Sukker til en baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
KakaoDrik skriver:

På de varme dage kan lidt sukker i vandet logge ham til at indtage mere væske da han blev dårlig sidst det var varmt. Min veninde foreslg helseteen med acaibær da den har en naturlig sødlig smag,men.. han er jo en baby så det turde jeg ikke og tænkte at søddemiddel i kogt vand er bedre end acai og kamille te og alm hvidt sukker. jeg tog åbenbart fejl.. Godt det her forum findes 

Ok. Ja så er det bedre at søde vandet lidt end at han ingen væske får. Som de fleste herinde vil jeg også sige at alm. hvidt sukker er bedre end sødemiddel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

An&Jo

Du må endelig ikke give baby kunstigt sødemiddel som det du linker til..

Hold dig til rigtigt sukker, eventuelt rør sukker hvis du endelig skal give baby sådanne ting, men ellers så kold kamillethe som andre os skriver..

Jeg vil dog sige at jeg aldrig nogensinde har brugt nogen af delene, der har ikke været brug for det..

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

Kamulla skriver:

hvorfor i alverden må du ikke give Kamille the??? det må hun da komme med en grund til?

Jeg gav det, jeg fik det , min lillebror gjorde, mine veninder mm gav kamille the..

Blander mig lige

Tror at nogle sp´ere fraråder kamillete til småbørn pga risiko for allergi. Kamillete er jo en græsart og børn der er disponeret for f.eks pollenallergi frarådes at drikke det - af nogen eksperter. Der er dog ikke påvist noget der 100 % siger at teen kan fremprovokere det.

/Fenja

Anmeld

18. juni 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
skønneunger skriver:

sukker er langt sundere for dit barn end kunstigt sødemiddel!

Godt sagt! Jeg er enig her.

Anmeld

19. juni 2012

MorEllen

Happiness skriver:

Nu svarer jeg lige

Kamillete kan være allergifremkaldende. Så derfor er de fleste SP'er begyndt at fraråde det. Især til babyer/børn som er disponible for allergier. Jeg fik det meget som barn, og har stort det høfeber hele året! (gran/græs/birk/bynke....) Hvorimod min bror ikke fik det, og han har ingen allergier.

Det kan være et tilfælde, men jeg vil ikke give min søn kamillete, sådan som jeg har det. Især når jeg blev frarådet det.

Så til TS: Jeg ville lave sukkervand med ganske almindeligt hvidt sukker. Det har vi gjort, og fik det også anbefalet af vores SP. 

Men jeg ville ikke putte det i vand og grød, kun som "smertelindring" og for at berolige. Prøv med søde frugter i grøden. Det virkede her Og så blev vi bare ved med at tilbyde vandet, og pludselig drak han det De skal lige vende sig til at smage nyt.

Ellers pres lidt appeksin/citron saft i. Kan være det gør det mere spændende

Yes, det er nemlig rigtig Det er det jeg også har hørt, og fordi jeg selv har gresalergi har min datter fået meget lidt kamillete.
Og man kan ikke burge sukker-erstatning til babyer hvis man vil have en beroligende/smertelindrene effekt. Det er nemlig kun det vi kender som almindelig sukker der kan give den effekt, med blodglukosestigning osv.

Til TS: jeg tror dette sødemiddelet er guld for os voksne der skal spise mindre sukker. De helt små må gerne få almindelig sukker med kalorier. Og til grød og mos fungerer det godt at bruge frugt, kanel, vanilie osv til at give en sødlig smag

Anmeld

19. juni 2012

LLN

Kamulla skriver:

hvorfor i alverden må du ikke give Kamille the??? det må hun da komme med en grund til?

Jeg gav det, jeg fik det , min lillebror gjorde, mine veninder mm gav kamille the..

Min sp sagde for snart 7 år siden at man ikke måtte bruge kamille the da det kunne give allergi.

Anmeld

19. juni 2012

MorDk

Jeg vil råde dig til at bruge alm. sukker til at søde vandet, hvis det er nødvendigt. Jeg sys det er vigtig at man ikke putter sukker og andre sødemidler i grød mm. Man kan bruge sødmen fra frugt i stedet.

Du har ikke ødelagt din søns mave eller noget ved at du har givet ham kamilliete... men hvis du har fået råd fra SP om ikke at give kamillete så la være... Jeg gav min dreng en smule når han var forkølet. Ellers ikke.

Har aldrig anvendt sødemidler. Kun ren sukker i kogt vand får at lindre maveproblemer mm. ellers har jeg ikke givet noget.

Det sødemiddel du linker til er super godt til os voksne som er glad for kager og søde sager... Har prøvet det. Men bruger nu mest alm sukker...

Anmeld

19. juni 2012

LR85

Hvorfor skal et lille barn overhoved have sukker i mad og flasker??

Anmeld

19. juni 2012

morethanperfect

LR85 skriver:

Hvorfor skal et lille barn overhoved have sukker i mad og flasker??

Det tænkte jeg også lidt på .. 

Anmeld

19. juni 2012

Frk. Himmelblå

KakaoDrik skriver:

Jeg vil lige dele det her med jer  http://www.vaegtkonsulenterne.dk/pages/shop/item.asp?itemGuid=672240

Vi blev anbefalet at blande en teske sukker op med alm kogt vand og give det til babyen,men det her er da langt bedre end rigtigt sukker 

Det fås i superbest til 34 kr. Jeg bruger det til flasker og vil bruge det i næste måned hvor vi må begynde at lave mos 

Det med sukker i kogt vand er godt, hvis baby har lidt hård mave. Det SKAL dog være rigtigt sukker, du bruger, da det netop er sukkerets egenskaber, der giver virkningen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.