Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg tror ikke hun bliver forvirret, men jeg forstaar ikke hvorfor hun ikke maa faa besoeg af hendes faster, naar hun er hos sin mor. Maa fasteren kun se niecen, naar hun er hos sin far?

Jeg er nervøs for konflikter og vi mener at faster ikke burde tage derover fordi vi ikke har noget socialt med moren og kæresten føler lidt at søsteren har forrådt ham til fordel for eksen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er nervøs for konflikter og vi mener at faster ikke burde tage derover fordi vi ikke har noget socialt med moren og kæresten føler lidt at søsteren har forrådt ham til fordel for eksen.

det er da ligemeget om hun kommer hver anden dag, hvis eksen og fasteren kan vaere i samme rum, skal hun da have lov til at invitere fasteren paa besoeg naar hun har pigen, men ja, jeg giver dig ret i at det er forkert at gaa bag jeres ryg og ikke sige noget, men hvad med at snak med dem og sig, at de ikke behoever at skjule det, og saa ved I at fasteren er hos eksen fra tid til tid og mere er der da ikke i det. De er faster og niece, familie!

Og hun har jo foraadt nogen, hun er jo bare paa besoeg og hun er jo ogsaa paa besoeg hos jer. men I er noedt til at sige til soesteren er I ikke synes at det er rart at hun og eksen gaar bag jeres ryg. For jeg synes Ikke at I skal forbyde fasteren i at se niecen hos moren, bare fordi I ikke kan med moren.

Laeg jeres sure miner vaek og snak sammen, saa I ikke behoever at gaa bag ryggen paa hinanden og lad vaer med at lade det gaa udover en lille pige.

Anmeld

16. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fasteren er tilsyneladende gode venner med moren, og det er der jo ikke noget galt i. Jeg synes, det er fint, at de kan ses, også når pigen er der, og jeg tror ikke på, det vil forvirre hende spor. 

Mon ikke, det mere er jeres modvilje, det handler om? 

Anmeld

16. juni 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej alle i garvede mødre Skriver lige anno fordi jeg ikke vil hagles ned af negative kommentarer, har brug for gode råd men selvfølgelig også forskellige synspunkter

Men ville gerne spørge jer om en ting det er måske mest dem som har skilsmisse børn men her kommer lige forhistorien

Min kæreste har en bette pige på 4 og eksen og min kæreste har været fra hinanden næsten 2 år nu.. Og siden dengang har datteren ikke oplevet at de forskellige familier var sammen. Altså at hun  kun så den ene familie når hun var hos moren og kun den anden familie når hun var hos faren..

Så i går lufter min kærestes søster at hun er blevet inviteret over til eksen for at bage og rigtig familie hygge sammen med moren og kærestens datter.. datteren har i forvejen svært ved at forstå hvorfor far ikke kommer og sover hjemme hos mor.. Så vil det ikke bare forvirre hende endnu mere hvis familierne pludselig bliver blandet sammen? Kæresten er rigtig vred og vi føler begge lidt det er gået bag om ryggen på os for vi havde ikke fået noget afvide hvis vi ikke lige havde snakket med kærestens søster......... Vi har så gar også fået afvide at kærestens søster har inviteret eksen til jul hos kærestens familie hvor vi skulle med men kæresten nægter at tage afsted med mig og datteren hvis eksen kommer... 

Her er mit spørgsmål så, vil hun ikke blive utrolig forvirret hvis familierne pludselig ser hinanden på tværs ? Og hvad gør vi lige?

Det føles som om eksen forsøger at skabe splid i vores familie og i kærestens familie... Føler ikke jeg kan gøre noget fordi jeg bare står på side linjen men er irriteret på eksen fordi hun altid snakker om at vi skal snakke tingene igennem inden der sker noget meget nyt i datterens liv..

Ærlig talt, synes jeg, det er en kæmpe overreaktion fra jeres side. Det må da alt andet lige være fedt for datteren at se både mor og far kan sammen - især en højtid som juletid Kan heller ikke se problemet i at faster kommer forbi...

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Ærlig talt, synes jeg, det er en kæmpe overreaktion fra jeres side. Det må da alt andet lige være fedt for datteren at se både mor og far kan sammen - især en højtid som juletid Kan heller ikke se problemet i at faster kommer forbi...

Som jeg sagde tidligere så bliver det jule halløjsa ikke til noget og hvis det gør så kommer hverken kæresten, jeg eller datteren (det er os der har hende denne jul) og så holder vi jul hos min familie.. Fordi min kæreste ikke vil kunne nyde julen hvis eksen er der fordi han syntes det er akavet at være sammen med hende mere end 5 minutter så det har han allerede afgjort så må hans søster vælge hvem hun helst vil undvære til jul.

