Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Altså umiddelbart har jeg ikke selv delebørn, men er selv skilsmissebarn og dermed delebarn...

Jeg må erkende at jeg ser det som positivt at eksen og faster kan sammen og ses på den måde det der så ikke er positivt er at de ikke har været åbne omkring det Hvilket jeg syntes er super ærgeligt, men har i spurgt ind til hvorfor de ikke har sagt det åbent til jer??
Derudover fornemmer jeg at din kæreste og hans eks ikke har det bedste forhold til hinanden og det har måske været et grimt brud... og der måske er mange følelser i klemme stadig...hvilket jeg syntes er synd for deres fælles datter for det jeg altid har været glad for er at mine forældre sagtens har kunne snakke sammen og byde hinanden indenfor til en kop kaffe ved afhentning og aflevering Har nemlig set hvor svært og ødelæggende det kan være for børnene når forældrene ikke kan sammen efter et brud Og det er ikke sjovt...

At i ikke ønsker at holde jul med eksen kan jeg dog godt følge men tror nu ikke det skader datteren 

Håber for pigens skyld at i får det til at fungere og får talt ud med både eks og faster... der må vel være en årsag til at de har gjort som de har...

Qnuz

TAK

Det er også (efterhånden som det er faldet lidt ned for os begge efter en del timer) gået op for i hvert fald mig at det nok er okay at de ses hvis de kan have det godt sammen så skal vi da ikke stå i vejen for det. Er selv skilsmisse barn og ja er nok bare nervøs for jeg oplevede det anede hvor jeg egentlig helst så mine forældre hver for sig fordi der nemlig sker det samme som der sker nu.. Hvis der er en der siger noget forkert så kan barnet mærke det på stedet og det kan jeg genkende fra da jeg selv var barn :s

Altså hver gang vi henter og aflevere så får vi lige en snak os 3 voksne meget afslappet i døren og datteren leger lidt imens hun venter på at vi skal gå eller at vi går afhængig af hvornår det er på dagen.. Men det her at de går bag om ryggen på os gør at vi ikke har den store lyst til at skulle have "hygge" snak næste gang vi skal hente datteren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor har han brugt energi på det? Det lyder altså, som om han er mere fokuseret på sine egne behov for at skille familien ad end på sin datters bedste. 

Kan ikke helt se det du siger. Datteren behøver da ikke tage skade bare fordi hun kun ser sine bedsteforældre på den ene side med den ene forældre og omvendt osv med alle familie medlemmer?

Anmeld

16. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fordi hun er manipulerende hver eneste gang vi har forsøgt på det. Hun prøver hele tiden at bilde ham ind at alt han gør er forkert og at alt hun gør er rigtigt og så kører hun konstant i deres gamle minder og alt sådan noget som om hun prøver at overbevise ham om at han kan nå at komme tilbage inden det er forsent (altså inden jeg bliver gravid)

Har du oplevet det, eller er det hans tolkning? Det lyder mærkeligt, at hun både rakker ham ned og prøver at lokke ham tilbage. 

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Har du oplevet det, eller er det hans tolkning? Det lyder mærkeligt, at hun både rakker ham ned og prøver at lokke ham tilbage. 

Har hørt hende en gang da jeg kom for at hente kæresten fordi han havde været på besøg derover det var et stykke tid inden at det holdte. Og resten har jeg fået afvide.

Anmeld

16. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Kan ikke helt se det du siger. Datteren behøver da ikke tage skade bare fordi hun kun ser sine bedsteforældre på den ene side med den ene forældre og omvendt osv med alle familie medlemmer?

Næ, men hun tager da helt bestemt heller ikke skade af, at begge familier - alle hendes nærmeste - kan være sammen, og derfor virker det underligt på mig, at han har arbejdet bevidst på at forhindre det. 

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Næ, men hun tager da helt bestemt heller ikke skade af, at begge familier - alle hendes nærmeste - kan være sammen, og derfor virker det underligt på mig, at han har arbejdet bevidst på at forhindre det. 

Som han siger det så er det datteren der har en stor familie men ham og eksen har hver deres egen familie og det eneste der holder dem "sammen" er at de har datteren. Og han vil have at datteren forstår det.

Anmeld

16. juni 2012

TNBC

Anonym skriver:

Har hørt hende en gang da jeg kom for at hente kæresten fordi han havde været på besøg derover det var et stykke tid inden at det holdte. Og resten har jeg fået afvide.

foerst forstaar jeg ikke hvorfor at han har gjort alt for at skille familierne... Hva FANDEN?? Man hoere om saa mange ekser der arbejder paa at have et godt forhold og saa goer han alt for at oedelaegge det. Hvis det var min bror der gjorde det, ville jeg blive sur. Den lille pige bliver offeret, fordi hendes far ikke ville se morens familie. eller lade hans familie se morens familie. har du spurgt ham hvorfor han gjorde det?
Og saa vil jeg lige sige, at du skal passe paa med kun at faa en side af historien omkring Eksen. Nogen kan goere et menneske til den onde ved loegne og saa er mennesket hadet af alle, uden at have gjort noget.

