIG som vil få det svært med at undvære hende.

Forstår godt hvad du mener Hehe

Og jeg ville i hvert fald ikke kunne undvære Caroline så lang tid .. Jeg har ikke været væk fra hende i mere end 8 timer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.