Har forstået at det nok ikke gør så meget for datteren men nok os der reagere fordi vi følte os angrebet fordi det kom trukket ned over hovedet på os 2½ dag før faster skulle besøge eksen og datteren, selvom vi havde kunne få det afvide for over en uge siden.

Anmeld

16. juni 2012

dpb

Altså umiddelbart har jeg ikke selv delebørn, men er selv skilsmissebarn og dermed delebarn...

Jeg må erkende at jeg ser det som positivt at eksen og faster kan sammen og ses på den måde det der så ikke er positivt er at de ikke har været åbne omkring det Hvilket jeg syntes er super ærgeligt, men har i spurgt ind til hvorfor de ikke har sagt det åbent til jer??
Derudover fornemmer jeg at din kæreste og hans eks ikke har det bedste forhold til hinanden og det har måske været et grimt brud... og der måske er mange følelser i klemme stadig...hvilket jeg syntes er synd for deres fælles datter for det jeg altid har været glad for er at mine forældre sagtens har kunne snakke sammen og byde hinanden indenfor til en kop kaffe ved afhentning og aflevering Har nemlig set hvor svært og ødelæggende det kan være for børnene når forældrene ikke kan sammen efter et brud Og det er ikke sjovt...

At i ikke ønsker at holde jul med eksen kan jeg dog godt følge men tror nu ikke det skader datteren 

Håber for pigens skyld at i får det til at fungere og får talt ud med både eks og faster... der må vel være en årsag til at de har gjort som de har...

Qnuz

Anmeld

16. juni 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tror kun hun tager skade, hvis hun kan mærke jeres negativitet omkring situationen. Men hvorfor vil kæresten ikke være social med eksen. Kan han ikke gøre det for barnets skyld? Det behøver jo ikke at være lange seancer sammen, men bare en kop kaffe og en lille snak. Det er da bedre for barnet når det ser at de to personer som hun elsker allerhøjest i verden også kan være i samme rum.

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Fasteren er tilsyneladende gode venner med moren, og det er der jo ikke noget galt i. Jeg synes, det er fint, at de kan ses, også når pigen er der, og jeg tror ikke på, det vil forvirre hende spor. 

Mon ikke, det mere er jeres modvilje, det handler om? 

Måske det også har noget med os at gøre, vi er nok irriteret over at det virker som endnu et træk fra moren om at de er en stor lykkelig familie og alle skal være sammen... undtagen mig selvfølgelig for jeg er jo ikke familie. Men vi føler os bare heller ikke tryk ved faster mere når hun siger sådan noget 2½ dag før det skal ske på trods af at vi kunne have fået det afvide for en uge siden mindst. Vi føler os lidt trådt på så ja det er nok også vores egne følelser der er blevet trampet på. Især fordi kæresten har brugt meget energi på at adskille familierne fra hinanden..

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Tror kun hun tager skade, hvis hun kan mærke jeres negativitet omkring situationen. Men hvorfor vil kæresten ikke være social med eksen. Kan han ikke gøre det for barnets skyld? Det behøver jo ikke at være lange seancer sammen, men bare en kop kaffe og en lille snak. Det er da bedre for barnet når det ser at de to personer som hun elsker allerhøjest i verden også kan være i samme rum.

Fordi hun er manipulerende hver eneste gang vi har forsøgt på det. Hun prøver hele tiden at bilde ham ind at alt han gør er forkert og at alt hun gør er rigtigt og så kører hun konstant i deres gamle minder og alt sådan noget som om hun prøver at overbevise ham om at han kan nå at komme tilbage inden det er forsent (altså inden jeg bliver gravid)

Anmeld

16. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Måske det også har noget med os at gøre, vi er nok irriteret over at det virker som endnu et træk fra moren om at de er en stor lykkelig familie og alle skal være sammen... undtagen mig selvfølgelig for jeg er jo ikke familie. Men vi føler os bare heller ikke tryk ved faster mere når hun siger sådan noget 2½ dag før det skal ske på trods af at vi kunne have fået det afvide for en uge siden mindst. Vi føler os lidt trådt på så ja det er nok også vores egne følelser der er blevet trampet på. Især fordi kæresten har brugt meget energi på at adskille familierne fra hinanden..

Hvorfor har han brugt energi på det? Det lyder altså, som om han er mere fokuseret på sine egne behov for at skille familien ad end på sin datters bedste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.