Bliver jeg gravid nu ? :'( :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2012

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Mange tak!! 

Så lidt.

Så lige du skrev ang. minipiller og her er noget info.

Personligt er jeg mest til p-piller da jeg ind imellem godt kan glemme den nogle timer, på p-piller har du 12 timer at løbe på, og minipiller kun 3

Men here goes:

1. I hver pakke minipiller er der en brugsanvisning. Læs den grundigt, før du begynder at tage minipillerne
  2. Tag den første minipille på menstruationens første dag
  3. Tag herefter en minipille hver dag, også når du har blødning. Der skal altså ikke holdes pillefri dage
  4. Det er vigtigt, at du tager minipillen på samme tidspunkt hver dag for at opnå fuldstændig sikkerhed
  5. Hvis du tager minipillen mere end 3 timer senere end normalt kan du ikke regne med fuld beskyttelse i de næste 7 dage. Tag pillen alligevel, også selvom du skal tage to piller på samme dag. Brug anden prævention f.eks. kondom de næste 7 dage
  6. En ny type minipille indeholder mere gestagen, og hæmmer derved også ægløsningen. Derfor kan de som p-piller tages inden for et interval af 12 timer uden at sikkerheden svækkes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Og er der nogen derved noget om mini piller..

Hentede dem igår på apotek. Kan jeg bare begynde at tage en nu? Eller SKAL jeg vente til min mens kommer? Har ingen anelse om hvornår den sku komme 

Minipiller:

1. I hver pakke minipiller er der en brugsanvisning. Læs den grundigt, før du begynder at tage minipillerne
  3. Tag herefter en minipille hver dag, også når du har blødning. Der skal altså ikke holdes pillefri dage
  4. Det er vigtigt, at du tager minipillen på samme tidspunkt hver dag for at opnå fuldstændig sikkerhed
  5. Hvis du tager minipillen mere end 3 timer senere end normalt kan du ikke regne med fuld beskyttelse i de næste 7 dage. Tag pillen alligevel, også selvom du skal tage to piller på samme dag. Brug anden prævention f.eks. kondom de næste 7 dage
  6. En ny type minipille indeholder mere gestagen, og hæmmer derved også ægløsningen. Derfor kan de som p-piller tages inden for et interval af 12 timer uden at sikkerheden svækkes.

Anmeld

23. juni 2012

Muffin_girl

StephanieJ skriver:

Så lidt.

Så lige du skrev ang. minipiller og her er noget info.

Personligt er jeg mest til p-piller da jeg ind imellem godt kan glemme den nogle timer, på p-piller har du 12 timer at løbe på, og minipiller kun 3

Men here goes:

5. Hvis du tager minipillen mere end 3 timer senere end normalt kan du ikke regne med fuld beskyttelse i de næste 7 dage. Tag pillen alligevel, også selvom du skal tage to piller på samme dag. Brug anden prævention f.eks. kondom de næste 7 dage
  6. En ny type minipille indeholder mere gestagen, og hæmmer derved også ægløsningen. Derfor kan de som p-piller tages inden for et interval af 12 timer uden at sikkerheden svækkes.

Ej hvor sjovt.. Vi printede det samme  

Jeg får mini piller.. Og har bare en alarm hver dag.: Så man husker det, og har altid en ekstra pakke i tasken.. In case of emergency ..  

Anmeld

23. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Sådan er han desværre

Det er altså bare SÅ RESPEKTLØST !!!! 

Det er langt fra i orden !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Jeg bliver sku helt gal over det ... Altså hvor gamle er ?

Undskyld mig.. Det lyder ikke særlig voksent.. Og meget ufølsomt... 

Anmeld

23. juni 2012

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Ej hvor sjovt.. Vi printede det samme  

Jeg får mini piller.. Og har bare en alarm hver dag.: Så man husker det, og har altid en ekstra pakke i tasken.. In case of emergency ..  

Hehe ja - to sjæle én tanke 

Jeg duer ikke til det - har prøvet det, og det fungerede ikke for mig.

P-pillerne fungerer bedre for mig istedet, men der er vi jo så forskellige

Anmeld

23. juni 2012

Muffin_girl

StephanieJ skriver:

Hehe ja - to sjæle én tanke 

Jeg duer ikke til det - har prøvet det, og det fungerede ikke for mig.

P-pillerne fungerer bedre for mig istedet, men der er vi jo så forskellige

Ja er vi nemlig.. Men jeg har også en spiral.. Så mini pillerne har en bedre effekt på mig, pga en sygdom ..  

P-pillerne fungerede slet ikke længere efter 8 års brug... Det f*ckede helt op.. 
Men godt man har forskellige muligheder  

Anmeld

23. juni 2012

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Ja er vi nemlig.. Men jeg har også en spiral.. Så mini pillerne har en bedre effekt på mig, pga en sygdom ..  

P-pillerne fungerede slet ikke længere efter 8 års brug... Det f*ckede helt op.. 
Men godt man har forskellige muligheder  

Jeg har taget p-piller i 10 år nu, én gang har jeg været ovre på minipiller og én gang har p-pillerne ikke forhindret en graviditet - ellers har det virket fint for mig

Anmeld

23. juni 2012

Muffin_girl

StephanieJ skriver:

Jeg har taget p-piller i 10 år nu, én gang har jeg været ovre på minipiller og én gang har p-pillerne ikke forhindret en graviditet - ellers har det virket fint for mig

Så du blev gravid engang på p-piller?

Anmeld

23. juni 2012

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Så du blev gravid engang på p-piller?

Ja jeg gjorde

Anmeld

23. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Som overskriften siger, bliver jeg gravid nu? 

Min kæreste var selvfølgeli skide lige glad med mig og kom oppe i mig. Vi har lige fået en søn , 3 mdr fortidligt, har ligget på hospitalet i lidt over 2 måneder, og jeg vil ikke være gravid nu  

Ved selvfølgelig godt at det os er "min" skyld.. Men græder meget nu , fordi jeg bange for at blive gravid ... Ingen mulighed for at købe forbrydelse pille :-( 

Jeg undrer mig lidt, det lyder lidt som om du egentligt ikke rigtigt var med på sex? Undskyld hvis jeg overskrider nogen grænser hos dig, men jeg har bare en helt ufattelig skidt fornemmelse nede i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.