Folinsyre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.652 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Lund18

Uhhh som tiden går, kan se en fantastisk sommer i møde og når sommeren er ved at være slut starter vi på PB !!!

Men inden vi når så langt har jeg brug for lidt hjælp..

Jeg har læst/hørt at det anbefales man tager folinsyre ca. 3 mrd. før planlagr graviditet men ville det ikke være nok at tage Livol Multi Total Gravid ?? Der er tilsat ekstra folinsyre nemlig...

Nogen der har nogen erfaring med dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

La´chrissen

Uhhh som tiden går, kan se en fantastisk sommer i møde og når sommeren er ved at være slut starter vi på PB !!!

Men inden vi når så langt har jeg brug for lidt hjælp..

Jeg har læst/hørt at det anbefales man tager folinsyre ca. 3 mrd. før planlagr graviditet men ville det ikke være nok at tage Livol Multi Total Gravid ?? Der er tilsat ekstra folinsyre nemlig...

Nogen der har nogen erfaring med dette??

Ej hvor dejligt for jer
Jo så længe der er 400 i dem så er det helt fint. De siger bare fra man prøver og så i graviditeten.
Det med de 3 måneder er det ikke ind i graviditeten du har læst??
Jeg har selv taget gravitamin siden August 2010. ( lidt det samme som livol, bare den fra apoteket) Jeg er stadig ikke gravid, men har prøvet siden april 2010.

Anmeld

16. juni 2012

La´chrissen

La´chrissen skriver:

Ej hvor dejligt for jer
Jo så længe der er 400 i dem så er det helt fint. De siger bare fra man prøver og så i graviditeten.
Jeg har selv taget gravitamin siden August 2010. ( lidt det samme som livol, bare den fra apoteket) Jeg er stadig ikke gravid, men har prøvet siden april 2010.

jeg ved ik lige hvorfor den har markeret et ord i teksten som et hyperlink, ikke noget jeg har gjort.

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

La´chrissen skriver:

Ej hvor dejligt for jer

Må man gerne tage det i så lang tid ? Og hvad er det nu for en uge man skal tage dem til (i graviditeten altså)?  

Anmeld

16. juni 2012

LilleChelle

Jeg tog gravitamin fra jeg smed p-pillerne. 

- Og de anbefaler det ekstra folinsyre til og med uge 12. 

Jeg tager dog stadig gravitamin, da jeg så er dækket ind med alle vitaminer. 

Anmeld

16. juni 2012

sofie85

Skal man både tage gravitamin og folinsyre? Der er jo folinsyre i gravitamin, burde det så ikke være nok eller skal man tage ekstra de første 12 uger?

Anmeld

16. juni 2012

La´chrissen

sofie85 skriver:

Skal man både tage gravitamin og folinsyre? Der er jo folinsyre i gravitamin, burde det så ikke være nok eller skal man tage ekstra de første 12 uger?

gravitamin er rigeligt

Anmeld

16. juni 2012

La´chrissen

AalborgPigen skriver:

Må man gerne tage det i så lang tid ? Og hvad er det nu for en uge man skal tage dem til (i graviditeten altså)?  

de anbefaler uge 12 men du må gerne tage gravitamin hele din graviditet og der er den mængde folin i.
Der sker ikke noget ved at tage det så lang tid som jeg har. Det er jo bare en vitamin pille

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

La´chrissen skriver:

de anbefaler uge 12 men du må gerne tage gravitamin hele din graviditet og der er den mængde folin i.
Der sker ikke noget ved at tage det så lang tid som jeg har. Det er jo bare en vitamin pille

Hvad hedder de sagde du ? Og kan du huske hvad de koster ?

Og tak for hjælpen

Anmeld

16. juni 2012

La´chrissen

AalborgPigen skriver:

Hvad hedder de sagde du ? Og kan du huske hvad de koster ?

Og tak for hjælpen

De hedder Gravitamin. Og koster vist omkring 150 og 200 sådan ca. Der er til 4 mdr. i en pakke. De kan vist også købes på nettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.