ulovlig hund eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

DKTiha

sys egentlig ikke det ligner en muskelhund... altså kæberne og hovedet kan jo på sin vis komme fra en rottweiler.. og sys han ligner en blanding af labrador og rottweiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Muhmi

Jeg synes altså virkelig at det ligner en boxer/labrador

Og en boxer er lovlig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juni 2012

BellaT

Amstaff er mit bud. Kig znico-amstaff.com. Kan ikke lige finde ud af at linke. Men der er et billede der ligner på en prik. Selv med de nuttede rynker i panden.

Anmeld

20. juni 2012

TeamRocket

Ligner noget sbt, lab og mastif blanding i mine øjne og den er helt lovlig.. Desværre kan den blive konfiskeret af policen bare for at LIGNE en ulovlig race så jeg ville holde den i 2 meter line og vænne den til mundkurv som reglen forskriver med muskelhunde. Men måske den vokser fra at ligne en ulovlig en når den bliver lidt større. Blandinger kan jo ende med at ligne hvad som helst- vores blanding ligner en schæfer- og det er hun absolut ikke hihi. Hvilke racer fik du oplyst der er i ?

Anmeld

20. juni 2012

grinny

Babymamma skriver:

Det kan man overhovedet ikke se.

Vores har samme problem, han dog mødt både far og mor til ham og de er ikke ulovlige men alle syntes at han ligner alt muligt han er ikke er - specielt en amstaff  Og det gør så ondt på mig, folk har desideret rådt efter os at jeg har en lorte hund.

Han er nemlig en blanding at rottweiler og fransk bulldog. Har endda spurgt dyrlægen hvad hun syntes fordi jeg syntes slet ikke at han ligner en amstaff - hun sagde at det kun hun overhovedet heller ikke se fordi at de er meget grovere i hovedet.

Mit bedste bud er at spørge din dyrlæge 

Forstår slet ikke hvordan folk kan få sig selv til at råbe efter andre pga. en hund? 

Til TS:

Det er meget svært at se især hvis det er en blanding. Min bror har en blanding mellem amstaff og labrador og den ligner rigtig meget en labrador på kroppen, halen og ørene, men brystkassen og kæben kan man se er amstaff.

Alle der møder den tror ikke på at der er amstaff i ham, både pga. hans krop men også hans sind 

Anmeld

20. juni 2012

Bebsen

Hvad race er moren?
Mit gæt er at det er en blanding af (Bull)mastiff og amstaff eller SBT.

Jeg har selv en skøn gammel tøs på 9 år, der er en blanding af amstaff og amerikansk bulldog og bullterrier. Fantastisk hund, hun er velopdragen, venlig overfor andre dyr - lige fra katte til fugle, hun har aldrig rørt mine papegøjer, til gengæld har den ene under en gåtur på hendes ryg bidt hende, min kat har kradset hende, hopper på hende hver gang hun bliver kaldt ind( surprice attack i bedste tegnefilms stil). God til børn - min søn elsker hende, og syns hun at han er for nærgående slikker hun ham i ansigtet, og så flytter han sig - ad ad! :-D

OPDRAGELSE OPDRAGELSE OPDRAGELSE skal der til hvis du har fået en muskelhund, men så har du også den bedste ven du kan forestille dig.

Anmeld

21. juni 2012

Miin'Baby'Mus

God aften

jeg har købt mig sådan en sød hvalp - og jeg var selv helt ude for at hente ham, og så hans mor! men faderen fik jeg aldrig mødt .. Sælgeren forklare den er lovlig - og jeg vælger stole på det, og han har lovet at skrive racen ned sådan så jeg ikke kommer i klemme når han skal til dyrlæge.

Men,men,? han vækker meget opmærksomhed når jeg lufter ture med ham? folk, kigger og spørg ind til havd det er for hund og hvad den hedder! jeres ærlige mening! ser denne hund her ulovlig ud????

Nu kommentere jeg lige igen, fandt nemlig et billede af vores da han var 10 uger.

Syntes da de ligner hinanden meget godt? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juni 2012

TeamRocket

B&J skriver:

jeg kan ikke lige helt se hvad den er blandet med... men jeg syntes du skal hoppe en tur til dyrlægen og få det af vide

Det er de færeste dyrelæger der ville kunne sige det. Man kan ikke se selve racerne i en blanding uanset hvor længe man har været dyrelæge. Man kan ta dna test og f.eks bevise dette er mor og far- men det kræver jo så en prøve fra mor og far også så det hjælper jo intet i denne sammenhæng

Anmeld

21. juni 2012

B&J

TeamRocket skriver:

Det er de færeste dyrelæger der ville kunne sige det. Man kan ikke se selve racerne i en blanding uanset hvor længe man har været dyrelæge. Man kan ta dna test og f.eks bevise dette er mor og far- men det kræver jo så en prøve fra mor og far også så det hjælper jo intet i denne sammenhæng

jamen nogle er rimelig gode til at se det og tit bedre ind os der ikke har så meget forstand på det eller en der har meget forstand på forskellige hunde evt

Anmeld

21. juni 2012

Savannah

Muhmi skriver:

Jeg synes altså virkelig at det ligner en boxer/labrador

Og en boxer er lovlig

Er meget enig! Sikke en lighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.