Sukker til en baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Kamulla

KakaoDrik skriver:

Nu er jeg forvirret.. Vores sp siger at han ikke må få kamille te men hun anbefaler sukkervand,og i siger det modsatte  Ville bare dele noget jeg mente var en god nyhed..

hvorfor i alverden må du ikke give Kamille the??? det må hun da komme med en grund til?

Jeg gav det, jeg fik det , min lillebror gjorde, mine veninder mm gav kamille the..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

KakaoDrik

Hvad gør vægtkonsulenternes sødemiddel ikke-okay-til-en-baby? 

Anmeld

18. juni 2012

skønneunger

KakaoDrik skriver:

Nu er jeg forvirret.. Vores sp siger at han ikke må få kamille te men hun anbefaler sukkervand,og i siger det modsatte  Ville bare dele noget jeg mente var en god nyhed..

Kan da godt forstå du er forvirret, der er lige så mange forskellige meninger som der er sundhedsplejersker, det er forholdsvis nyt det med at de siger kamile the ikke skulle være godt, men det har nu aldrig stoppet mig det har virket i nok flere hundrede år.

Men lige med hensyn til det kunstige sukker, så er det altså no go, der er så mange forskellige kemiske ting i sådan noget.

Så er sukker meget bedre, og skader ikke med den lille smule de skal have

Anmeld

18. juni 2012

Laura.

KakaoDrik skriver:

Vi har også fået atvide af vores SP at Te er No go, og istedet anbefalede hun kogt vang med lidt sukker i.. så det har vi gjort et par gange..

Anmeld

18. juni 2012

Happiness

Kamulla skriver:

hvorfor i alverden må du ikke give Kamille the??? det må hun da komme med en grund til?

Jeg gav det, jeg fik det , min lillebror gjorde, mine veninder mm gav kamille the..

Nu svarer jeg lige

Kamillete kan være allergifremkaldende. Så derfor er de fleste SP'er begyndt at fraråde det. Især til babyer/børn som er disponible for allergier. Jeg fik det meget som barn, og har stort det høfeber hele året! (gran/græs/birk/bynke....) Hvorimod min bror ikke fik det, og han har ingen allergier.

Det kan være et tilfælde, men jeg vil ikke give min søn kamillete, sådan som jeg har det. Især når jeg blev frarådet det.

Så til TS: Jeg ville lave sukkervand med ganske almindeligt hvidt sukker. Det har vi gjort, og fik det også anbefalet af vores SP. 

Men jeg ville ikke putte det i vand og grød, kun som "smertelindring" og for at berolige. Prøv med søde frugter i grøden. Det virkede her Og så blev vi bare ved med at tilbyde vandet, og pludselig drak han det De skal lige vende sig til at smage nyt.

Ellers pres lidt appeksin/citron saft i. Kan være det gør det mere spændende

Anmeld

18. juni 2012

KakaoDrik

Kamulla skriver:

Hun fortalte at der var noget i kamille som babyer ikke måtte få. Den dag hun fortalte det havde vi netop givet ham kamille så jeg havde så dårlig samvittighed og det har jeg så igen nu. kan hans mave ikke tåle mit nye sukker? 

Anmeld

18. juni 2012

Kamulla

KakaoDrik skriver:

Hun fortalte at der var noget i kamille som babyer ikke måtte få. Den dag hun fortalte det havde vi netop givet ham kamille så jeg havde så dårlig samvittighed og det har jeg så igen nu. kan hans mave ikke tåle mit nye sukker? 

nå okay... det med allergiske reaktioner har jeg ikke hørt, men så lad vær med at give Kamille the så vil jeg nøjes med alm sukker i vandet.. ikke sødemiddel.. slet slet ikke.. det kun noget vi voksne må få i ikke alt for store mængder

men til grøden vil jeg putte frugt i.. det gjorde jeg her.. kogte forskellige frugter sammen så det blev til grød og puttede i havregrød, hirsegrød mm.

Anmeld

18. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
KakaoDrik skriver:

Altså vores sp. sagde til os at vi kunne give vores datter en smule kamillete pga. uro. Hun havde kolik så hun skreg og skreg og kamilleteen var for at berolige lidt. Vi afprøvede det så ikke men det er en anden sag.

Men er det pga. din baby har uro eller???

Anmeld

18. juni 2012

KakaoDrik

Tak for jeres svar. Det er jeg glad for ha fået information omkring. Vil jo gerne gøre det rigtige..Bare jeg ikke har ødelagt hans mave så 

men sødemiddelet er stadig godt til jer der savner sukker men ikk må få det 

Anmeld

18. juni 2012

KakaoDrik

Omsorgsgiver skriver:

Altså vores sp. sagde til os at vi kunne give vores datter en smule kamillete pga. uro. Hun havde kolik så hun skreg og skreg og kamilleteen var for at berolige lidt. Vi afprøvede det så ikke men det er en anden sag.

Men er det pga. din baby har uro eller???

På de varme dage kan lidt sukker i vandet logge ham til at indtage mere væske da han blev dårlig sidst det var varmt. Min veninde foreslg helseteen med acaibær da den har en naturlig sødlig smag,men.. han er jo en baby så det turde jeg ikke og tænkte at søddemiddel i kogt vand er bedre end acai og kamille te og alm hvidt sukker. jeg tog åbenbart fejl.. Godt det her forum findes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.