Sukker til en baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Vidunderligeunger

LR85 skriver:

Hvorfor skal et lille barn overhoved have sukker i mad og flasker??

ja det forstår jeg heller ikke. Jo, en enkelt gang hvis maven driller og det kan give ro. men ellers skal det da slet ikke i maden

Noget helt andet, hvorfor bruger folk hvid sukker og ikke rørsukker? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

EnGodMor

Happiness skriver:

Nu svarer jeg lige

Kamillete kan være allergifremkaldende. Så derfor er de fleste SP'er begyndt at fraråde det. Især til babyer/børn som er disponible for allergier. Jeg fik det meget som barn, og har stort det høfeber hele året! (gran/græs/birk/bynke....) Hvorimod min bror ikke fik det, og han har ingen allergier.

Det kan være et tilfælde, men jeg vil ikke give min søn kamillete, sådan som jeg har det. Især når jeg blev frarådet det.

Så til TS: Jeg ville lave sukkervand med ganske almindeligt hvidt sukker. Det har vi gjort, og fik det også anbefalet af vores SP. 

Men jeg ville ikke putte det i vand og grød, kun som "smertelindring" og for at berolige. Prøv med søde frugter i grøden. Det virkede her Og så blev vi bare ved med at tilbyde vandet, og pludselig drak han det De skal lige vende sig til at smage nyt.

Ellers pres lidt appeksin/citron saft i. Kan være det gør det mere spændende

Anmeld

19. juni 2012

EnGodMor

Sødmidler er mere `farligt`for kroppen, end alm sukker

Mange tror fx at hvis de drikker en cola light, så er de sunde og drikker ikke noget med sukker.... Men det er lige modsat, for en cola light er fyldt med sødstoffer/aspartam, som er skidt for kroppen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.