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

foerst forstaar jeg ikke hvorfor at han har gjort alt for at skille familierne... Hva FANDEN?? Man hoere om saa mange ekser der arbejder paa at have et godt forhold og saa goer han alt for at oedelaegge det. Hvis det var min bror der gjorde det, ville jeg blive sur. Den lille pige bliver offeret, fordi hendes far ikke ville se morens familie. eller lade hans familie se morens familie. har du spurgt ham hvorfor han gjorde det?
Og saa vil jeg lige sige, at du skal passe paa med kun at faa en side af historien omkring Eksen. Nogen kan goere et menneske til den onde ved loegne og saa er mennesket hadet af alle, uden at have gjort noget.

Han forsøger at få det til at fungere mellem de to men han syntes ikke at de to familier skal blandes sammen. Især fordi han så aldrig vil få lov til at komme videre hvis de skal ses er jeg ikke velkommen og jeg er en del af hans nye familie så det er ikke kun os der modarbejder.

Og hun har været nedladende overfor mig allerede inden jeg havde mødt hende og efter jeg mødte hende så skrev jeg med hende og snakkede med hende noget tid fordi jeg ville skabe et godt bånd til hende hvor jeg er blevet svinet til mange gange... Hun hakker ned over mig konstant selvom jeg gør mit bedste for at være så god ved hendes datter når hun er her. Og det er jeg hadet for. Så jeg ser ikke kun på det fra en side. Vi har forsøgt at komme på besøg og være sociale med moren og så hundsede hun bare rundt med min kæreste som ejede hun ham. Og viste overfor mig at "se jeg kan styre ham" derfor har vi ikke et godt forhold med hende.

Anmeld

16. juni 2012

TNBC

Anonym skriver:

Han forsøger at få det til at fungere mellem de to men han syntes ikke at de to familier skal blandes sammen. Især fordi han så aldrig vil få lov til at komme videre hvis de skal ses er jeg ikke velkommen og jeg er en del af hans nye familie så det er ikke kun os der modarbejder.

Og hun har været nedladende overfor mig allerede inden jeg havde mødt hende og efter jeg mødte hende så skrev jeg med hende og snakkede med hende noget tid fordi jeg ville skabe et godt bånd til hende hvor jeg er blevet svinet til mange gange... Hun hakker ned over mig konstant selvom jeg gør mit bedste for at være så god ved hendes datter når hun er her. Og det er jeg hadet for. Så jeg ser ikke kun på det fra en side. Vi har forsøgt at komme på besøg og være sociale med moren og så hundsede hun bare rundt med min kæreste som ejede hun ham. Og viste overfor mig at "se jeg kan styre ham" derfor har vi ikke et godt forhold med hende.

saa hun er en bitch, men jeg synes stadigvaek ikke at det er okay, at han proever at skille familierne ad.

HVad vil I goere i fremtiden?
Holde to konfirmationer? To bryllupper?

Lad vaer med at vaere sammen med hende, men lad vaer med at forbyde hans familie at se dem. det er ikke fair og ikke jeres beslutning. De vaelger jo ikke jer fra, men vil bare gerne danne et godt forhold for pigens skyld.

I behoever ikke at vaere den store lykkelige familie.

Jeg siger ikke at hvad hun goer er okay, men det er svaert at vaere eksen, naar den anden finder en ny og skal have et barn til. Lad vaer med at lade hende oedelaegge hvad I har, hun har det nok bare haardt og det gaar ud over dig, fordi du er grunden til at hun aldrig kan finde sammen med sin eks igen

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

saa hun er en bitch, men jeg synes stadigvaek ikke at det er okay, at han proever at skille familierne ad.

HVad vil I goere i fremtiden?
Holde to konfirmationer? To bryllupper?

Lad vaer med at vaere sammen med hende, men lad vaer med at forbyde hans familie at se dem. det er ikke fair og ikke jeres beslutning. De vaelger jo ikke jer fra, men vil bare gerne danne et godt forhold for pigens skyld.

I behoever ikke at vaere den store lykkelige familie.

Jeg siger ikke at hvad hun goer er okay, men det er svaert at vaere eksen, naar den anden finder en ny og skal have et barn til. Lad vaer med at lade hende oedelaegge hvad I har, hun har det nok bare haardt og det gaar ud over dig, fordi du er grunden til at hun aldrig kan finde sammen med sin eks igen

Vi har snakket om de ting og til så store begivenheder kan vi godt sætte os selv til side, men på en hel almindelig dag og til ting hvor man godt kunne gøre to ting fx fødselsdag og jul så vil vi gerne gøre det hvert for sig.

Syntes det er svært at holde modet oppe især fordi i dag da vi konfronterede eksen med det så var hendes mod agument "jamen i går jo også rundt og leger far mor og børn" hun er så sur over at jeg er der. Og ved ikke om det er en form for straf til min kæreste for kan ikke forstå hvordan det hele pludselig er blevet sådan for bare 2-3 måneder siden kunne fasteren ikke udstå eksen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.